Sinds het weekeind heb ik echt heel veel last van mn ribben. Ik moet echt kaarsrecht zitten en het liefste liggen om het drukkende gevoel te kunnen onderdrukken. Ik dacht vandaag zelfs dat mn longontsteking terug was, zelfs ademen is pijnlijk af en toe. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? [-o< Liefs, Duveldraakje
Tis alsof de duive ermee speelt 8) op ene ander gedeelte vd site hem ik een soortgelijke vraag gesteld (check ff mijn berichten anders)... Ik heb namelijk hetzelfde als wat zij voelt...Alleen straal het ook door na mijn onderrug...Het doet echt verselijk veel pijn, ook met ziten en slapen....
Ja hier precies hetzelfde. Ben ermee naar de huisarts geweest 2 keer omdat het gewoon niet meer te harden was van de pijn. Lopen ging niet en een aantal nachten is het naar mijn onderrug uitgestraald en kon ik geen enkele houding vinden waardoor de pijn over ging. Huisarts kon er niks van maken en ook de verloskundige leek er nooit van gehoord te hebben Nu heb ik het een en ander gelezen en het schijnt dat het kan dat je tussenribspieren "gekneusd" raken omdat je als je zwanger bent veel sneller en dieper ademhaalt om al het bloed van zuurstof te voorzien. Ook kan het komen door een veranderende houding, je ingewanden zetten uit en kunnen zo ook tegen je ribben aandrukken. Ik heb een week heel erg rustig aan gedaan en kan nu zeggen dat het beter gaat, maar bij een verkeerde beweging is het zo weer terug. Probeer goed rechtop te lopen, borsten naar voren, buikspieren een beetje aangespannen voorzover dat nog gaat en je bekken naar voren kantelen en iets door de knieen als je lang moet staan.... Verder kan ik er weinig over zeggen, alleen dat ik blij ben dat ik hier mensen zie die er ook last van hebben. Ik dacht al dat ik een uitzondering was.... Liefs Merel
Ik heb gelezen dat de omvang van je ribben tot 10 cm kan groeien in de zwangerschap. Ik heb ook wat last gehad van mijn ribben, wel niet zoveel als jullie, maar toch. Volgens mij komt het hier van.
Ik had het ook gelezen en ik denk dat mijn ribben nu sowieso extra reageren omdat ik er altijd wel een beetje last van heb. Nu ze zeg maar uitelkaar gedrukt worden, wordt dat vervelende gevoel natuurlijk nog vervelender. Ik ga wel even aan mn fysio vragen of hij er eventueel iets aan kan doen. Liefs, Duveldraakje
Had ook pas erg last ervan, ook met ademen deed het erg veel pijn, toen ik naar de dokter ging, bleek ik een lichte longontsteking te hebben. Na ongeveer 1,5 week was ik weer genezen.
Ik heb al longontsteking gehad en heb vandaag bloed laten prikken. Hopelijk is de hele ontsteking weer over nu, anders zal ik waarschijnlijk wel foto's moeten laten maken aangezien het dan echt te lang duurt. Liefs, Duveldraakje