Op wat voor tijdstip hou jij de verjaardag van je peuter? De hele dag door of een vast tijdstip en kunnen ze niet dan pech gehad. De eerste verjaardagen hield ik altijd 14:30-17:00. Hier komen ook ooms en tantes, neefjes en nichtjes. Mijn dochtertje is op de zelfde dag jarig als een aangetrouwde schoonzus en die zijn dus nog nooit op de verjaardag van mijn dochtertje geweest en ook niet daarna, het cadeautje kwam altijd mee op de verjaardag van de volgende hier in huis dus de 1e x een jaar later, nu 8 maanden later. Op de verjaardag van mijn zoontje komen ze altijd 's avonds en dan krijg ik commentaar dat hij op bed lag, ja wat wil je dat kind was 1 en moe is moe! Nu wordt hij 2 jaar en ik zit te twijfelen om hem 's avonds op te houden met als resultaat een kind wat de hele nacht van slag is of gewoon op zijn vaste tijd naar bed om 19:00. De verjaardag is nu 's morgens, 's middags vanaf 14:30 tot zien we wel, ik denk dat mijn zwager en schoonzus wel weer 's avonds zullen komen.
Onze familie woont ruim 100km verderop. En de ene helft komt liever wat vroeger, de andere helft in de namiddag. Prima. Ik doe altijd van 11-20u ofzo, kijk maar wat je uitkomt, maar geef wel even door of je mee wilt lunchen of avondeten.
Vast beginuur, geen einduur; mijn familie maakt het niet zo laat en die van mijn wederhelft ook niet.
Ik zou m'n planning echt niet af laten hangen van één stel dat niet kan komen op het door jou voorgestelde tijdstip! Misschien ben ik daar wel makkelijk in, maar anders blijf je bezig met tijden schuiven. Want er is altijd wel iemand die níet kan. Ik moet zelf niet denken aan de hele dag verjaardagsvisite. Niet alleen ben je zelf de hele dag aan het rennen voor iedereen, voor je kind is het ook extra vermoeiend. Jarig zijn is al spannend, laat staan dat je hele dag overhoopt wordt gehaald door allerlei visite met kadootjes. Vier de verjaardag gewoon van 14:30-17:00, je zoon weet waar hij die paar uurtjes aan toe is en kan dan gewoon op tijd naar bed.
Wij doen verjaardagen (ook die van onszelf) altijd op zondag (ervoor of erna, ligt eraan wat het beste uit komt) vanaf 14:00u, zonder eindtijd. Maar als de kinderen moe zijn, leg ik ze gewoon in bed, ook al zijn er dan nog mensen niet gearriveerd. Gelukkig komt iedereen meestal wel op tijd, ze weten dat wij altijd voor het avondeten zorgen en op zondag zijn ze meeste mensen wel vrij.
Mijn dochter vindt t juist heerlijk om de hele dag jarig te zijn. En dan komen de neefjes en nichtje ook verspreid, dus de hele dag vermaak. Soms verspreid over meerdere dagen (dit jaar helemaal, met vieren thuis, met familie, op school en eerste kinderfeestje).
Ik volg daarin echt het ritme van onze kids. Tijdens slaapjes geen bezoek en al helemaal niet in de avonduren. Ik vind het belangrijkste dat de kinderen zich op hun gemak voelen en er niet door van slag raken (het is immers hun feestje!). Als mensen niet kunnen, pech gehad. We kunnen zelf ook wel eens niet bij een feestje zijn.
Toen onze dochter 2 jaar werd deden wij bezoek van 10 tot 12 en van 15 tot 17 uur. En ik verdeelde het bezoek in mijn kant, en m'n man's kant. Hebben geen groot huis, dus niet iedereen kan tegelijk komen. (10 a 12 personen is echt wel de max) En zo bleef het ook nog wel een beetje 'rustig' voor d'r. Tussen 12 en 15 uur kon ze dan even slapen. En geen bezoek 's avonds. Wij houden ons dus a/d vaste tijden qua slapen/rust, zelfs op zo'n dag. Over 3 mdn wordt ze 3 jaar. Dus moeten even kijken hoe het dan gaat qua slaapje overdag, etc. Nu slaapt ze nog zo'n 2,5 uur tussen de middag, dus dan zouden we ons aan dezelfde tijden houden als vorig jaar.
Wij nodigen de mensen vaak uit tussen 10-16 uur. Daarnaast weet iedereen dat de jongste tussen de middag nog slaapt, dus als mensen dan komen dan moeten ze maar even wachten tot ze wakker is . En 's avonds houden wij nooit een kinderverjaardagsfeest.
Ik vind ook dat een kinderverjaardag overdag is, dus ik ga hem net als altijd maar gewoon op de normale tijd in bed leggen. Ik zal met mijn man overleggen en de mensen die niet kunnen komen, komen dan de zaterdagmiddag maar. Ik geloof dat ik het anders in het vervolg maar beter zaterdags kan doen i.v.m. familie die 30/45 min. rijden hier vandaan wonen. Maar goed dan krijg je het geouwehoer van voetbal etc. dan komen ze maar niet. Zondags wil ik geen verjaardag houden met uitzondering als ze die dag jarig zijn.
Wat ben ik blij met mn minifamilie. Opa oma en 2 ooms, ideaal. Smiddags 15uur taart en 17.30warm eten. Daarna naar huis