Welke huidziektes/ziektes zijn gevaarlijk voor zwangere?

Discussion in 'Gezondheid' started by Motherlove76, Jan 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

Nov 29, 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Weer een kleine zorg. Ik pas wekelijks op de jongens van de buren (gastouder) en gisteren liet een van de jongens (10 jaar) zijn arm zien. Hij kwam er zelf mee en vroeg zich af wat het was. Het waren 2 bobbeltjes, die een beetje op mee eters leken. Ik dacht eerst aan ontstoken haarfollikels, maar begon daarna te twijfelen. De huid erom heen was niet rood. Gisteren kon ik de ouders niet meer vragen of zij wisten wat het was, maar probeer er vandaag aan te denken. Ik maak mij zorgen over de besmettelijkheid. Welke huidziektes zijn eigenlijk gevaarlijk tijdens de zwangerschap?

2. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    In principe zijn dat rodehond, waterpokken en de 5e ziekte.
    Rodehond ben je als het goed is tegen ingeënt en waterpokken en de 5e ziekte hebben de meeste mensen als kind gehad.
    Waterpokken en rodehond (varicella en rubella) word je op getest trouwens door de verloskundige.

Overige huidziektes zijn niet gevaarlijk voor jou. Overigens klinkt dit gewoon als een ontstoken haarvaatje oid, wat al helemaal niet gevaarlijk is.

3. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Situaties met wondroos, gordelroos etc zou ik ook vermijden.

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Gordelroos wordt door hetzelfde virus veroorzaakt als waterpokken. Hoge koorts kan ook gevaarlijk voor je kindje zijn, dus al is de griep onschuldig, mocht je hoge koorts krijgen, vraag dan even na welke koortsremmers je mag (weet ik zo niet uit mijn hoofd)

5. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Dat wist ik niet, weer wat geleerd :)

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Hand voet mond ziekte in gevaarlijk maar niet elke volwassene krijgt die.

Share This Page