Wie heeft DE oplossing om van aften af te komen??

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffie1984, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Aften zijn altijd mijn zwakke plek geweest. Zodra ik moe ben of weinig weerstand heb krijg ik ze. Op dit moment zit mijn hele mond weer vol. :( Eten doet heel veel pijn, praten gaat ook niet goed. Ze zitten op mijn tong, onder mijn tong, aan de binnenkant van mijn lippen, in mijn wangen. Eigenlijk mijn hele mond dus;) Probeer voldoende fruit te eten (maar gaat nu echt heel lastig omdat zure dingen helemaal pijn doen), ga al op tijd naar bed en heb nu vakantie dus je zou zeggen moet wel wat uitrusten.;)

Wie weet er wat echt helpt?

De laatste keer weer eens zo'n goedje bij de drogist gehaald (aftamed) maar heb eigenlijk niet het idee dat het helpt..

Dus wie heeft de oplossing?

2. Milujem

Milujem Niet meer actief

Zal er toch even mee naar de huisarts gaan. Aangezien je zegt dat je het vaker hebt gehad.. kan misschien een soort van vitaminentekort zijn.

Sterkte!

3. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Er is bij d edrogist wat te koop waar je wat mee kan aantippen. Ik zelf gebruik dan wel 10 keer per dag mondwater om te spoelen. Het prikt even, maar lijkt dan even verdoofd, waardoor je minder last hebt. Je moet er wel van houden, zeg ik maar

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Aften zijn een lastig iets. Ik heb er toen ik pfeiffer had vooral enorm veel last van gehad. En nu gaat het eigenlijk een tijd weer goed. Toen had ik ze continu.
    Ben toen ook eens bij de huisarts geweest, die telde er toen 8 in mijn mond. En die zei meestal zien we het als onschuldige dingen. En ze wist eigenlijk ook niet wat ze er tegen moest doen.
    Er zijn veel middeltjes die het verdoven of een beschermlaagje geven, maar iets dat ze eerder weg gaan bestaat volgens mij niet. :( Helaas.

Ik kon me er ook echt beroerd van voelen hoor. Kon soms wel janken van de pijn, dat ik niet eens normaal kon eten.

Wat ik wel vond verzachten (bijt wel heel eventjes) is fijn gekauwde banaan er even tegen aan houden in mijn mond. Was een soort "grootmoeders tip".

Vitamine tekort zeggen ze altijd, maar ik slikte heel veel vitamine preparaten toen dus dat kon echt niet zo zijn. Het was echt puur vermoeidheid.

Hoop dat je er snel vanaf bent!!

5. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sinds dat mijn zwager mij de tip gaf om met paradontax (tandpasta) te poetsen, heb ik er geen last meer van gehad. De eerste tube is smerig, daarna niet meer! Het is gewoon geen lekkere tandpasta, en wat duurder, maar ik heb er echt nooit meer eentje gehad!

Naar mijn gevoel kreeg ik die dingen juist van fruit eten...

6. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    mijn man spoelt zijn mond twee à drie keer per dag met waterstof peroxide en is er dan binnen enkele dagen vanaf.
    het is dan in elk geval zo verminderd dat ie er geen last meer van heeft

7. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik heb er met periodes veel last van en ik heb een bruin flesje van de apotheek (bruin flesje met geel/oranje stikker en het zit in een geel met oranje doosje) en dat werkt erg goed.
    Het is ontzettend smerig en het lijkt op jodium, maar als ik dat gebruik, enkele keren op een dag is het echt in no-time verdwenen. Ik zal straks even kijken hoe het heet.
    Je kunt het in ieder geval zonder recept bij de apotheek halen.

8. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Het zijn zo van die rotdingen! Ik heb er nu ook weer 2:(. Het is een paar maanden goed gegaan maar dan in 1 keer heb ik er soms zo weer 3 tegelijk. Moet zeggen toen ik de laatste keer zwanger was, heb ik er 9 maanden geen last van gehad. Dus misschien heeft het ook met je hormonen te maken.

Maar hier dus ook van alles geprobeerd, van aanstippen tot sinaasappels eten maar ik geloof nog steeds niet en dat is ook nooit bewezen dat het door vitaminegebrek komt. Toch heb ik toevallig vandaag wel Becoforte van Dagravit (vitamine B) gekocht, om toch te kijken of dat misschien helpt. Ik probeer gewoon alles om er af te komen.

Misschien helpt poetsen met zendium bij je, ik gebruikt het altijd wel. En ik spoel regelmatig met corsodyl.

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik lijd met je mee (letterlijk, heb een grote onder mn tong:()

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Bedankt voor de tips. Een aantal ken ik al en heb ik ook wel eens geprobeerd. Mijn huisarts heeft me als kind nog wel eens de tip gegeven geen vers brood meer te eten maar ook dit hielp niet.

Parodontax heb ik ook gehad. Poetsen is wel echt drama dan. Misschien toch maar weer een tube kopen. Zendium poets ik nu mee maar helpt niet.

Nog meer tips blijven welkom

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Kijk eens op www.omaweetraad.com

Staan wel tips op, meende ook iets te lezen over zendium tandpasta

12. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Ik heb telkens aften als ik onder flinke stress heb/ had gestaan...
    Laatste jaren gaat het gelukkig erg goed.

Tips die hier boven staan helpen denk ik wel, je zou ook ( wel even pijnlijk, dus doorzetten!) met een zoutoplossing kunnen spoelen. Dus een bekertje water met een half thee lepeltje zout, even roeren... en spoelen maar... Doet pijn maar na drie dagen was ik er dan weer vanaf...

Maar goed, dat is wat je kunt doen als je al aften hebt!
    Wat kun je doen om ze te voorkomen?

Ook goed mijn handen wassen heeft me altijd geholpen. Jet zit zonder dat je je daar bewust van bent best vaak met je handen in je gezicht/ bij je mond. Vaker je handen wassen kan niet kwaad als je ook extra creme gebruikt om je huid soepel te houden.

Verder weet ik niet of je flost na het tandenpoetsen? Dit heeft bij mij behoorlijk wat mond problemen opgelost! Tussen je tanden blijft meer rommel zitten dan je zo zou denken en door tussen je tanden de bacterie groei ook wat te remmen maak je het ontstaan van aften ook kans armer...

Gezond eten kan nooit kwaad... Heb je al eens opgelet wat je eet als je ineens meer aften kreeg? Misschien reageert je slijmvlies wel gevoeliger op een bepaald type voeding...

Succes ermee!

13. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ik gebruik zendium tandpasta... Merk dat het wel iets helpt :)

14. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hier net een week aft-vrij nadat ik vanaf oktober continu last had, soms wel met 5/6 tegelijk achter in mijn keel. Ben naar de huisarts geweest omdat ik zo'n pijn in mijn keel had en dus blaasjes had. Blijken het gewoon aften te zijn! Hier ook altijd al een zwak punt maar dit had ik nog nooit gehad. Meestal 1 of 2 groteren in mijn mond en nu echt heel veel kleintjes bij elkaar. Was de een genezen kwam de ander weer opzetten... Ik had net een nieuwe tandpasta , prodent met peterselie. Daar ben ik mee gestopt, had het idee dat het daarvan kwam.
    Ik had wel op google gezocht maar kon geen enkele tip vinden die echt werkt. Alles spoelen met mondwater helpt wel iets.
    Ik las ook dat je iets kan krijgen wat je als filtertje over de aft kunt doen, zo heb je er minder last van.
    De aften zijn nu weg maar als ik weer één krijg ga ik daar zeker naar op zoek.

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Mijn man heeft het af en toe en gebruikt dan pyralvex (geen idee of ik het goed schrijf)bruin glazen flesje in een geel/oranje doosje

16. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik heb het ook heel snel. Ik spoel met kamille thee! Dat helpt echt!

17. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Poetsen met parodontax! Mijn man heeft er jaren last van gehad. Toen hij met de rode parodontax is gaan poetsen heeft hij in 4 jaar nog 2 x een aft gehad en nooit meer zo ernstig als voor de parodontax.

18. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    spoelen met kamillosan, te halen bij de drogist of saliethee

19. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    een druppel echineaforce van dr vogel erop en gegarandeerd snel weg!!

20. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Heb er laatst ook veel last van gehad, vooral op mijn tong. Kamillethee en van de dokter kreeg ik lidocaïne (zit volgens mij ook in dentinox). Dat laatste verdoofd het even...

Deel Deze Pagina