Hoi dames, Ik ben 18 weken zwanger en krijg nu vaak de vraag: "voel je haar al?". Ik heb nog niks gevoeld en zou ook niet goed voor kunnen stellen wat ik zou voelen (plofjes, vlinders heb ik gehoord). Nu zei de vrouw van de pretecho dat het bij mij nog best een tijd kan duren, vanwege mijn "extra kilootjes" en laagliggende placenta. Nu ben ik geen Obese type, maar heb inderdaad wel overgewicht. Sindsdien heeft nog al iemand me gezegd dat het lang kan duren voordat zwaardere dames iets voelen. Nu kijk ik er natuurlijk ontzettend naar uit om haar te voelen, liever gisteren dan vandaag, maar ben ik ook nieuwsgierig hoe dit bij andere vrouwen is gegaan die (iets) zwaarder waren/zijn. Wanneer voelden jullie het kindje? Is natuurlijk bij iedereen anders want iedereen heeft een andere bouw en het ene kind is de andere niet, maar het houdt me wel bezig. Liefs,
Beide keren dat ik zwanger was, was ik nog obees. Ik voelde mijn eerste met 18 weken en de tweede eenmalig met 11 weken en goed met een week of 18 weer. Je voelt het van binnenuit, doordat je bm tegen andere organen aankomt zeg maar. Het ligt aan je vetverdeling dan denk ik, maar hier maakte het dus weinig verschil.
Ik denk niet dat het uitmaakt, ik heb overgewicht en van mezelf al een buik. Bij de eerste zwangerschap voelde ik mijn dochtertje vanaf 13 weken, eerst als een soort vlindertje. Bij deze zwangerschap voel ik zelfs nu zelden iets. De placenta ligt nu namelijk voor, ik denk dus dat die ligging veel meer uitmaakt dan buikvet.
Ik heb ook een behoorlijk gewicht maar ik voelde mijn uk al vanaf 13 weken ondanks een voorliggende placenta. Voelde heel vaak rare plopjes heel laag achter mijn schaambeen, heb daarom ook vrij lang getwijfeld of het de baby was. Maar was toch echt zo bleek wat later. En ik voelde hem vanaf de buitenkant met 18 weken. Maar ik heb ook een hele drukke baby dat hebben ze vanaf het begin af aan gezegd. Missi heeft het daar ook wat mee te maken?
Ik heb ook overgewicht maar voelde een week of 2 geleden (16 weken) al een keer de baby, lag toen op mijn buik en daar werd tegen geprotesteerd. Vanaf die week voel ik de baby wel vaker maar niet dagelijks ofzo.
Fijn om te horen ladies! Ik voelde me al zo'n 'freak', mensen die te zwaar zijn kunnen al best wat 'negatievere' commentaren krijgen (hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn), ik ervaar dat zelf wel zo. Alsof ik 'afwijkend' ben omdat ik wat zwaarder ben en haar nog niet voel, terwijl ze op echo's echt een druktemaker is. Niks om me zorgen over te maken dus, scheelt weer.
Hier ook overgewicht. Eerste voelde ik pas met 20 weken. Ivm voorliggende placenta. Deze zwangerschap al vanaf 12 weken! Placenta ligt anders en voel de kleine op een hele andere manier dan de eerste.
Ik was behoorlijk wat kilootjes te zwaar (zeker 23 te veel voor gezond bmi) maar ik voelde zoonlief al met 14 weken en manlief ook. Sterker nog het was te zien. Ik lag in bad en manlief was water over mijn buik aan het gooien en direct erna kwam reactie. We waren allebei zo verbaasd. Het is nu nog steeds een druk en aanwezig mannetje hihi.
Onzin hoor.. voelde deze nl al met ong 12 weken en heb ook overgewicht. Je kan het evt later aan de buitenkant voelen misschien maar voor de binnenkant heeft dat geen verschil
Met mijn bmi van 31 en een placenta aan de voorkant was het misschien ook best een wonder dat ik haar al met 15 weken voelde! Aan de buitenkant met 21 weekjes. Maar dat wil dus niet zeggen dat het voor iedereen geldt. Hopelijk voel je je kindje snel!
Hier behoorlijk overgewicht maar voelde toch echt al schopjes met 18 weken en nu ook vanaf de buitenkant,denk dat t gewoon sowieso bij iedereen anders is.
mijn nicht voelde haar kleine (de 3e) al rond de 13 wken ik voelde onze kleine in de 15e week. zij heeft overgewicht en ik ben juist enorm dunnetjes (wel placenta aan de voorkant dit keer dus misschien daarom iets later)
Ik had zo'n 10 kg overgewicht, toen ik zwanger werd. De placenta zat ook nog eens aan de voorkant. Ik voelde onze meid echter al met 15 weken. Met 18 weken voelde ik het eerste echte duidelijke schopje. Ik denk dus niet dat je gewicht er altijd even veel mee te maken heeft.
Nee hoor, het ligt er gewoon aan hoe goed ken je je lichaam en waar je placenta ligt. Ik heb extreem overgewicht, maar ons meisje voelde ik met 13 weken en ons ventje rond de 11 weken. Toen wist ik wat ik moest voelen....
Bmi van 28, eerste zwangerschap voelde ik met 18 weken, voorliggende placenta, en baby die aan de binnenkant lag. Had ook bijna geen buik tot 30 weken. 2e zwangerschap voelde ik met 15 weken, placenta ligt nu aan de zijkant, en de baby groeit naar voren. Heb nu al een buik zoals ik toen had met 28 weken ofzo.
Ik geloof er ook niks van. Ik heb een normaal bmi maar ik voelde de baby pas na de 20 weken en de placenta ligt ook nog eens achter dus op zich zou ik hem al wel snel gevoeld kunnen hebben.
Ik ben dik maar voelde dochter al met 13+2! placenta lag achter helemaal onderin tegen mijn rug. Dus hier ging dat absoluut niet op
Ik voelde haar met vijftien weken regelmatig en voor die tijd nu en dan. Ondanks extra kilo's en voorliggende placenta.
Ik denk ook dat het meer te maken heeft met de Placenta.. Ik ben mn Placenta aan de voorwand en voel haar pas vanaf een week of 22/23 maar lang niet zoveel als 'normale' mensen.. Echt alleen als ik lig... En vaak is het dan nog zacht.. Erg balen maar niks aan te doen. Volgens mijn vk had t niks met extra kilo's te maken want ze kan de baby wel goed voelen in mijn buik dus puur die stomme Placenta (en misschien een vrij rustig kindje....?)