Hallo dames, Anderhalve maand geleden zijn wij begonnen met fysio voor ons zoontje. Dit ivm met een voorkeurshouding. Steeds als ze komt roept ze dat hij mee op zn buik moet oefenen. Nu wil het dus wezen dat meneer dit dus absoluut niet intresant vind. Waarschijnlijk simpelweg omdat het allemaal nog niet zo goed lukt om zn hoofd omhoog te houden. Dus na 2 a 3 keer zn hoofd omhoog te houden, duwt hij boos zn gezicht in het geen waar hij op ligt en zet het op een brullen of knijpt gewoon zn ogen stevig dicht en begint te zeuren. Alsof hij wil zeggen dan kan je me lekker ook niet afleiden. De fysio heeft gelukkig ook wel door dat hij het niet leuk vind. En dus zegt ze tegen mij "ja je moet het maar leuk maken voor hem". Euh dat begreep ik ook wel, maar heb vanalles geprobeerd en toch blijft het een hekel punt voor hem. Nu maak ik me eigenlijk niet al te zorgen en heb zelf zoiets van joh dat doet hij wel als hij er klaar voor is. Maar als je steeds gemopper krijgt dat hij het nog niet kan, word je een beetje moedeloos. Herkent iemand dit? En heeft iemand nog een tip die bij zijn/haar zoontje/dochtertje werkte?
Korte momenten per dag op zijn buikje leggen? Bijvoorbeeld steeds tijdens het verschonen er een gewoonte van maken dat je hem bij de schone luier eventjes op zijn buikje legt. Het niet te lang aanhouden als hij het (nog) niet leuk vindt. Mijn dochter is ook geen buikslaper maar ze vindt het wel interessant om op haar buikje te liggen in de box ofzo. Ik zet dan een knuffel voor haar neer die ze probeert te pakken. Nu kan ze wel haar hoofdje al goed omhooghouden en ook terugrollen op haar rug. Als je zoontjes nekspiertjes steviger worden en hij zijn hoofdje langer omhoog kan houden wordt de buikligging vast interessanter. Ik zou hem gewoon een paar keer per dag uit routine op zijn buikje draaien en hem even laten doen. Niet totdat hij boos wordt, maar zo een minuutje of 2.
Hoi, Bedankt voor de reactie. Leg hem inderdaad meerdere malen per dag op zn buik en als hij het zat is rol ik hem terug . Denk ook dat als hij het beter kan, het vast veel intresanter is. We blijven maar doorproberen. Het is wel een echte driftkikker haha, misschien dus ook wel een stukje frustratie van hem uit
Inderdaad interessante speeltje voor hem houden. Een speelkleed met wat frutsels eraan, waarmee ze zich in buikligging kunnen vermaken, vinden ze op deze leeftijd vaak erg leuk. Onze dochter was toen gek op labeltjes en kleine priegeltjes.
Ik kreeg van het cb de tip om tijdens het buikliggen je hand op de aanzet tussen bil en onderrug te leggen en een beetje omlaag te duwen. Door de tegendruk zou het makkelijker moeten zijn voor je kind om het hoofd op te tillen. En wat zou er gebeuren als je hem gewoon even laat zeuren als hij zijn hoofd neerlegt? Conditie opbouwen is niet altijd leuk... Zou ik niet iedere keer doen hoor maar een keer of twee per dag.
Hoi; Je kunt een rolletje onder zijn oksels doen, waardoor het nu nog even wat makkelijker is om zijn hoofdje omhoog te houden. Verder oefenen wij op verschillende manieren: - gewoon op het aankleedkussen als we "controleren" of de achterkant van haar luier goed zit (dus een heel kort moment) - ik liggend op mijn rug met haar op mijn buik/borst, zodat ze mij aan kan kijken (en gekke bekken trekken, geluiden maken enz!!) - Als je op de bank zit, je voeten op tafel / bank / krukje zetten zodat je knieën wat hoger staan. dan je kindje op je benen leggen. Dit kan op 2 manieren; over je schenen met het gezichtje naar je toe of over je bovenbenen met het gezichtje van je af en dan je vriend (man) daar laten zitten om te entertainen. - baby over je arm in de "krampjes-houding". (Dus hoofd in je elleboogholte en pamper in je hand). Hoe vlakker jij je arm houdt hoe moeilijker het wordt. - Laten "vliegen" Zo hoeft een kindje niet alleen maar op het aankleedkussen of speelkleed te liggen als het moet oefenen. Hopelijk heb je hier wat aan! Succes!
Een spiegel voor m neerzetten! Vinden ze geweldig haha. Hier gebruiken we het nu een week aangezien onze zoon het verschrikkelijk vond, nu lacht hij continu.