Ons ventje hoest al een paar weken (ene keer meer dan de andere) Naar huisarts geweest die zoutoplossing aanraadde; was verder niks aan de hand. Gisterenmiddag tijdens zijn middagslaapje vond ik hem erg snurken; had hij nog niet eerder gehad. Dus huisarts gebeld en die raadde me bisolvon aan en weer te beginnen met de neusspray, zoutoplossing. Heel braaf gedaan. Gisterenavond werd ik (was sporten) in paniek door mijn vriend opgebeld. Thijntje wilde geen flesje meer, was aan het huilen. Vriend was in paniek, dus Thijn nog meer huilen. Ik snel ernaar toe, schrok er ook van. Je hoorde gewoon hoe vol hij zat (voelde het aan zijn lijfje) Toen naar huisartsenpost gegaan. Geluisterd (ging daar natuurlijk beter) en hij hoorde niks aan zijn longen. Ook geen koorts. Vond bisolvon niet nodig (omdat daar het slijm van loskomt en hij daar juist last van kan krijgen) Hele nacht in de weer geweest...zo zielig... Ben echt heel erg geschrokken.... Klinkt vast raar, maar was de 1e keer dat hij ziek was... Iemand nog een gouden tip?
Hoi Hoi Wij gebruiken Bisolvon ( 2,5 - 5 ml ) 3x per dag en Otrivin neusspray. Ook zetten we het hoofdeinde van haar bedje wat omhoog, gewoon een dikke handdoek eronder leggen zodat je kindje wat omhoog ligt. Ga jezelf maar eens na als je verkouden ben en je ligt plat. Verder geen verwarming aan en veel slokjes water tussendoor. Bij ons is dat meestal een paar dagen en dan wordt het hoesten minder. Succes! Groetjes, Sleepy
ik had het idee dat het juist erger werd van de Bisolvon. Gebruiken wel die neusspray, zoutoplossing... Misschien hoofdeinde iets omhoog...
Door de Bisolvon komt het slijm goed los. Ons meisje kan dit hierdoor goed ophoesten. Als er veel slijm zit kan dit wat lastig zijn inderdaad, dus kan je kindje het benauwder krijgen. Wat je ook kan proberen zijn de homeopatische druppeltjes van Tussikind. Die maken niet het slijm los maar onderdrukken wel de kriebel, dit helpt ook goed! Meestal is het hoesten met een paar dagen over. 't is even vervelend maar komt goed. Groetjes, Sleepy
Ik kreeg de tip van mijn schoonmoeder om een gesneden ui onder het bedje te leggen. Mocht je dit te erg vinden stinken dan kan je ook Luuf voor baby's gebruiken. Je kan dit bij de apotheek halen. Het lijkt op vicks.Je kan het op zijn rug en borstje smeren en je kan het oplossen in warm water zodat je een stoomeffect krijgt. Hiernaast doe ik hem in bad met eucalyptus wasgel voor baby's. Geeft ook vaak verlichting. Werkt bij mijn zoontje altijd wel goed. Helaas is hij ookal te vaak verkouden geweest in zijn korte leventje. Succes ermee
- bed schuin zetten - ui op de kamer - luuf voor baby's op borst en rug - otrifin gebruiken (neusspray) - je hebt ook badschuim met eucalyptus erin lekker in een warm bad zodat hij wat stoomt.