Hier spreekt een moeder, aan het eind van haar latijn. Al sinds zijn geboorte drinkt Samuel slecht. Inmiddels gaat het van kwaad tot erger en wil hij niet of nauwelijks meer drinken. Samuel is nu ruim 3 maanden. Een traject van huisarts tot kinderarts tot opname in het ziekenhuis heeft niets opgeleverd. We hebben daarnaast een logopediste bezocht en een osteopaat gezien. Ik ben ten einde raad! Drinkpatroon: Hij drinkt een paar slokjes uit de fles en gaat dan overstrekken, huilen, krijsen, gillen. Weigert nog verder te drinken. Voedingen duren gemiddeld 1 tot anderhalf uur. We gebruiken speciale voeding (Neocate) verdikt met nutriton (johannes broodpitmeel). Hij drinkt uit een Difrax fles. Ook krijgt hij Omeprazol tegen (verborgen) reflux. Is niet vastgesteld dat hij dit heeft trouwens. Symptomen zijn: - tijdens voeding overstrekken, en overstuur - voedingen duren 1 tot anderhalf uur - zwaait altijd veel met armen - veelvuldig de hik - overmatig lucht in zijn buik (veel scheten/boeren) - naar achterhoofd grijpen - vuistjes altijd gebald - nauwelijks in staat hoofd op te houden - voorkeurshouding - kuchen zonder verkouden te zijn Hij spuugt niet veel, is tussen de voedingen door een blije baby en slaapt goed. Inmiddels weet ik het echt niet meer... Wie kan mij helpen?
Hallo Karen, Wat lastig voor jullie, kan het te maken hebben met de smaak van de voeding? Dronk je zoontje andere voeding wel iets beter? Groeten Eveline