Paar vragen, baby niet volledig ingedaald.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door McDsee, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McDsee

McDsee Niet meer actief

Hallo
    Ik weet dat iedere zwangerschap en bevalling anders is, maar ben erg op zoek naar statistieken.
    De 40 weken ga ik bijna aantikken en de kleine ligt nog niet vast in het bekken, alles is verder helemaal goed, ik ben erg bang dat ik net als mijn moeder na úren weeën een keizersnede moet krijgen. Graag wil ik weten hoe vaak bv in procenten bepaalde dingen voorkomen.

Hoe vaak komt het voor dat het bekken te smal is als de baby nog niet volledig is ingedaald?
    Gaat de ontsluiting trager bij een niet volledig ingedaalde baby?
    Hoe vaak komt het voor dat een bevalling begint met gebroken vliezen als de baby niet volledig ingedaald is?
    Is de kans groter om over tijd te gaan als de baby niet volledig is ingedaald?
    Komt inleiden vaker voor bij een niet ingedaalde baby?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

percentages weet ik niet precies.
    Dat je bekken te smal is komt heel weinig voor, minder dan 1%.
    Je baby daalt wel in tijdens de weeën, de ontsluitingduur is van veel dingen afhankelijk, dus ik heb geen idee hoe lang het zal duren bij je.
    Je hebt niet meer kans op starten met gebroken vliezen bij een niet volledig ingedaalde baby. De kans dat de bevalling start met weeën is het grootst voor alle vrouwen: namelijk 90%.
    Nee, je hebt niet meer kans om over tijd te gaan dan anders.
    Statistiek algemeen; de meeste vrouwen bevallen van hun eerste kindje tussen week 40 en 41.
    Inleiden komt niet vaker voor in jouw situatie.
    Succes en goede bevalling gewenst!

Mirjam

3. McDsee

McDsee Niet meer actief

Bedankt!:

Deel Deze Pagina