Momenteel ben ik 13 weken zwanger, en ik heb enorme kramp/buikpijn. Het is een beetje als menstruatiepijn. En het is niet constant, maar dan komt er een pijnscheut en dan trekt het weer weg. Het trekt over mijn hele onderbuik tot de navel ong. en rug. Is dat normaal? Maak me best wel zorgen erover. Momenteel begint het echt als steken aan te voelen, zo pijnlijk dat ik dan gewoon moet gaan zitten/liggen.
Het is altijd moeilijk te beoordelen bij een ander maar misschien kan ik je geruststellen dat ik ook rond de 13 weken erge buikpijn had toen ik zwanger was van mijn dochter. Was net een beetje gerustgesteld na een mooie echo en nekplooimeting en toen kwam deze pijn opzetten....dacht dat het alsnog mis zou gaan. Tussen de 13 en 16 weken regelmatig erge buikpijn gehad. Daarna nooit meer.
steken kunnen ook van bandenpijn komen, voor de rest kan buikpijn komen door het groeien van de baarmoeder. Rond de 12/13 weken had ik ook veel last van buikpijn.
Nou meiden, bedankt voor de antwoorden. Maar de oorzaak is bekend. Wij zijn gister met de hele familie uiteten geweest, mijn oma was 80 geworden. En sinds gisteravond kreeg ik zo last, en nu heb ik zojuist overgegeven, en ik heb diarree. Dus voortaan ga ik maar niet meer mee naar die chinees!
Haha beter dan het alternatief! Buikpijn/krampen kunnen ook door groeipijnen/bandenpijn etc. ontstaan. Het betekent niet altijd per definitie iets slechts.
Ik dacht inderdaad aan zoiets. Gisteren namiddag had ik ook enorme steken, zo pijnlijk dat ik niet kon lopen of zitten. Het voelde bij mij wel duidelijk dat het niet van baarmoeder ofzo kwam, maar duidelijk van maag en darmen... Het lijkt alsof ik tijdens zw veel sneller last heb van spastische darmen... Veel beterschap alvast!