Hoi, Vraagje. Mijn jongen gaat in april voor het eerst naar de opvang. Wat is jullie ervaringen met betalen? Wat dat voor of achteraf? En hoe zit dat met de belasting? Wordt dat gelijk verrekend of krijgen jullie dat weer later terug? Alvast bedankt.
hier betalen de ouders altijd een maant te laat. Dus voor maart betalen ze in April. En dacht zo uit mijn hooft dat er op de 20ste je de belasting krijgt. En dan haalt het GOB 21 van de rekening.
Ik betaal in de 1ste week van de maand voor die maand (dus min of meer vooruit). Toeslag komt hier helaas 2 weken eerder, maar daar houden we rekening mee dus geen probleem.
Mijn dochter gaat ook per april naar de opvang en moeten ook vooruit betalen. Toeslag wel al aangevraagd, betekend dit dat ik deze week al de toeslag kan verwachten? En moet je jaarlijks eigenlijk ook een soort definitieve aanslag doen m.b.t kinderopvang toeslag?
Wij betalen vooraf. Op 20 mrt krijg ik KOT voor april en dan wordt het 25 mrt afgeschreven door het kinderdagverblijf en dat is dan voor de maand april.
Wij betalen vooraf en krijgen de teruggave van de Belastingdienst een paar dagen voordat ik betaal. Ik heb dus nooit iets hoeven voorschieten.
Volgens mij betaal je bij de meeste kinderdagverblijven vooraf, de KOT ontvang je ook vooraf. Bij een gastouder kan ik me voorstellen dat je achteraf betaalt omdat je daar alleen de afgenomen uren betaalt en niet standaard een vast bedrag