Eisprongvraag

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Floortje90, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floortje90

Floortje90 Actief lid

25 sep 2014
    312
    0
    0
    Ouderenzorg
    Uithoorn
    Hoi allemaal,

Ik weet dat je een eisprong over kunt slaan in een cyclus maar ik kan nergens iets vinden over hoe lang een eisprong kan duren.

Ik ben in juni gestopt met de pil en na mijn stopweek duurde het 44 dagen voor ik echt ongesteld werd, inmiddels zit ik alweer op dag 77 voor mijn volgende menstruatie...
    Als je al zo lang niet ongesteld bent geweest is een eisprong dan nog mogelijk of sla ik dan sowieso een ronde over?

Alvast bedankt van een ongeduldig typje!

2. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Waarschijnlijk ben je nog aan het ontpillen dat kan zeker wel een half jaar duren als je een beetje pech hebt :(

Verder heb je volgens mij zonder eisprong wel een menstruatie, of dat had ik ergens gegelezen.

3. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Wanneer het zolang duurt voor je weer ongesteld bent, heb je hoogstwaarschijnlijk geen eisprong. Normaal gesproken heb je ongeveer 2 weken na je eisprong je menstruatie, doordat je hormoonlevels veranderen (als het eitje niet bevrucht is)
    Na zo'n lange periode krijg je een menstruatie doordat je lichaam zichzelf als het ware een keer schoonveegt. In dit geval komt dat dus niet door verandering van hormoonlevels en heb je waarschijnlijk ook geen eisprong gehad.
    Helaas kan dit inderdaad een symptoom van ontpillen zijn. Hopelijk wordt je snel ongesteld en pakt je lichaam daarna een normale cyclus op.

4. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    jeetje zeg dat duurt wel heel lang!
    wat zeg je huisarts? of ben je nog niet geweest?

5. Jolina

Jolina Niet meer actief

Vindt het ook wel lang....
    Als je een eisprong hebt wordt je idd ongesteld na ongeveer 14 dagen.

Je kan gewoon een eisprong krijgen alleen is het een beetje moeilijk omdat je cyclussen zo lang zijn. Dan zijn ovulatie testen misschien wel fijn om te gebruiken.

Maar als het te lang duurt voordat je ongesteld wordt zou ik persoonlijk even langs de ha gaan

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Een eisprong zelf duurt niet lang; is 1 seconde. De groei van de eicellen en de reis naar de baarmoeder wisselen in lengte.

7. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Een menstruatie zonder eisprong is mogelijk. Ook met een normale duur van een cyclus. Hier heb ik wel eens last van gehad. (Liep bij een fertiliteits arts en m'n eisprong werd iedere cyclus bijgehouden)

Ik denk zelf dat je nog aan t ontpillen bent. Dit kan 6mnd duren voordat je hormonen weer normaal zijn en weer doen wat ze horen te doen.

8. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nou dat is volgens mij niet waar yinky.... Ik heb gelezen dat je ook best eens een menstruatie kan hebben zonder eisprong?

9. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Dat schrijf ik 😊 dat dat inderdaad mogelijk is. Heb ik zelf namelijk een paar keer gehad.

10. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ja hoor bloedingen zonder eisprong hier! Toch een soort schoonmaken baarmoeder.

@ts: het kan helaas bij ontpillen horen. Wij weten ook niet of je nog een eisprong krijgt in deze cyclus, het kan maar ook weer niet. Fijn hè? Dus voor zekerheid maar gezellig blijven maken.

Van mijn huisarts begreep ik dat ze pas door sturen bij:
    * 6 maanden helemaal geen menstruatie
    * 8 maanden zeer onregelmatig en lange cycli
    * 12 maanden bij een redelijk regelmatige cycli.
    Of alle huisartsen dat aanhouden weet ik natuurlijk ook niet.

Ik hoop voor jou dat je lichaam het lekker snel weer oppakt

11. Jolina

Jolina Niet meer actief

Huh ja ik snap mezelf ook niet hahahaha:p

12. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Hahahaha ach ja hebt je wel eens, van die dagen 😜 ik wel in ieder geval! 😊

13. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hahaha ja :D soms mag het wel even he :D

14. Floortje90

Floortje90 Actief lid

25 sep 2014
    312
    0
    0
    Ouderenzorg
    Uithoorn
    Ik was mijn onderwerp eigenlijk alweer vergeten omdat ik dacht geen antwoorden meer te krijgen, zie ik opeens 2 pagina's haha!

Bedankt allemaal, wat ik dus zelf al dacht is na zo een lange tijd geen eisprong meer mogelijk en moet ik gewoon wachten.
    Ovulatietesten ga ik echt niet aan beginnen, heb het even gedaan maar is alleen maar stress zonder resultaat en een lege portomonnee..
    Na 80 dagen heeft een ovulatietest ook niet echt zin meer.

Ik ben nog niet bij de huisarts geweest, dus 3 maanden helemaal niet ongesteld is toch wel reden genoeg om aan te kloppen?
    Of toch nog even wachten...
    Aan de ene kant weet ik dat ontpillen lang kan duren maar anderzijds vind ik het nu wel weer lang genoeg..!

15. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ik zou gewoon eens langsgaan ... ;) misschien kan je een kuurtje krijgen die een menstruatie opwekt ;)

Deel Deze Pagina