Hallo dames, Ongetwijfeld al vaker gevraagd maar zag het zogauw even niet staan. Ik hou ontzettend veel vocht vast in mijn handen en vooral voeten. (Vind je het gek met dit weer, ahum). Mijn voeten zijn echt pijnlijk en kan er ook moeilijk op staan omdat ze zo dik zijn. Behalve koelen en benen omhoog en uiteraard veel drinken. Zijn er nog tips die mij verlossen van die pijnlijke dikke voeten? Of is het gewoon uitzingen en bevallen (straks pas dan, nu nog niet ) Heerlijk als je de hele dag moet werken. Bah.. staan is echt onmogelijk ik wordt gillend gek hihi
Uitzingen... veel valt er niet aan te doen - veeeel, heel veel drinken - komkommers eten - selderij werkt schijnbaar ook wat vocht afdrijvend - heel rustig aan met zout (daardoor hou je nog meer vast) - voetjes omhoog (bijvoorbeeld met slapen) - voldoende blijven bewegen EN... altijd even melden bij je verloskundige. Want hoewel (zeker met dit weer) vocht vasthouden meestal onschuldig (zeer irritant) is, is het soms een teken van pre-eclampsie.. en daar moet je op tijd bij zijn. Zolang je geen hoofdpijn hebt, kun je het gewoon melden bij je komende afspraak. Krijg je hoofdpijn en houdt deze even aan, bel dan je verloskundige.
zoutloos eten , sporten en ,bleekselderij eten . vocht vasthouden komt van binnenuit en heeft niet altijd met water drinken te maken( probeer 2 liter per dag ) dus zorg goed voor je ,binnenkantje, en af en toe met de beentjes omhoog he ? succes
Hè getsie.. zoutloos eten.. nee, hoor dat is echt niet nodig. Daarbij heb je zout ook gewoon nodig maar matig het gewoon. Strooi niet over al zout op en laat de chips even staan. Vocht vasthouden heeft niets met water drinken te maken maar het vast gehouden vocht kwijt raken WEL. Hoe meer je drinkt, hoe beter je lichaam kan afvoeren en dus ook vocht. Probeer dus MEER dan 2 l te drinken per dag (geen caffeine.... daardoor hou je vocht vast)
Er wordt wel gezegd heel veel water drinken, toch wil ik ook nog even waarschuwen dat te veel water drinken ook niet goed is. Probeer die 2 liter aan te houden, maar overdrijf het ook weer niet
Ik kreeg advies veel water drinken om de afvalstoffen af te drijven, geen vruchtensapjes, lekker koel douchen , benen omhoog,maar ook blijven bewegen
Bedankt voor de reacties na een dagje werken zien mijn voetjes er zo uit zal maar een wanted poster plaatsen, gezocht; mijn enkels!
Net mijn voeten de laatste weken... vond t verrukkuluk . Om ze koel te douchen,van beneden naar boven en na t drogen mn onderbenen ( laten) masseren
die foto is zo herkenbaar. Mijn enkels zijn ook nergens te bekennen. ook niet na een een dagje met de voeten omhoog. Vreselijk he?
Bah afschuwelijk heb gister uren omhoog gelegen met een koude handdoek erop. Ochja.. straks is het over.. ahum over 14 weken
Steunkousen worden sterk aangeraden in jouw geval. Ik heb ze zelf ook sinds een paar weken. Voornamelijk voor mijn spataders, maar schijnbaar hou ik ook vocht vast en helpen steunkousen goed bij deze klachten.
heb zelf ook erg last van vocht in mijn voeten en enkels mijn man zegt je hebt echt van de shrek voeten haha VK zei dat selderie,rauwkost,komkommer,venkel vocht afdrijvend werkt dus ik ben dat aan t proberen. steunkousen heb ik wel aan zitten denken maar met dit weer lijkt het met veelste warm zitten :S
Ik heb ook zulke prachtige enkels! Ook heb ik heuse babyvoeten... Van die prachtige bolle wreven, ik pas geen schoenen meer, dus loop op slippers. Bij mij doet het nagenoeg geen pijn. Wel als ik er op druk voelen ze erg beurs en heb ik continu het gevoel dat ik uren achter elkaar heb gewandeld. Zelfs wanneer ik m'n bed uitstap voelen ze vermoeid. Als ik ze omhoog leg, heb ik binnen 10 minuten slaapvoeten
Steunkousen helpen alleen als je voeten bij het opstaan nog dun zijn, anders knellen ze alleen maar. Hier sta ik al met dikke voeten op dus helpt het niet. Je kunt alleen maar voldoende drinken, in koud water en hopen dat je snel bevalt...
Ik sta er ook mee op dus zal dan geen nut hebben net als dat ze zeggen met je boeten omhoog dat werkt bij mij ook niet meer
Nog even over dat zout. Ik las dat iemand zei dat heb je nodig dus niet overal op doen maar minderen Maar zout krijg je al 6 keer meer binnen dan je nodig hebt gewoon uit brood en ander eten zonder dat je zout zelf toevoegd. Ik eet mijn hele leven al zonder ergens zout op te doen of aan toe te voegen.
Herkenbaar, die 'voetjes' op de foto... Ik volg ook netjes alle adviezen op, maar word er 's ochtends gewoon weer mee wakker, zelfs dan voelen m'n benen al aan alsof ik een marathon heb gelopen. Wat hier enigszins helpt (sowieso voor m'n hele 'toestand' op het moment) is lekker in het zwembadje dobberen, heerlijk verkoeling en even geen druk op je benen en de rest van je lijf.