Aanvraagformulier wazo-uitkering: van het kastje naar de muur

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door D4u, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D4u

D4u Nieuw lid

15 nov 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien ik een WW-uitkering ontvang en momenteel geen werkgever heb, is het de bedoeling dat ik mijn zwangerschaps- en bevallingsuitkering zelf aanvraag. Ik zit nu acht weken voor mijn vermoedelijke bevallingsdatum. Ik wil mijn verlof over drie weken in laten gaan. Op de website van het UWV, Zwangerschapsverlof en bevallingsuitkering aanvragen staat hierover vermeld:
    1. Bel UWV Telefoon Werknemers 0900 - 92 94 en vraag om het formulier Aanvraag WAZO-uitkering. Doe dit uiterlijk 8 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum.
    2. Stuur het aanvraagformulier met de zwangerschapsverklaring toe.

-Nu heb ik in september vast met het UWV contact opgenomen om het aanvraagformulier aan te vragen. Toen werd mij gemeld dat dit nog te vroeg was om dit formulier aan te vragen. Dat ik een maand voor mijn gewenste verlofdatum opnieuw contact op zou moeten nemen. Wel zou vast een aantekening worden gemaakt in mijn bestand. Vandaag, een kleine maand voor mijn gewenste ingangsdatum van mijn verlof, heb ik opnieuw het UWV gebeld voor een aanvraagformulier. Nu wordt mij echter gemeld dat ik ergens eind november maar terug moet bellen om deze WAZO-uitkering telefonisch aan te vragen. Van een aanvraagformulier is niets bekend bij deze persoon?? Dit zijn tegenstrijdige berichten vanuit het UWV. Eind november bellen lijkt mij bovendien erg laat, op de website staat alles uiterlijk 8 weken voor bevallingsdatum te regelen. Graag zou ik het formulier ontvangen en mijn aanvraag in willen sturen. Wie kan mij hierover meer duidelijkheid verschaffen? Alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste D4u,

We helpen je graag verder met je aanvraag. Wil je een privébericht sturen met je telefoonnummer?
    Dan neemt mijn collega morgen contact met je op om het voor je uit te zoeken.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. D4u

D4u Nieuw lid

15 nov 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zojuist is telefonisch contact met mij opgenomen door het UWV. Alles leek te berusten op een misverstand binnen het UWV. De papieren krijg ik nu netjes thuisgestuurd. Fijn dat het alsnog snel en goed is opgelost door jullie. Bedankt!

Deel Deze Pagina