Wij gaan in maart met de trein op vakantie naar Oostenrijk. Ik heb deze reis al eens gemaakt, maar in mijn eentje. Nu ga ik met mijn 2 kids, de een 8 jaar en de ander is dan 13 maanden.Wat zijn nou echt dingen die ik niet mag vergeten voor de reis? Bagage neem ik niet mee, alleen iets van een weekendtas of kleine koffer voor de nodige dingen. Heeft er iemand goede tips?
Spannend zeg! Wij zijn pas met de trein naar Frankfurt gegaan, maar Oostenrijk is een stuk verder. Ik zou denk ik vooral goede plaatsen reserveren, voor de oudste (puzzel)boekjes en iets als een nintendo meenemen. Voor de jongste ook iets vermalelijks. En voldoende eten en drinken. Bij ons is op lange afstanden de dvd-speler ook favoriet.
ja het is zeker spannend! We hebben een nachttrein, dus hopelijk slapen ze allebei gewoon lekker, we vertrekken om 6 uur uit utrecht, en de reis duurt 12 uur, lange zit ja. Ik heb 2 bedden gereserveerd, 1 voor mn oudste en 1 voor mezelf en Ties. Ik zat ook te denken aan plastic tasjes voor mocht meneer poepen tijdens de reis hoeven me medepassagiers geen last van te hebben toch? eten en drinken ja, speelgoed, uiteraard genoeg luiers, zijn favo knuffel en eigen dekentje denk ik, schone kleren voor het geval dat. Ik hoop dat ze beide lekker slapen want Ties is nogal een meut, maar een trein heeft toch hetzelfde 'schommelende' effect als een auto neem ik aan, dus denk dat het niet echt een probleem word..... Nou ja, heb nog 2 maanden om niks te vergeten
Luiers kun je kwijt in de vuilbakken in de WC, die sluiten vrij goed af, en zeker als er ook nog een plastic zak om zit krijg je na een luier weggooien geen rare blikken! Wel lekker dat jullie bedden hebben, slapend is zo'n reis zo snel voorbij!
Bij de etos hebben ze van die luierweggooi zakjes met een geurtje. Ideaal als je lang onderweg bent en je kunt je luier niet kwijt... Ik gebruik ze thuis ook om de soms een poepluier in de luieremmer te gooien, en ik ruik vanalles maar geen poep..
hmm die zakjes stinken verschrikkelijk als je ze open doet maar zit de luier erin en het zakje dicht... je ruikt neits meer oh wat misschien handig is.. je hebt van hermes van die "antibacteriele gel" zegmaar zeep zonder water