bijna einde ww

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Gingerkitten, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gingerkitten

Gingerkitten Actief lid

12 aug 2011
    225
    0
    0
    Zeist
    over een maand of 3 krijg ik geen ww meer dus helemaal geen inkomsten meer... en ik vind maar geen werk.

krijg ik ook een soort van bijdrage als ik vrijwilligerswerk ga doen of niet?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Gingerkitten,

Je wilt weten of je een bijdrage ontvangt als je vrijwilligerswerk gaat doen.

Wanneer je nu vrijwilligerswerk wilt doen, geef dit aan bij je werkcoach. Je mag tot 150 euro maximaal per maand aan onkostenvergoeding ontvangen, zonder dat dit gekort wordt op je WW-uitkering. Deze vergoeding kent een maximum van 1500 euro per jaar. De bijdrage ontvang je dus niet van UWV, maar van de instantie waar je eventueel vrijwilligerswerk gaat doen.

Is je WW-uitkering beƫindigd, dan heb je mogelijk recht op een Bijstandsuitkering (WWB).

Het aanvragen van een WWB-uitkering doe je via werk.nl
    Is het niet mogelijk om een WWB-uitkering via werk.nl aan te vragen zul je dit fysiek moeten doen bij je gemeente.

Je woon- of gezinssituatie speelt een rol bij het aanvragen van een WWB-uitkering.
    De gemeente beoordeelt een aanvraag voor een WWB-uitkering en keert deze uit.
    Heb je vragen over de beoordeling, en of je recht hebt op een bijstandsuitkering, dan adviseer ik je contact op te nemen met je gemeente.

Actuele informatie over vrijwilligerswerk tijdens een WW-uitkering vind je hier.

Ik wens je nog een fijne dag en veel succes met solliciteren.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina