Mijn zoontje kan zichzelf nog lang niet aankleden dus daar moeten wij bij helpen. Dat is nooit makkelijk geweest maar de laatste weken is het een drama. ALLES kriebelt. We trekken hem al geen rompers meer aan (Kaaaan niet diiiiiiicht!!! Kietelt!!), knoopjes in de nek mogen niet dicht, zijn truitje mag je niet naar beneden trekken want dan kriebelt het aan zijn buik. Het duurt zeker een kwartier voor meneer hemd, broek, luier en t-shirt aanheeft en dagelijks ben ik een aantal blauwe plekken rijker Wie kent dit en heeft DE oplossing, ik word er ondertussen een klein beetje kriegel van..
Goed shoppen... En zorgen dat jouw kleding niet per ongeluk kietelt op zijn buik Maar hier dus enkel ondergoed zonder kantjes Sokken zonder randjes Hemdjes heb ik bemiddeld opgegeven maar die dus ook zonder kantjes Etiketjes in de nek evt verwijderen met een tornmesje (als je ze afknipt blijft het overgebleven randje alsnog kriebelen. E goed op de stof letten waar de kleding van is. Maar wij hebben het relatief makkelijk.. Broeken zitten zelden tot nooit lekker. Maar het is een meisje dus dan draagt ze die gewoon niet. E ze heeft ook veel inspraak in wat ik koop... (Niet altijd hoor.. Ik winkel ook weleens zonder haar. En ze krijgt ook niet alles wat ze leuk vindt. Maar als ze bij voorbaat al niet wil dan kopen we het niet meer. ) En op die leeftijd... Zijn we begonnen met zelf aankleden. Dat scheelt ook echt
Dit is weer z.n fase. Wat ik altijd doe als ik eigenlijk van te voren al weet dat ze moeite heeft met een bepaald kleding stuk. Is dat ik er een spelletje van maak. Knoopjes in de nek. Daar maakte ik klik klak klok van of tik tak tok. en nu doet ze het nog steeds mama mijn tik tak top pyjama wil ik aan. Daarnaast als ik de armen of benen ergens in steek ze kan zich wel aankleden hoor maar ik help gewoon vaak nog is als ze een arm door een mouw steek ik zeg POK net als of die hand mij een beetje raakt en zo trek ik ook de andere mauw aan. Met hoofd doe ik klonk met andere worden ik maak een kleding stuk aantrekkelijker... Maar kriebel spul koop ik eigenlijk nooit te strak ook niet te klein ook niet..
Ik zou dringend beginnen met zelf aankleden! En heel veel prijzen voor alles dat zelf lukt. En laten kiezen uit 2 dingen, dat helpt ook nog wel eens. Of je neemt de kleren mee naar de ontbijttafel om ze wat meer terloops, speels, tijdens het eten aan te krijgen. Hier ook een kind dat absoluut niet kan opschieten. Nu zet ik de klok op tafel, om te laten zien waar de wijzer is als we weg gaan. Dat vindt ze wel interessant en het helpt ook wel! Misschien kun je dat ook nog eens gebruiken. (Ze is van okt 2010)
Of je koopt zoiets voor hem: scheelt naden en drukkende/trekkende onderdelen... Google afbeeldingen: Moonkids overall
Het is meer het aantrekken van de kleding dan de kleding zelf, we hebben wel veelal broeken met elastiek zodat de knoop niet vervelend zit en maar 1 spijkerbroek. Qua grove motoriek loopt hij ca. 4 maanden achter en zijn evenwicht is niet zo goed dus we zorgen al voor flexibele kleding. Ik heb een aantal onderbroeken tot oefenbroekjes vermaakt zodat ik niet tussen zijn benen hoef te "kriebelen" als dat niet nodig is. Hij wil wel graag zelf aankleden maar krijgt het nog niet voor elkaar, we oefenen wel veel, zo lukt broek optrekken wel maar bij al de rest valt hij om Waarschijnlijk speelt dat een rol, is hij er in zijn hoofd wel aan toe maar kan het qua motoriek nog niet. Een spelletje maken we er al van, maar dat met de geluidjes kunnen we nog proberen. Ik heb zelf een overall gebreid, en nu je het zegt, dat is een van de kledingstukken die probleemloos aangaan
joggingspakken Hier vinden ze die heerlijk, betekend ook dat we die dag geen verplichtingen hebben. Voor de rest het aankleden opsplitsen in dingen waarin die wel slaagt. Als hij zelf zijn broek op kan trekken dit ook gewoon zijn taak laten zijn. En dan pas als die dat goed kan een volgend stapje erbij om te leren. Wat betreft kriebel kleding, onze zoon is er ook gevoelig voor. Geen kragen, geen knopen. Het liefst heeft hij de kleding van name-it want dat is een lekkere zachte stof.