Sinds een paar dagen plast mijn zoontje elke keer langs de luier. De luier (kruidvat huismerk newborn) lijkt gewoon goed te zitten, zijn piemel zit keurig in het midden, maar aan de achterkant zijn zijn kleren elke keer nat, terwijl de luier verder niet klets nat is. Heel vervelend, want ben d ehele dag aan het omkleden. Zou dit aan het merk luiers liggen, dat het niet goed absorbeert ofzo? of zou ik al aan een grotere maat moeten beginnen? Dit hoor ik nl ook wel dat dit kan helpen. Mijn zoontje zou nu rond de 4300 gram zijn...... Wie heeft tips????
Hij is twee en een halve week. Ik heb het maatje een, dat is de newborn...... ik zit er idd aan te denken om zo over te stappen op pampers.... maar vind het zonde om nog 3 pakken (aanbieding he?? ) newborn te kopen als dit een reden kan zijn van het doorlekken!
Wij hebben voor ons zoontje de newborn maat 2, hij is 4500 gram, misschien dat het aan het gewicht ligt?
als je nog hebt liggen zou ik die voor overdag gebruiken.( overdag verschoon je gemakkelijker dan s 'nachts) en s'nachts overstappen.( eventueel het volgende maatje) ( zag later al hoe oud je kindje was dus had mijn tekst aangepast )
Haha, dat dacht ik al!! Ik ga denk ik idd een maatje groter kopen, en die dan s nachts gebruiken! Maak ik de oude overdag op! Sta nu inderdaad elke nacht mijn kind drie x om te kleden haha! Ga denk ik wel meteen over op de pampers, die zijn ook een stuk zachter, dus vormen denk ik beter om het lichaampje heen!
Ja, daar let ik extra op en ook dat de achterkant goed zit, goed omhoog..... dat is het dus niet.....
Ik had precies hetzelfde met die luiers, de luier was droog maar mn meisje helemaal nat. Heel vreemd!
herkenbaar! De kruidvat luiers gaven bij Luca ook alleen maar lekkage, heel vervelend. Ik ben gelijk overgestapt op de newborn luiers van pampers en weg was de lekkage.
Hier ook precies hetzelfde, terwijl ik voor mijn zoontje zweer bij kruidvatluiers. Nu gebruiken we pampers baby dry maat 2. Die zou je ook kunnen proberen, is geloof ik vanaf 3 kilo. Mijn meisje is nu ongeveer 3900 gram en ze is nooit meer nat.
Ik vond die luiers prima. Net als de pampers luiers. Maar nu Simon groter wordt 'lekt' hij steeds door de pampers. Hij voelt klam aan door de pamper heen. Dus nu naar kruidvat! En vanaf maat 3 zijn die heel anders..! Veel soepeler enzo. Maar goed, ik zou ook een groter maatje kopen. En niet te veel in één keer kopen.. Ben ik hier ook mee op de koffie gekomen...!
Toen mijn zoontje zo klein was vond ik de pampers ook veel fijner, terwijl ik nu de kruidvat luiers weer prettiger vind volgens mij... ben er nog niet helemaal over uit haha.
Nou, zo te horen wordt het veel switchen tussen kruidvat en pampers, hahaha! Ik heb gister toch maar pampers gehaald, de newborn maat twee en babydry maat twee. Die zijn idd vanaf 3 kg en aangezien mijn zoontje 4200 graam is, past dat makkelijk! Vannacht heeft hj de babydry omgehad en tot nu toe is hij keurig droog!!! Hopen dat dat zo bljft! Voordeel van pampers vind ik dat ze veel zachter zijn en dus naar mijn idee fijner zitten bij een baby!