ziek zijn vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door augurkjes, 10 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Niet zo lekkere vraag maar toch...

Bij hoeveel dagen diarree bellen jullie de huisarts?

Ik ben vanaf donderdagochtend al aan de diarree.
    Ben donderdag 9 keer naar de wc geweest en echt veel.
    En heb het gisteren geteld overdag was het 14 keer en in de nacht 5 keer en 1 keer overgeven. Ik eet zo goed als niks drink dan wel want ik moet wel.

Ook heb ik norrit diarree remmer gekocht zijn kleine zwarte dingen maar zodra ik die inneem komen ze het er binnen het uur er via me kont :( er gewoon weer uit. Ik heb dan gewoon zwarte diarree.

Vannacht ook gewoon onwijs spierpijn gehad dat is nu gelukkig minder. Ook extreme pijn in me rug maar dat is helaas me zwakke plek in me lichaam.

Nu vanmorgen dus nog diarree al 2 keer geweest in het uurtje wat ik nu wakker ben. En heb hele erge hoofdpijn. Maar logisch hou gewoon niks binnen.

Mijn vraag dus vanaf wanneer grijpen jullie in als jullie ziek zijn?
    Me vriend staat erop dat ik de huisartsenpost bel, maar ik vind dat ik nog wel kan afwachten. Ik heb het er nooit zo op moet ik eerlijk zijn. En zodra ik nog op me voeten kan staan (okee niet te lang) vind ik het ''goed'' gaan.

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Heb je ook koorts? Want het kan ook een voedselvergiftiging zijn.
    Als zelfs de pillen er in zijn geheel uitkomen zal ik wel even de HA-post bellen.
    En anders loperamide halen, Norrit schijnt achterhaals te zijn en niet zo goed te helpen. Loperamide werkt hier altijd goed bij diarree

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Als je ongerust bent altijd bellen is mijn motto! Bescuit eten helpt ook tegen diarree. Het heerst wel heel erg, dat zei mijn h.a ook al.
    Maar ja als je er niet gerust op bent gewoon bellen en veel blijven drinken. Eten is niet zo belangrijk, als je maar drinkt.
    Beterschap!

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ohja als je een virus hebt dan wil je lichaam dat het liefste heel snel kwijt. Daarom geef je misschien ook veel over en heb je veel diarree, het moet je lichaam uit.
    Ik heb het ook 2 dagen gehad en daarna was het over. Alleen mn maag is nu nog van streek erdoor, maar daar heb ik iets voor gehad.

5. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    en van suiker water knap je ook altijd erg op.

Water koken. In een theeglas gieten. 2eetl suiker erbij en even aflaten koelen tot het lauw is. Dan op drinken en vaak voel je jezelf gelijk een stuk beter.

6. augurkjes

bedankt meiden.

beschuitje heb ik op maar kwam er gelijk weer uit helaas.
    Vannacht heb ik koorts gehad was helemaal drijfnat van het zweet. Vriend schrok en heeft me gelijk wakker gemaakt toen.

Ik ben op zich nog niet zo ongerust maar vriend wel.

linnie83 bedankt voor de tip zal het eens proberen.

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik zou gewoon even de huisarts bellen. Dan hoor je wel van de assistente of er reden is je ongerust te maken of dat het vanzelf wel weer snel over gaat... Misschien gaat ze wel zeggen dat de HA wel even bij je langs komt... Beterschap!

8. danip

danip Niet meer actief

Ik zelf zou nog niet gaan, maar als je vriend zich zo ongerust maakt bel je toch gewoon even ;) Dan kunnen ze je als je niet hoeft te komen misschien nog goede tips geven.

Ik denk dat je gewoon buikkgriep hebt, dat duurt meestal een paar dagen. Ik heb het een paar weken terug ook gehad, dus beterschap gewenst! Het is enorm rot!

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    inderdaad, even bellen voor advies kan altijd!
    als ze zelf vinden dat er dan reden is om langs te komen hoor je het vanzelf wel :)

heel erg veel beterschap! hoop dat je je snel beter voelt!

10. Que

Que Niet meer actief

zou ook even bellen ja.

Straks droog je uit en ben je verder van huis.

Beterschap!!

11. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Het heerst heel erg op het moment en het beste is toch om gewoon uit te zieken, ze kunnen er toch niks voor geven want het virus moet je lichaam uit, dus ik zou ook niks ervoor innemen, dan krijg je vaak verstopping en ben je er nog niet vanaf. Op mijn werk (bij huisarts) hielden we altijd 5 dagen aan en dan moest het beter gaan, zolang je goed blijft drinken is er niet veel aan de hand.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ben het met Miffy eens, nog even afwachten.. waarschijnlijk heb je het ergste nu gehad. Uitdrogen doe je echt niet zo snel, vooral wanneer je gewoon blijft drinken.

Beterschap.

13. augurkjes

Ik wacht nog even af inderdaad. Ga die diarree remmer halen die iemand hier noemde. Uitgedroogd ben ik niet want ik plas nog en kan nog huilen. Had vannacht erge pijn en kwamen een paar tranen.

Vandaag gelukkig nog maar 3 keer diarree gehad dus al een stuk minder als gisteren. Schijnt dat het noro-virus heerst inderdaad hoorde ik. Zal zoeits misschien wel hebben. Als het na 5 dagen dan nog niet over is dan ga ik erachteraan.

Bedankt dames

14. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ben ik de enigste die erover valt dat je zwarte ontlasting heb!
    of gebruik je medicijnen die dat kunnen veroorzaken,zoals ijzer?

ik weet niet beter dan als je zwarte ontlasting hebt dat je het dan idd wel even bij de huisarts moet laten nakijken..
    dit omdat het dan kan zijn dat er bloed in je darmen zit of in je buik. of evt een maagbloeding hebt!

ik weet in ieder geval dat er bij ons altijd geadviseerd werd als je zwarte ontlasting heb om toch even contact op te nemen met de ha

succes meid

15. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier hetzelfde had al vanaf zondag diarree en overgeven.
    Dit heeft tot donderdag aangehouden, dus ben toen toch even langs de dokter geweest.
    Maar die kon alleen maar zeggen: Uitzieken, en toch proberen om iets te eten en goed te drinken.
    De buikgriep heerst en moet vanzelf weer over gaan, de buikpijn en diarree kan wel een dikke week aanhouden.
    En gelukkig is het bij mij nu over!

Maar als je twijfelt gewoon even bellen!

Beterschap,
    Groetjes Debbie

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ze schreef op de eerste pagina dat ze norit had gebruikt, daar zal dat van zijn.

17. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Ze had norrit ingenomen en dan is je ontlasting zwart

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    oke! dan zal het daar van zijn..
    dat ken ik niet dus vandaar...

19. lindaaatje

lindaaatje Actief lid

17 aug 2009
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Diarreeremmer idd en ORS halen bij de apotheek. ORS moet je met water mengen en dan drinken en dan krijg je wel voedingsstoffen binnen zoals suiker en zout! Deze twee dingen hielpen bij mij enorm een aantal weken geleden!

Sterkte!

20. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hey Wonders2,

Hier ook heel ziek geweest, veel overgeven en diaree. Toch zou ik geen diaree remmers gaan gebruiken, want dan houd je het virus langer in je lichaam. Je kunt er beter voor zorgen dat het er allemaal zo snel mogelijk uit is, en daar is je lichaam dus al hard voor aan het werk.

Zelf had ik wel even de HAP gebeld (was toen 's avonds) ivm zwangerschap, maar die zeiden ook gewoon uitzieken, paracetamol om de 4 uur (tegen hoofdpijn en rugpijn) en toch blijven drinken ookal komt het er uit, je lichaam neemt dan steeds kleine beetjes vocht op.

Veel beterschap!

Deel Deze Pagina