kindje 4 jaar al 8 dagen koorts , help

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ReneeYu, 24 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ReneeYu

ReneeYu Lid

26 jan 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

ik ben nieuw maar wilde zo graag even vragen of iemand het deze periode ook heeft meegemaakt.

Onze dochter je is net 4 (14 januari)
    nu is de dus al vanaf vorige week dinsdag middag ziek.

dinsdag werd ze ziek (16 februari )
    ze heeft die woensdag en donderdag erop 40.0/40.1 gehad en gespuugd.
    donderdag avond was spugen afgelopen maar de koorts is gebleven.

we zijn die vrijdag naar de huisartsenpost gereden want ze kreeg ook uitslag.
    ze was helemaal rood maar je kon t wel weg drukken.
    ze werd gecontroleerd alles was goed en dus infectie mischien wel de zesde ziekte.
    nog paar dagen aankijken.

zaterdag en zondag nog t zelfde en zondag wat duffer.
    zondag nog x naar de huisartsenpost heeft ze een oorontsteking ze was die nacht ook verkouden geworden.
    weer aankijken normaal gaat dat over binnen 3 dagen.

maandag en dinsdag het zelfde nog steeds 40.0/40.1
    dus vandaag woensdag weer dokter.

Daar toevallig geen koorts wel zetpil om 5.00 uur gehad.
    dokter afspraak 10.10
    oor was nog wel wat vocht maar niet verontrustend en de vlekjes zijn weg.

eenmaal thuis naar half uur moe en kriemelig 38.5 en nu slaapt ze.

mij vraag is heeft iemand mee gemaakt dat je kindje zo lang ziek is met zo hoge koorts. ik vind zo zielig en k kan niks doen krijg geen hap meer Door me keel en met steeds kijk maar aan word k ook beetje gek van om zo maar te zeggen.
    Maar steeds gaan en dat antwoord krijgen schiet ook niet op.

Veder is ze gezond en gebruikt ze geen medicijnen en ze drinkt heel goed eten monder hier daar een hapje
    en reageert ze wel

overige waren de kindjes heel ziek op school allemaal ook met oorontsteking en sommige ook week de ggd was er mee bezig.

Ik ben radeloos en misschien hebbenjullie nog wat tips of zelfs ebij jullie kinderen op school.

Bedankt alvast voor de reactie.
    gr bezorgde mama

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Wat sneu als die kleintjes zolang ziek zijn. Nu vind ik 8 dagen 40 graden koorts ook wel heel hoog hoor!
    Ik zou als ze vrijdag nog zo is (mocht het niet verslechteren) toch nog een keer naar de HA gaan.

3. ReneeYu

ReneeYu Lid

26 jan 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoihoi

dankjewel voor je reactie.
    Ja idd we kijken t tot vrijdag aan , dat hadden we zelf besloten anders zitten we weer met het weekend.

Ja k ben t zelf ook niet gewend , ze is wel vaker ziek maar dan altijd 3 dagen 39.0 / 39.5 , schrok ook echt met 40.0/40.2 en zolang zit me zelf niet lekker.

maar antwoord is steeds zolang ze drinkt niet verslechterd en alert is moet ze t zelf kunnen oplossen.

Mvg

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nou met oor ontsteking zijn ze wel wat langer ziek als 3 dagen hoor... Onze dochter werd vorige week dinsdag ziek, vrijdag piekte de koorts naar 40.2 en oorpij. Maandag huisarts en inderdaad, oor ontsteking, trommelvlies doorgescheurd. Week later controle na week anti biotica. Trommelvlies nog rood en vochtig, een week oordruppels. Als die oordruppels klaar zijn, is ze er totaal dus 3 weken mee zoet. En ook echt nog niet 100% opgeknapt. Ze is nu koortsvrij maar nog erg moe, huilerig en prikkelbaar, echt nog niet zichzelf.

5. ReneeYu

ReneeYu Lid

26 jan 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    ow wat erg , Beterschap.
    dan zou ze er idd nog even zoet mee zijn.
    De dokter zei dat koort meestal binnen 3 dagen over gaat.

Maar k heb nog geen antibiotica tegen haar oorontsteking.
    Laat haar oor vrijdag weer nakijken als ze nog koorts heeft dan gaan we weer en dan gaan we denk wel kijken of ze er wat voor nodig heeft.

ze klaagt sinds net ook dat ze pijn heeft dat had ze ervoor niet gedaan.

Veder ook veel beterschap en bedankt voor de reactie.

Deel Deze Pagina