Wanneer hebben jullie de overstap naar een groter bed gemaakt? En is dit toen gelijk naar een Groot bed geweest of naar een tussenmaat Junior? Bij ons is er geen haast bij. Kleine man slaapt nog in zijn babybedje en klimt er ook (nog steeds) niet uit . Hij is nu bijna 2 jaar. Hij ligt ook nog steeds op alle mogelijke manieren in bed, en ziet iedere hoek van het bed iedere nacht Mijn vriendin is zwanger nu en heeft ook een kindje, net zo oud als mijn zoontje is. Bij hun gaat de kleine nu al over naar een groter bed omdat de baby er straks aankomt en ze dan die in het babybedje willen hebben - logisch. Maar bij ons is er dus geen haast oid...
Dat vraag ik mij eigenlijk ook af.. mijn dochter word van de zomer 4 en ze past nog goed in haar peuterbedje, maar omdat ze naar school gaat denk ik dat ze wel een groot bedje moet omdat het anders zo raar staat?
Jij noemt het een peuterbedje, ik heb het omschreven als Juniorbed. Zou de overstap van een babyged naar een groot bed ook goed gaan? Dat we het Junior/Peuter bed gaan overslaan? Met zo'n hekje aan de zijkant van het bed vast tegen het eruit vallen.
Onze dochter is met 15 1/2 maanden overgegaan naar een peuterbed omdat ze uit ledikant klom. Wij hebben gekozen voor juniorbedje(1.50 lang)omdat een 1persoons niet kan staan op haar kamer... We hebben er wel een uitvalbeveiliging op gezet aan beide kanten (bed kan niet helemaal tegen de muur), ze slaapt er prima in en rustiger, vaak ligt ze nog ongeveer onder de deken en niet meer ondersteboven zoals in ledikant..
Als een 1persoons bed had gepast, hadden we dat gedaan waarschijnlijk omdat we die namelijk nog hadden staan, nu hebben we een bedje moeten kopen..
Eva is met 2 jaar en 3 maanden overgegaan naar een groot (1 persoons) bed. We hadden bedacht iets later aangezien Lisa net was geboren (en nog in de wieg lag) maar ze wilde zelf al over (nieuwe bed stond al op haar kamer). Lisa is een paar weken voor haar 2e verjaardag overgegaan naar een groot (1 persoons) bed. Ze wilde overdag niet meer slapen, maar wel in Eva's bed. Toen gevraagd of ze ook een groot bed wilde en dat wilde ze wel. Het is bij beiden prima gegaan, Lisa moest even 5 minuten wennen en toen was het goed. Bij allebei de bedden hebben we een bedhekje. Eva is trouwens tot nu toe zo'n 4 keer uit bed gevallen, Lisa 1 keer. Heel knap
Oh ok ik had te snel gelezen, hij slaapt nog in een babybed..tsja.. tis voordeliger om gelijk een 1 persoonsbed te kopen maar het hangt denk ik ook van je kindje af hoor. Mijn oudste had in principe ook makkelijk over kunnen stappen naar een groot bed. Mijn andere dochter is nu 2jr en 3 mnd en is wat minder ver in haar ontwikkeling als dat mijn oudste was op die leeftijd, maar we gaan haar van de zomer over laten stappen naar een 'groot' bed. Mijn mening: ik zou gaan voor een 1 persoonsbedje, de tijd dat ze in een peuterbedje liggen is zo kort is eigenlijk wel zonde vind ik. Wij hebben de peuterbedjes aangeschaft via marktplaats, dan scheelt het wel..
Wij hebben in februari een 1 persoons bed voor onze zoon gekocht... Wij gingen verhuizen en aangezien jay niet in ze ledikantje sliep maar altijd bij ons zijn we dus overgestap naar ene 1 persoons bed... En hij lig er heerlijk in..
Onze dochter is met 18 maanden (ong, weet niet meer precies) overgegaan van haar ledikant naar een 1 pers bed. Ging vanaf dag 1 goed, ze is er nog nooit uitgevallen *afkloppen* en blijft er heel lief in liggen. Wel hebben we aan 1 kant zo'n uitvalbeveiliging, andere kant staat tegen de muur
@Aude, ik zou haar zolang ze in het peuterbedje past, er gewoon laten slapen. Tot een jaar of 5/6 moet dat wel kunnen toch? Hier gaat ze binnenkort over. Anders misschien rond 3 jaar? Ze slaapt er nog prima in en klimt er niet uit. Baby komt wel voorlopig bij ons op de kamer maar ze krijgt ze een hele nieuwe kamer en dan gelijk een nieuw bedje. Hier kiezen we voor een peuter/juniorbedje. Slaapkamers zijn hier niet zo groot en met 2 kindjes kan zo'n bedje toch nog aardig wat jaartjes mee.
Hier is onze zoon met 2.5 jaar over gegaan naar een peuterbed. Is meteen goed gegaan (alleen de eerste avond kwam hij er telkens uit) en nooit uit bed gevallen. Ook geen valbeveiliging gebruikt. Hij is nu 5 en ligt er nog steeds heerlijk in. Hij zegt heel vaak dat hij ook in dit bed wilt slapen als hij groot is.... Ik denk dat we naar een 1 persoonsbed overgaan als ons dochtertje naar een peuterbedje gaat. Misschien krijgt ze die van hem (moeten we hem alleen ff roze schilderen, is nu blauw) of ze krijgt een nieuwe.
Hier al voor haar tweede jaar. Vooral omdat Emma een zusje kreeg en we haar op tijd wilden laten wennen aan een nieuw bed (haar zusje kwam in haar ledikant). Het ging gelijk goed gelukkig. We hebben een juniorbed genomen (kleiner als 1 persoons) kan ze nog wel even mee vooruit). Als je kindje het nog prima vind in zijn ledikant kan dat prima hoor. Volgens mij gaan kinderen vaak rond 2,5-3 jaar naar een groter bed.
Toevallig mijn zoon 2 jaar en 2 maanden vorige week met slaapzak en al uit zijn ledikant geklommen dus wij gaan ook over naar een "gewoon" bed. Wij kiezen voor een peuter/junior bed. Een collega van mij heeft een grote zoon van ruim 5 en hij ligt er nog ruim in dus je doet er wel een paar jaartjes mee...Vooral mijn man wil eerst nog een kleiner bed. Ik dacht nog, hij kan best meteen naar een 1 persoonsbed, maar mijn man vind het zielig. Zo'n klein mannetje in zo'n groot bed...
Onze dochter is met 23 maand overgegaan naar een 1 persoonsbed van flexa. Wel met uitvalbescherming. Is vanaf dag 1 goed gegaan. Ze is met 23 maand overgegaan omdat ze zo kon wennen aan dit bed. Een maand later is haar zusje geboren.