Hallo Dames, Kan iemand me helpen tegen deze vreselijke kwelling.. ik kan niet koken.. Als ik alleen al denk aan eten ga ik bijna over mn nek. Ik slik emasefene maar schijnt niets te helpen (misschien ben ik minder misselijk door emasefene).. ik ben zelfs als ik aan t slapen ben misselijk.. Zelfs als ik aan r dromen ben~! Help! Iemand tips?
Rennie, rennie en nog eens rennie? Ben sinds een week of twee behoorlijk misselijk en zit nu aan de rennies en ik moet zeggen dat het écht super werkt! En uiteraard niet schadelijk om te gebruiken voor zwangeren.
sabje23 je kan bij de reformwinkel gembercapsules halen, die helpen echt heel goed, 2x perdag 2 caps tijdens je (kleine)maaltijd, ik heb ook eerst emasefene zetpillen gehad van de huisarts maar die hielpen niet voldoende toen de verloskundige me die gembercapsules aanraadde en ik moet zeggen gaat perfect. succes!
Pas wel op met de Rennies hoor! Het kan inderdaad geen kwaad voor je zwangerschap, maar het heeft wel een soort van verslavende werking. Wanneer je het veel gebruikt, raakt je maag in de war. Om je voedsel te verteren is er nu eenmaal maagzuur nodig en Rennie gaat de aanmaak daarvan tegen, maar je maag gaat dan alleen maar meer maagzuur aanmaken om het voedsel toch te kunnen verteren en jij gaat dan weer meer Rennies slikken. Zo blijf je met je probleem zitten. Gebruik het daarom alleen wanneer je het nodig hebt, maar niet bijvoorbeeld 'uit voorzorg'.
Rennies zijn voor brandend maagzuur (een te veel eraan..) niet voor misselijkheid...daar is het niet voor bedoeld!
Ik ben naar de acupuncturist gegaan voor mijn misselijkheid nadat ik allerlei dingen die op het internet stonden geprobeerd had. Acupunctuur werkt bij mij heel goed en wordt voor een groot gedeelte door mijn verzekering betaald.......
ik ben extreem ziek geweest van de misselijkheid en ben daarvoor bij de homeopaat geweest omdat niets hielp. Dat sloeg wel goed aan! het werd ook nog vergoed door de ziektekostenverzekeraar!
Hmmm, misschien moet ik maar blij zijn dat ik geen expert ben op dit gebied , maar is oprispend maagzuur geen misselijkheid dan? Als ik in bed ga liggen, dan moet ik soms echt heel snel rechtop gaan zitten wil ik niet overgeven. En als ik dan een rennie neem is het binnen een minuut weg en kan ik rustig liggen en in slaap vallen...is dat wat anders dan jullie voelen?
Ik weet hoe je je voelt. Ik heb het ook gehad hoor, en dan negen maanden lang! In het begin ook emesafene gehad, maar ik werd er alleen maar suf van. Probeer kleine beetjes te eten en je erg rustig te houden. Je kunt ook zwangerschapsgranules van VSM proberen. De misselijkheid aan het einde van de zwangerschap komt door het maagzuur omdat de baby tegen de maag aan drukt, en dan werken rennies heel goed, ik ging echt de deur niet meer uit zonder rennies, maar in het begin van de zwangerschap is dit nog niet het geval. Hopelijk ben je over een paar weken van de misselijkheid af en kun je gaan genieten van de zwangerschap.
Je slikt Emesafene? Bij mij waren dat zetpillen, want als ik iets innam dan spuugde ik het er binnen 30 sec weer uit... misschien zijn die ook wel sterker dan de gewone pillen? Moet zeggen dat ik dus niet eens meer kon eten of drinken en daardoor erg verzwakt was en alleen nog maar op bed kon liggen... zelfs opstaan om te douchen was te veel... ik liep dan ook tegen ziekenhuis opname aan vanwege uitdroging (was ook nog eens zomer)... maar die zetpillen van emesafene zijn m'n redding geweest... heb die 'maar' 3 weekjes 3x daags nodig gehad en ik kon langzaam weer eten en drinken. Toen had ik ook de 13 weken bereikt en ging de misselijkheid uiteindelijk helemaal weg... Succes in ieder geval, ik weet hoe je je voelt... maar later in de zwangerschap komen er zoooo veel leuke/wonderbaarlijke/verrassende dingen voor terug!
Nou dames bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik die gembercapsules ga proberen. Rennie wil ik nog even mee wachten totdat ik last krijg van maagzuur. Waar kan ik die gember dingen halen dan?
Hoi hoi, Wat houd dat in precies? Dat je medicijnen krijgt of dat je in behandeling gaat bij een homeopaat? En hoe kan ik daar terrecht?/
die gembercapsules kun je halen in een reformwinkel, misschien hebben ze ze ook wel bij een drogist hoor, even navragen maar bij een reformwinkel hebben ze die zeker!
Nou ik heb net die gembercapsules gekocht, eens zien of t aanslaat Ik was vandaag weer beroerder dan ooit, het was zo erg dat ik egt stil moest liggen in bed anders kwam alles dr uit! Vandaag ga ik beginnen met die capsules.. Ik hoop dat t werkt!
ik heb vandaag bij de gyn zetpilen gehad dit helpt wel wat beter dan de emasafene. over 2 weken moet ik zo ie zo naar de homeopaat dus dan hoop ik dat die man we wat beter kan helpen
sabje23; succes met de gembercapsules, is echt heel vervelend he die misselijkheid, ik weet er alles van, ik lag een hele dag in bed als ik overeind kwam, kwam alles eruit, op een gegeven moment spuugde ik alleen nog maar gal, dat ik niet kon eten vond ik niet zo heel erg maar ja dat drinken dat is belangrijk dus nam ik iedere keer kleine slokjes ,maar kwam er ook weer uit, die zetpillen hielpen wel iets maar niet voldoende hoor en die capsules zijn echt gewelding, althans bij mij helpen ze supergoed dus ik hoop bij jou ook, succes! prettig weekend!
sabje23; succes met de gembercapsules, is echt heel vervelend he die misselijkheid, ik weet er alles van, ik lag een hele dag in bed als ik overeind kwam, kwam alles eruit, op een gegeven moment spuugde ik alleen nog maar gal, dat ik niet kon eten vond ik niet zo heel erg maar ja dat drinken dat is belangrijk dus nam ik iedere keer kleine slokjes ,maar kwam er ook weer uit, die zetpillen hielpen wel iets maar niet voldoende hoor en die capsules zijn echt gewelding, althans bij mij helpen ze supergoed dus ik hoop bij jou ook, succes! prettig weekend!
Elke keer wanneer ik echt misselijk werd, tot bijna overgeven aan toe, heb ik een zuurtje genomen. Ook at ik meerdere keren kleine beetjes per dag. Tja en mijn man moest maar even koken, want daar had ik ook echt geen zin in. Gelukkig was het met een paar weekjes over, maar heb nou ontzettende last van mijn rug (dan liever misselijk). Gember heb ik inderdaad ook over gehoord. Hopelijk is het met een paar weekjes weer over en voel je je weer kip lekker!
Ik heb gisteren van VSM Okugest gehaald. Heb het nu al vaak ingenomen maar merk nog niet echt effect. Mijn vriend heeft net gemberbolletjes meegenomen van de supermarkt, heb ik ook ergens gelezen, ook gemberthee schijt te helpen. Gemberboletjes zijn in verhouding met capsules veel goedkoper, als ik.
Je kunt dat natuurlijk ook misselijkheid noemen, maar wat jij beschrijft is denk ik niet hetzelfde als waar iemand in het begin van de zwangerschap last van heeft. Dan kun je 's ochtends of bijvoorbeeld de hele dag misselijk zijn, welke houding je ook aanneemt; dat komt vooral opzetten als je net opstaat. Bij dat soort misselijkheid helpt het vooral om nooit overeind te komen met een lege maag (dus eerst iets lichts eten, daarna pas opstaan). Ook de hele dag door zorgen dat er iets in je maag zit. Bij mij hielp het ook om iets heel zuurs te nemen (citroenzuurtje of een augurk, jawel) als ik later op de dag misselijk werd. Sterkte! die ochtendmisselijkheid neemt meestal af bij een week of 14 (helaas niet bij iedereen). maagzuur kun je dan later in de zwangerschap weer krijgen ; dat komt vooral doordat je maag te weinig ruimte krijgt.