Zo'n leuke dag gehad

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cygnet2, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#1 Cygnet2, 3 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2013
    Vandaag ben ik met de kids met de trein naar Utrecht gegaan om daar het dick bruna huis te bezoeken. Omdat we aan het verbouwen zijn, moest papa even zijn handen vrij hebben om te klussen en dat gaat toch het makkelijkste zonder de kindjes in huis (of vrouw...). Dus ging mams met zoon (4,5 jr) en dochter (3 in mei) op avontuur en het was zo ongelofelijk leuk!

Eerst natuurlijk met de trein (zoon wilde dat graag en hij had genoeg stickers gespaard). Al bij het kopen van het kaartje, zei hij dat hij 'zo opgewonden' was.. erg lief. Dochter kreeg de kwitantie en was ook helemaal blij met haar kaartje. In de trein was de conducteur zo goed om alle kaartjes te 'knippen'.. We eten heerlijk wat druiven en appelstukjes.

In Utrecht aangekomen zijn we lekker gaan lopen. Wat een heerlijke binnenstad is daar toch. Na een tijdje moest zoon dringend plassen. Tja, met dochter en een buggy gaat dat niet zo makkelijk dus hij mag het helemaal zelf doen. Naar binnen bij een bruine kroeg, beleefd gevraagd, de trap op, plas, handen gewassen, dank u wel gezegd en weer naar buiten. Mama trots!

Het dick bruna huis (zonder hoofdletters conform huisstijl :p) is hartstikke leuk. Met de museumjaarkaart naar binnen (kids tot 12 jaar gratis) en alleen maar Nijntje, Nijntje, Nijntje.. Eén groot feest voor mijn twee Nijntjefans :). Ze hebben heerlijk gespeeld in het huis, met de spellen, boekjes geluisterd, gekleurd in het atelier en natuurlijk geshopt in de Nijntjewinkel. Ik vond het zelf ook erg leuk maar ja, ik ben dan ook Nijntjefan! We kopen twee leuke bekers en een kwartet spel en natuurlijk Nijntje in het museum!

Tijd om te gaan lunchen. We komen bij Café Heen & Weer (te leuke naam). We eten allemaal een tosti en drinken een chocomelkje/thee. Aaien de poes, krijgen zomaar chocolade eendjes en gaan weer verder.

De kindjes zijn superlief. Ze luisteren als engeltjes en zoon loopt de benen uit zijn lijf! Pop Noor en Nijntje aan een lapje worden overal bij betrokken. Meestal mogen knuffels niet mee maar als je naar het Nijntje huis gaat dan kun je Nijntje natuurlijk niet thuislaten...

Door de miezer terug naar de trein. Onderweg maken we nog een gekke foto bij de HEMA. De treinreis terug verloopt ook weer prima maar oh, wat zijn de kindjes moe. We zijn om 10:10 van huis gegaan en om 17:10 lopen we het huis weer in! Wat een dag, wat een heerlijk dag!

En toen.. snel wat eten en naar bed.. Nijntje verhaaltje voor dochter en Hennie de Heks voor zoon want hij is soms een beetje te groot voor Nijntje maar soms ook niet :)

2. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super leuk zeg! wat kun je genieten he van je kindjes...

3. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een leuke dag!
    Super leuk geschreven ook!

Deze dag heb ik in september ook meegemaakt. Het dick bruna huis is zo leuk.
    In het atelier nog een mooie nijntjes oren muts geknutseld en een boekje uitgezocht in de shop. Hier ga ik zeker nog eens naar terug, dan gaat de kleine meid ook mee.

Nog een leuke aanvulling op de 'kinder dag', is pannenkoeken eten aan de gracht.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Klinkt goed! :) Dat moet ik dus ook eens doen met de oudste! Ga meteen maar eens bedenken wanneer we dat kunnen doen. :)

5. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Leuk! Na jouw ervaring gelezen te hebben wil ik binnenkort ook gaan met mijn meiden!

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Leuk zeg:)

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Heerlijk! Daar kun je zo van genieten

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Leuk!! :)

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Schattig!
    Wij zijn er eens geweest toen dochter 2 was, maar ik vond het niet zo heel bijzonder, eerlijk gezegd. Dochter was ook redelijk snel uitgekeken.
    Het winkeltje vond ik wel weer leuk en uiteraard de hele trein en busreis is altijd een beleving.

10. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Leuk hoor!

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    leuk ! En goede tip.. klinkt als een leuk uitje

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

misschien lagen onze verwachtingen een beetje anders. Ik heb nergens gezegd dat het bijzonder is maar wel leuk. Het helpt als je de entree niet hoeft te betalen (het huis is onderdeel van het Centraal museum en daar betaal je voor)

Deel Deze Pagina