Libelle dit is misschien ook wel een hele goede tip. Dit ga ik misschien wel proberen. Maar daar moeten we dan echt even tijd voor maken om dat te gaan maken.
Het hoeft niet groots te zijn natuurlijk, .. al is het maar een klein stukje. ( voor een kind vaak voldoende. ) zelf zou je een stukje kunnen schrijven als je bijv. in het ziekenhuis wacht tot je man terug is van de behandeling. Papa zou kunnen schrijven ( en dan vertellen aan dochter ) "Jeetje.. dat is gek,... papa is nu zooo moe van al die onderzoekjes dat hij 's middags al een dutje moet doen ". Of, "Getsie, door de medicijnen om papa beter te maken voel ik me best wel misselijk, ... een toverdrankje zou me wel eens kunnen helpen". Of, " Grappig als ik over papa zijn korte stekeltjes aai... het gaat weer groeien! "
hoi biseco, hopelijk zijn jullie het weekend een beetje doorgekomen. Hoe is je dochter op dit moment? Hebben jullie al iets verteld ofzo? Ik kan me voorstellen dat ze misschien wel één en ander voelt. sterkte in elk geval morgen - hopelijk is de uitslag compleet en zo goed als nu nog mogelijk is.
ik ben zelf heel ziek( 3 verschilende) ik zit regelmatig in het zh, mijn dochter gaat in princiepe met alles mee, ze krijgen veel info, meer dan je denkt. laatst kwam ze naar me toe mama auw aan handjes en armpjes? kus op of ze aait. laatst was er iemand overleden op het werk van mijn broer dat had ze bij mijn ouders gehoord(ze was aan het spelen) later was ze dat thuis aan het naspelen. vertel ze gewoon alles, ze krijgen toch ongemerkt veel mee, niet alleen kwa horen maar ook kwa gevoelens (je wordt toch prikkelbaarder door alle stres) sterkte met alles
Inmiddels is mijn man weer in het zh opgenomen omdat hij gisteren koorts kreeg. De plannen die we al hadden zijn we gewoon gaan doen, alleen zonder pappa. Het was een voorstelling van cowboy billie boem waar we al eens eerder heen waren geweest. Ze zat duidelijk niet zo lekker in de vel, bleef heel rustig zitten terwijl ze normaal vanaf het begin mee staat te zingen en springen. Maar ze vond het wel leuk. Daarna direct door naar pappa. Ik merk dat ze wat meer aan het uitproberen is(logisch) Ik moet nu toch wat vaker waarschuwen. Maar goed hoop dat we morgen alle uitslagen hebben en z0 snel mogelijk met behandeling kunnen beginnen.
oh heftig joh... dus niet eens een weekend om alles een klein beetje te laten bezinken. Knap dat je met je dochter gewoon gegaan bent. Eén tipje- met dit alles zul je er moeten zijn voor je man en je meisje... Maar pas ook op jezelf, vergeet je zelf niet in dit alles! Nogmaals sterkte!
Heel veel sterkte toegewenst in deze ongelooflijk moeilijke tijd die jullie tegemoet gaan! Heb t in mijn nabije omgeving meegemaakt destijds geen kleine kinderen dus wat dat betreft kan ik je helaas niet veel verder helpen. Wel lijkt het mij belangrijk om aan je dochter uit te leggen dat het niet hetzelfde is als toen oma ziek was (in de zin dat ze anders denkt dat haar vader ook zal overlijden). Probeer haar uit te leggen dat hij wel heel erg ziek is maar dat hij behandelt gaat worden en blijf optimistisch al zit je zelf ook vol onzekerheden. Ze kunnen vandaag de dag zoveel dat ik heb gemerkt dat positief blijven zolang er geen tegenbericht is heeeel belangrijk is, je kleintje zal dat ook oppikken. Heel heel heel veel sterkte, het zal een zware tijd voor jullie allen worden en ik hoop dat jullie er als gezin sterk en gezond uit mogen komen! Veel liefs
ik was benieuwd hoe het maandag gegaan is.. en natuurlijk ook hoe je meisje er op reageert tot nu toe...
Helaas hebben we nog geen definitieve uitslag. Er is ook wat is zijn beenmerg geconstateerd. Ze moeten verder onderzoek doen. En dit gaan ze doen door een stuk lymfeklier uit zijn buik te halen. Dus voor half volgende week weten we nog niets. Helaas hebben we nog een ander probleem erbij. Mijn werk doet heel erg moeiilijk. IK ben nu ziek gemeld omdat ik gisteren ook gewoon tot aan de afspraak moest werken. Ik was daar eijgenlijk niet toe in staat. Lieke gaat nu nog redelijk. Is op bepaalde momenten een stuk stiller en juist op andere momenten een stuk drukker. Op het kdv kunnen ze haar hier goed steunen omdat zij er voldoende materiaal over chemo en ziek zijn hebben. zij hebben een kindje op de groep die ook kanker heeft. Dus daar krijgt ze goede begeiding.
mja je hebt gewoon recht op zorgverlof.. dat zou ik dan even precies uitzoeken en daarmee naar je baas gaan.
ik heb zelf na problemen met m'n werk het juridisch loket ingeschakeld. Zij weten precies waar je recht op hebt en hoe alle wetten en regeltjes werken/gelden. Het is erg laagdrempelig- en ik vond ze súpervriendelijk. Ik ben zelf in dordrecht geweest, maar in rotterdam zitten ze volgens mij ook op 3 locaties. Logisch dat het nu allemaal even te veel is. Toen ik volledig crashte door een postnatale depressie - heeft mijn man een week ziek thuis gezeten om de dingen op een rijtje te zetten - arbo stond hier volledig achter. Jullie situatie is minstens zo heftig... Maar pfff dat je je hier nu óók nog druk om moet maken- dat kan je er eigenlijk niet bij hebben.. Maar als je enigszins puf hebt, schakel dan het juridisch loket in, dat scheelt jezelf ook een hoop uitzoekwerk, waar je nu eigenlijk geen puf voor zult hebben. Wat ontzettend rot dat je qua ziekenhuis nog niets weet. Alleen dat het nog verder niet goed is . Een bioptie hoort er helaas bij. Ik was er bang voor. Het gebeurd zo vaak dat ze zeggen in het begin van het traject dat je mag komen voor uitslagen en dat ze er nog niet zijn of dat er tóch nog meer gedaan moet worden. Fijn dat je dochter zulke goede begeleiding kan krijgen op het kdv! Dat is voor je zelf ook handig zodat je een soort van beginnetje hebt als het ware, waar je zelf op door kan gaan.
Ik weet dat ik recht op zorgverlof heb, maar dat zijn 2 weken en die heb ik denk dadelijk nog hard nodig als we met de behandeling zijn begonnen. Het is ook niet dat ik niet wil werken, maar er is zoveel te regelen en je staat er gewoon alleen voor. Ik ben erg blij met alle tips die ik hier krijg. Nooit gedacht dat ik ook julie nog eens nodig had.