Ah wat naar. Mijn poezen zijn ook ziek, ze hebben allebei niesziekte. Hiervoor heb ik wel antibiotica gekregen, volgens de DA was het wel een virus, maar het lijkt te helpen. 3 dagen geleden waren het net astmapatientjes en nu hoor ik heel af en toe nog genies. Ik ga vandaag van die echinaforce druppeltjes halen, dat werkt als een tierelier voor de weerstand. Doe ik gewoon door het water. Misschien voor jou ook een tip? Als ik ziek ben, neem ik dat ook altijd en dat werkt echt super!
urine heb ik net bekeken, lijkt goed te zijn, het wordt altijd 1 bal in de kattegrit dus wat moeilijk te bepalen maar ze heeft wel een flinke hoeveelheid geplast, dat is gunstig, ze kan in ieder geval plassen. echinaforce is wel een goed idee, bedankt!
Oooooh Mymiracle, merk dat ik hier enorm meeleef met jullie poes Ik hoop toch zo dat het beestje opknapt. Fijn dat ze in ieder geval wel plast. Goed dat je vanmiddag weer naar de DA gaat! Veel sterkte ermee meid!
poes zit nu te eten en zowaar net te zeuren om aandacht toen ik beneden kwam, alleen dat lopen zit me nog niet lekker, overleg gehad met de da, zij zei dat dat nog door de koorts/virus kan komen. nog 1 ding, ik krijg dat pilletje voor geen meter bij haar naar binnen, wat ik al geprobeerd heb is met duim en wijsvinger bekkie open maken en pilletje achterin en dan over het keeltje aaien, mooi niet slikken! door het voer, ze eet er omheen door natvoer kan ook niet want dat hoeft madame niet, ze lust maar 1 soort brokjes, tompoes. iemand nog andere tips hoe haar dat pilletje naar binnen te krijgen?
Wat goed om te lezen dat ze nu eet en om aandacht zeurt! Laten we hopen dat ze dan inderdaad aan de beterende hand is. Wat die pil betreft, ik ken het probleem van onze poes. Wij hebben van de DA een pillenschieter gekregen (lijkt een beetje op een injectiespuitje, maar dan is de spuit een soort knijpertje waartussen je de pil klemt). Is hier altijd teamwork: de een houdt haar vast in de armen en bij het nekvel om te kalmeren, de ander spuit de pil ver achter in de keel en dan slikt ze 'm vanzelf weg. Hier werkt door het voer en lekkere hapjes ook niet, de slimmerik Kun je niet aan zo'n pillenschieter komen? Ik denk dat het in dat geval iig helpt om het met z'n 2tjes te doen, de ene houdt haar vast en de andere doet bekje open (zachtjes aan weerszijden van de mondhoeken drukken) en dan pilletje ver achter op de tong gooien en keeltje masseren zodat ze gaat slikken. Veel succes ermee!
Easypil kopen bij de dierenzaak of dierenarts. Onze kat lukt het ook nooit in het voer of met pillenschieter. Met dit spul gaat het perfect.
bedankt allemaal , ik ga morgen easypil kopen denk ik maar bij de dierenzaak, we hebben het met z'n tweeen geprobeerd maar ze is niet van plan mee te werken, vandaag heb ik het maar verpulverd en door de brokjes gedaan, krijgt ze toch nog wat binnen.
Ik heb een poes met blaasgruis. Inmiddels is het natuurlijk allang verholpen, maar ik weet nog dat ze er goed ziek van was... Kun je niet een beetje urine opvangen? Ik deed dat met een plastic wegwerp lepel en zoog daar de urine vanaf in een klein spuitje. Zo kon ik het meenemen naar de da en het laten onderzoeken...De onwil om te plassen zou voor mij absoluut een reden zijn om de urine te laten onderzoeken, al is het maar om dingen uit te sluiten....
vandaag lijkt poes weer bijna helemaal de oude, ze loopt me weer achterna, en zeurt om aandacht en ze beweegt niet meer zo langzaam, ze eet en drinkt redelijk en uit zichzelf. pak van mijn hart! bedankt iedereen voor de reacties!
Wat een geweldig nieuws Mymiracle! Lijkt erop dat het dan inderdaad een infectie was die door de medicatie nu op z'n retour is. Ik hoop dat poes nog meer mag opknappen en weer helemaal haar 'oude' zelf mag zijn...