Overdag niet willen drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Cookie, 19 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Sinds een week of twee wil Arend geen bv meer drinken overdag. Wel 's morgens rond 5-6 uur, 's avonds rond 22 uur, en 's nachts (1-2x). Een enkele keer drinkt hij 's middags een paar minuten, maar that's it. Geen afgekolfde melk, geen flesvoeding niks wil hij, gewoon geen melk overdag dus! Herkent iemand dit? Zal het overgaan?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is iets wat je vaker ziet als ze groter worden en de wereld en al het andere eten ontdekken. Gaat ook weer over, als je maar gewoon blijft aanbieden.

3. Sijke

Sijke Bekend lid

hier ook af en toe zo, heel erg wisselend.
    Ben jij al begonnen met opbouwen van overig voedsel naast de bv?

4. Sijke

Sijke Bekend lid

wat hier nog wel eens wil helpen is om op het slaapkamertje te gaan zitten tijdens het voeden overdag, met de gordijnen dicht, zodat er geen afleiding is.

5. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Die van mij is ook goed in borstweigeren overdag (tijdens sprongen) ik merk dat als ik het loslaat en er op een speelse manier mee omga het aardig gaat.
    Ik leg hem op de commode en geef hem zo de borst (niet aanbevolen voor je rug trouwens), daarbij maak ik een soort van (niet lachen)vliegtuig geluid als ik de borst richting zijn mondje breng. Hij vindt dat prachtig en vergeet dan gewoon te weigeren 8).

Als hij echt niet wil en de vorige voeding is te lang geleden kolf ik het af en geef het in een beker aan hem.

Ik ben er trouwens wel eens aardig wanhopig van geworden. Je leert er steeds beter mee omgaan geloof ik....

Succes!

6. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Hmm, lees net dat hij ook geen afgekolfde melk wil. Kan me voorstellen dat je daar niet echt vrolijk van wordt...
    Hoe is het nu?

7. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Het wisselt nog steeds. De ene dag wil Arend wel een keertje 's middags drinken, maar gisteren bijvoorbeeld weer niet. (we hebben ook al vaak in de slaapkamer gezeten) Maar, nu hij 8 maanden oud is, mag hij ook yoghurt. Dus hebben we gisteren voor de eerste keer verdunde yoghurt in een beker zonder anti-lek gedaan en meneer dronk het in 1x op! :confused: Goed he!
    De dag daarvoor had ik al met pap uit die beker geoefend en dat ging toen ook best goed.
    Ik blijf dus wel steeds de borst aanbieden, maar als hij niet wil drinken, kan ik Arend nu ook pap/yogurt met een beker geven.
    Naast bv krijgt Arend al fruit, brood, rijstwafeltje en warm eten. Het lijkt me wel fijn als hij bij iedere maaltijd een bv drinkt, maar dat doet hij dus niet. Soms komt hij wel 3x 's nachts :( , vanacht gelukkig maar 1x. Terwijl hij vanaf 10 weken oud altijd doorsliep, totdat de boventanden begonnen door te komen. Dus nu krijgt hij al 5 weken weer nachtvoeding. We hebben helemaaaal geen ritme. Maar goed dat ik niet veel hoef te werken.
    Wat een verhaal he. Iedere dag ik anders bij ons, maar wij zullen heus niet de enigen zijn denk ik dan. En bestaan er eigenlijk wel baby's die iedere dag op dezelfde tijd slapen en eten en drinken?

8. Sijke

Sijke Bekend lid

hé, herkenbaar hoor, hier ook (nog steeds) geen duidelijk ritme. Steeds als ik denk dat dat erop begint te lijken dan verandert het weer.
    Misschien krijgt je zoon toch genoeg binnen, met alle dingen die je verder opnoemt? Hier tegenwoordig ook 's nachts weer voedingen, inderdaad ook wel eens drie, en dan 's avonds ook nog. Zal misschien toch met deze fase te maken hebben.
    Rijstmeel toevoegen aan de laatste voeding voor de nacht helpt hier ook niet, ik dacht nl. dat het misschien de honger was waardoor hij 's nachts zo vaak wil drinken.

Nou, succes ermee, vind het wel prettig om te horen dat we in ieder geval niet de enige zijn waarbij het zo rommelig gaat allemaal!

9. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Je hebt gelijk hoor Sijke. Maak jij je ook niet druk meer? Daar heb je toch niks aan. Relax, denk ik dan maar. Zo zijn we allemaal meer ontspannen en kunnen we er om lachen.
    Jij ook succes he! ;)

10. Sijke

Sijke Bekend lid

Hé Cookie;
    ik maak me inderdaad niet (te) druk, werkt toch het beste als ik Arwin volg heb ik gemerkt. Ben nooit zo van de schema's geweest omdat ik het zielig vond om het hem op te dringen of te weigeren op momenten dat hij aangaf het wel/niet te willen.
    groetjes.

Deel Deze Pagina