Hallo dames, een serieuze vraag... ik zou met mijn dochter een keer langs gaan bij een collega, omdat dat zij haar zwangerschap met ruim 22 weken heeft moeten afbreken ivm een genetische afwijking. Echter... nu zie ik op facebook dat haar dochter waterpokken heeft, pas net dus. Logisch is natuurlijk dat Naomi dus niet mee gaat naar die collega! Maar kan ikzelf eigenlijk nog wel gaan? Ik ben nu weer zwanger, kan dat kwaad? Ik heb zelf vroeger waterpokken gehad overigens, heb er nog littekens van. Of kan ik het weer snel overbrengen op Naomi? groetjes en bedankt...
Zelf kun je het niet meer krijgen, volgens mij ook niet overbrengen naar je dochter. Ik weet het niet 100% zeker hoor! Misschien een vraagje voor je vk of ha?
Zijn meedere topic over, als jij het al gehad hebt kun je zonder problemen op visite. Maar als je je er niet fijn bij voelt wacht je toch 2 weken, kan je dochter ook weer mee!
Als jij waterpokken krijgt, is dat alleen rond de bevalling een probleem voor je kleintje. Die wordt dan, zonder antistoffen en met waterpokken geboren. Daar hebben ze nog niet veel weerstand voor. Heb je eerder in de zwangerschap de waterpokken, dan krijgt de baby jouw antistoffen.
als je het al gehad hebt ben je meestal veilig ik helaas niet, mijn lichaam maakt geen afweerstoffen dus voor mij is het gevaarlijk (zeker onder de 16 weken!) ik heb al 3 keer de waterpokken gehad nu Misschien ligt het aan mij maar ik zou het heel moeilijk vinden om als ik mijn zwangerschap had moeten afbreken dat iemand met een baby kwam en dan ook nog zwanger, nogal confronterend, jouw collega moet wel een erg sterke meid zijn om daar tegen te kunnen, dus echt een topper.. het verschilt natuurlijk per persoon maar een beetje gevoeligheid is wel gewenst natuurlijk.. dus denk hier ook even bij na, niet dat je je eigen geluk hoeft te verbergen maar het kan ook een tandje minder zeg maar..