Zagen jullie kinderen er ook zo uit???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door teigetje1, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Zagen jullie kinderen er ook zo erg uit met de waterpokken???
    Familie en kennisen die onze meid zo zien krijgen bijna een hartsverzakking omdat ze het nog nooit zo erg hebben gezien :$.
    Bekijk bijlage 302799

Ze zit trouwens nu op dag 4, is dit nu het ergste of kan het nog erger?
    Ze slaapt er gelukkig doorheen en mentholpoeder doet het super bij haar (ze krabt niet veel) en ze is niet echt hangerig gelukkig.

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    lijkt eerder op 5de of 6de ziekte dan de waterpokken.
    ziet er heftig uit maar gelukkig kan ze nog lekker lachen:)

3. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je zeker dan dat het waterpokken zijn? Mijn neefjes hebben het nu ook maar echt niet so erg:eek:

4. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Bij mijn kinderen zag het er ook niet zo uit. Maar zo lang ze er geen last van heeft zou ik me niet al teveel zorgen maken. Ze kijkt er gelukkig erg vrolijk bij ;)

5. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij zaten ook te twijfelen en zijn toch maar naar de HA gegaan. Ook hij heeft goed moeten kijken, omdat ze bijna niets op haar buik heeft staan en ook niets op het hoofdhuid. Maar het zijn toch echt de waterpokken (rode vlek, of net als bij haar meerdere vlekken bij elkaar met een blaar of al opengekraste blaar)
    O ja en de symptomen lijken toch echt op waterpokken
    - Veel jeuk
    - verder niet ziek (gistermiddag een verhoging gehad van 39,2, die s'avonds alweer weg was

6. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Hoewel dat volgens mij rond de gordel hoort te komen- maar het Lijkt eerder gordelroos

7. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Is volgens mij van hetzelfde virus

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Lijkt inderdaad wel een beetje op gordelroos ja! Dat had ik een paar maanden geleden en zag er precies zo uit (maar idd alleen op m'n romp). Maar het is idd ook hetzelfde virus!

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn jongen had ook meerdere kluster poken om het zo te zeggen. maar zo groot waren ze niet. heel veel beterschap!

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je kunt geen gordelroos hebben zonder waterpokken te hebben gehad vogens mij!

11. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Net aan mijn man laten zien zonder wat te zeggen en die zei gelijk "gordelroos " hij heeft het zelf gehad als kind.. hij heeft geen waterpokken gehad..xx

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik zou dan eerder denken aan netelroos...
    Heeft ze ook bultjes gehad, gevuld met vocht?

Het ziet er inderdaad heftig uit zeg! Mijn dochter was 14 maanden toen ze de waterpokken kreeg en ze had ze gigantisch, wat anderen om mij heen ook zeiden. Vooral op haar rug... de littekens zijn nu na 2 jaar nog duidelijk zichtbaar.
    Maar, ze had ze ook duidelijk op haar hoofdhuid, in haar mond, op en in de oren enz.

Moet wel zeggen, je dochter staat geweldig op de foto!

Ik zou die koorts wel in de gaten houden, zeker omdat je al op dag 4 zit.
    Succes en beterschap!

13. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Netelroos zijn geen blaasjes.. dat zijn net grote muggenbulten als je net geprikt bent. Het is zeker geen netelroos .. maar sterkte met je meisje xx

14. Joy2

Joy2 Niet meer actief

waterpokken zagen er hier heeel anders uit, buurmeisje heeft gordelroos en ziet er hetzelfde uit als jouw kindje, dus ik ga ook voor gordelroos, beterschap!

15. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb ooit eens een jochie op het werk gehad die ook heel erg, nog erger dan dit, de waterpokken gehad heeft.

Volgens mij moeten er na 4 dagen wel eens zweertjes en daarna korstjes ontstaan, anders denk ik niet dat het waterpokken zijn.

16. liefste80

liefste80 Lid

27 okt 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij zijn dit niet de waterpokken. Mijn dochtertje heeft ze net gehad (en natuurlijk kan t bij ieder kind er anders uitzien, maar dat waren meer soort van pukkels) en waterpokken zitten vooral op romp, gezicht en hoofdhuid (en minder op armen en benen).... Gordelroos lijkt het veel meer op!

17. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik denk ook dat het geen waterpokken zijn..

maar wat een geweldige foto !! haar gezicht haha

18. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Gordelroos zit maar op 1 helft van het lichaam.

Lijkt niet op waterpokken. Bizar dat het bijna niet op haar buik zit.
    Maar als de dokter het zegt zal hij wel gelijk hebben!

39,2 is trouwens geen verhoging, maar flinke koorts ;) dus goed in de gaten houden.

Beterschap met je mooie meid!

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ze ziet er idd best erg uit, gelukkig kan ze nog wel lachen. Ik vind het ook niet echt op waterpokken lijken. Mijn oudste zat destijds er helemaal onder, maar niet zo als dit.

20. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Vandaag zitten we dus op dag 5 en ik heb net de HA gebeld.

Ze heeft vanacht gewoon doorgeslapen van 19.00 tot 8.00. Maar ze is nu echt levenloos, is moe en komt de bank niet af. Ze heeft 38.2 verhoging.
    Normaal krabt een kind zich ook echt helemaal open volgens mij en zoekt men vanalles om dat tegen te gaan. Nou, onze meid krabt weleens maar nou niet echt wat je zegt van "hou eens op".

Sinds gister zitten we ook te bedenken of het idd waterpokken zijn. Om 13.00 kunnen we terecht en gaan we het nogmaals bekijken

O ja, ze heeft nu nog meer vlekken (vooral op haar gezicht) :(

Deel Deze Pagina