ze is zooo moe.. (3jr)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaChantal, 3 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    hoi hoi,

ga er zowiezo weer mee naar de kinderarts hoor, maar wilde even weten of iemand het herkent/weet wat het kan zijn.

Onze dochter was altijd een heel druk meisje,we moesten haar echt neer zetten op de bank om even tot rust te komen,om vervolgens weer druk te doen. Ik zei altijd,zou me niks verbazen als ze adhd heeft.. dat was tot een jaar geleden zo.
    Ze werd steeds maar moeier en moeier. We zijn er half jaar geleden bij de huisarts voor geweest,en doorgestuurd naar de kinderarts.
    Ze slaapt zo'n 14 uur per nacht, en nog is ze doodmoe overdag.
    Die had bloedgeprikt, kwam niks uit..
    En foto van dr buik gemaakt.. dr darmen zaten vol,en daar zou het door komen? Dus laxeermiddel meegekregen en moest eind van het jaar maar weer terug komen.
    Het zou ook door de spanning thuis komen. (andere dochter die heeft hartproblemen,wisten we tijdens de zwschap al)

Maar zou dat echt daar aan liggen?
    Ze blijft zo moe,ondanks laxeerzooitje (poept ook gewoon normaal hoor ook zonder laxeer..)
    Het is toch niet gezond dat een 3jarige zo moe is.. hoe moet dat als ze straks naar school moet.. dat red ze echt niet.
    Ga zowiezo weer naar ka bellen voor afspraak, maar zal wel weer op spanning gegooid worden ben ik bang :x

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Als ze zo moe is, en 14 uur per nacht slaapt, slaapt ze smiddags ook nog ofdat niet meer?
    Anders zou je der smiddags toch ook een uurtje naar bed kunnen doen? Of evt. alleen naar bed dat ze tot rust komt.

Mijn zoontje ( is wel een jaar jonger) maar slaapt van 19.00 tot 8.00 en smiddags van 12.00 tot 16.00 meestal.
    Ook een echt slapertje.

Zelf vertelde mij moeder dat ik tot 4 jaar en naar school moest smiddags altijd ruim 2 uur sliep.

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    nee ze sliep met 1,5 al niet meer smiddags....was nooit zo'n slaper. krijg het nu dus ook absoluut niet voor elkaar om dr plat te krijgen. Wel gaat ze even op de bank liggen/op bed liggen. maar niet slapen.
    ze slaapt hier van 19.00 - 9 uur ongeveer.
    en ze word wakker " mama ik ben nog zooo moe,ik blijf nog even in bed liggen hoor,ik kom straks"
    krijg dr met moeite uit bed. om vervolgens de rest van de dag te horen " ik ben zoo moe mama"
    het was echt nooit zo'n slaper,vanaf geboorte al niet.. maar laatste tijd.. ken ze niet genoeg slapen :(

4. augustus

augustus Niet meer actief

Onze dochter Rosalie was ook zo moe. Ze snurkte.
    Uiteindelijk zijn we erachter gekomen dat ze door haar snurken niet in haar diepe slaap komt, waardoor ze dus al moe wakker werd. Vorige week zijn haar amandelen geknipt (neus en keel) en ik heb een ander kind nu. Snurkt jouw dochter?

5. sandra72

sandra72 Lid

12 sep 2007
    8
    0
    0
    Mijn dochter is in juni 3 geworden en sliep al sinds d'r tweede niet meer overdag, maar nu valt ze overdag op de raarste momenten in slaap, ze is zo moe, daarbij kan ze ook om niks heel boos worden om vervolgens over d'r toeren weer in slaap te vallen.
    Ik zit ook te twijfelen om naar de huisarts te gaan, herken het niet van mijn andere kinderen, toen ze die leeftijd hadden.
    Of het is een groeisprong of het hangt in de lucht, weet het ook eigenlijk niet wat ik er mee aan moet, kijk het nog even aan, ze is verder ook nooit ziek of iets en eet wel redelijk.
    Dus ik lees even mee of er nog meer kindjes last hebben van de "najaarsmoeheid"

groetjes sandra

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    jamelie heeft het echt al een half jaar tot een jaar.. dr amandelen zijn al geknipt laatst,en ook buisjes gekregen. Hielp ook niet helaas. is alleen maar erger geworden.
    ze snurkt niet in dr slaap, slaapt wel heel onrustig (draaien,schoppen/slaan in dr slaap)
    ook al een keer soort slaapmiddel gekregen,hielp ook niet.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    ze heeft inderdaad ook steeds vaker woede-aanvallen. word ze echt heel boos om niks.
    omdat ze dan bv via een andere weg wilt lopen ofzo.. gaat nergens om.
    of omdat ze dan iets anders wou drinken, of omdat ze iets niet wilt.. word ze zoo boos om.
    komt gewoon door die moeheid dat ze zo doet

8. sandra72

sandra72 Lid

12 sep 2007
    8
    0
    0
    ze zit ook op de peuterspeelzaal, en daar hadden ze ook al aangegeven dat ze zo moe was en dat ze haar steeds moeten motiveren om iets te gaan doen, verder wordt ze 's nachts ook vaker wakker, dan ziet ze spoken of ligt te dromen.
    een ding is zeker, slaap krijgt ze nu genoeg
    Ik denk zelf dat het zo'n sprongetje is.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit herken ik wel... en hoort volgens mij bij 3-jarige. Overal om me heen (kdv, collega's met kinderen in dezelfde leeftijd) hoor ik '2 jaar erg? Nee, pff met 3 begint het drama pas...'
    Collega heeft een schat van een kind, zeker qua slapen, nooit problemen. Maar tegenwoordig heeft hij toch driftbuien als hij naar bed moet! Gooit met z'n speelgoed en boekjes. Niets is veilig.
    En zelf merk ik heel erg: Zeg ik A - wil dochter B . Ook als ze áltijd al A zei. Omdat ik het nu zeg, wil zij het niet.

Wel vervelend dat je kindje van heel actief naar nu zo moe is gegaan. Dat herken ik verder niet echt. Ze is wel wat vermoeider, maar ik geloof niet extreem.

Hopelijk vind de kinderarts iets of heeft hij/zij een logische verklaring!

10. Porsche

Porsche Niet meer actief

hoi hoi,

zielig is dat he ! ...

hier was dat het geval toen onze zoon 2.5 was viel gewoon onder het eten in slaap. was me een hoedje geschrokken.
    en bloed laten prikken en had hij ijzer te kort ..

en nu is hij 3.5 en wil hij overdat niet meer slapen. maar wat soms wel baat is om in papa en mama bed te laten slapen ok ok ik weet is niet zo "verantwoord "maar als hij maar slaapt beter dan een jengelend kind om 5 uur ...

misschien kun je dat eens proberen het slapen tussen de middag "leuk en bijzonder "te maken werkte bij ons goed

en sorry i k geloof niet dat het door je darmen komt, ben jij zelf erg moe als je een dag niet gepoept heb ? of vat ik het verkeerd op ...
    en door de spanning ? tja lijkt me sterk al ben ik geen dokrot

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    nee lijkt mij ook niet dat het door de darmen komt hoor, dus vandaag ook deze post of andere het herkennen :)

de woedeaanvallen horen inderdaad ook wel bij de leeftijd, maar ze heeft het vooral als ze zo moe is. hoe moeier ze is hoe eerder ze zo'n bui heeft dat niks goed is.
    Vind het gewoon zielig voor dr,zij kan er ook niks aan doen.
    De opvang had het inderdaad ook al aangegeven dat ze zo moe is en ze regelmatig op de bank hangt, niks wilt/doet. dat ze alleen maar bij je wilt zitten enzo.

Weet gewoon niet zo goed wat we hier nou mee aan moetten..

12. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Heb alleen je beginpost gelezen hoor, dus reageer alleen daarop!

Het zoontje van een vriend was ook altijd erg moe. Zelfs op de fiets naar school was al te veel. Omdat hij al een voorgeschiedenis had met hartproblemen hebben ze daar als eerste naar gekeken. In zijn geval bleek het nu ook met het hart te maken te hebben.

Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jullie ook zo kan zijn, maar het is zeker de moeite waard om eens een extra onderzoek te laten doen. Vermoeidheid kan van zoveel dingen komen!

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    ja misschien eens naar laten kijken, ons 2e uk heeft hartafwijkingen,dus misschien wel kans dat de oudste ook iets heeft? zal t is aan de kindercardio vragen..

14. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    - dubbel!

15. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Misschien als het een aandoening is die erfelijk is? Heb daar eigenlijk geen verstand van ;) Maar ik zou er sowieso naar laten kijken dan.... bij haar zoontje was het ook kwestie van echt super moe zijn, dus niet vergelijkbaar met het missen van een slaapje of na een drukke dag!

Maar hopelijk valt het mee hoor!

16. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    bij mijn dochter lag het aan de amandelen.
    Maar toen was de bezinking in het bloed wel iets te hoog. Misschien kun je dat eens opperen?

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    ja had het vandaag met een verpleegster er over van de jongste, en die raadde aan om een second opinion te vragen bij een andere kinderarts. (Jamelie lag in een tuinstoel half te slapen)

18. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Je zei dat haar bloed getest is, maar is dat ook op pfeiffer getest? Heb toen ik in de puberteit zat ook gedacht dat ik het had, dus bloed laten testen en daaruit bleek dat ik dat al ooit gehad had. De huisarts vertelde me dat 80% (ongeveer, weet niet meer precies) dit op hele jonge leeftijd al heeft gehad, maar het niet merkt omdat je dan toch al veel slaapt. Misschien (als het nog niet getest is) daar eens op laten testen.

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    weet niet meer waar er precies op getest was.. alweer half jaartje geleden

20. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Dat zal de huisarts nog wel weten lijkt me, je kan het altijd vragen. Weet ook niet of het standaard is om daarop te testen.

Deel Deze Pagina