Wat is een weeen-storm?

Discussion in 'De bevalling' started by merah, May 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien een beetje een rare vraag, zo na de bevalling, maar wat is precies een weeen-storm?
    Is dat 'gewoon snel bevallen' of voelt het ook anders?

Ik ben van onze tweede bevallen binnen twee uur na de eerste echte wee (weeen volgden na spontaan breken van de vliezen). 3 keer persen en ze was er.
    Heb ik dan een weeen-storm gehad, of ben ik gewoon lekker snel bevallen?

Nee, ik ben niet blond...

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    In mijn geval was het gewoon een lange wee, zonder pauze tussendoor. Ik ben toen ook in tien minuten van 4 naar 10 centimeter ontsluiting gegaan.

(nadat ik 36 uur met de eerste vier centimeter was bezig geweest)

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Eigenlijk weet je dat pas als je het ervaart... Het zijn echt hele sterke ontsluitingsweeen zonder dat er een pauze is. De krampen (weeen) lossen elkaar af als het ware en je krijgt geen tijd om even 'lucht te happen'. Vreselijk vond ik het bij mijn ingeleide bevalling en heb echt wel een hoge pijngrens. Uiteindelijk wel een ruggeprik gekregen en dat was een geweldige oplossing. Ging bijna lachend (nou ja pijn doet het nog steeds maar als je weet hoeveel erger het kan zijn..) door de rest van mijn bevalling heen.

4. sepherine

sepherine Niet meer actief

Een lange wee , hier 3 uur weeenstorm gehad weeen zwakte niet af voor mijn gevoel dus eht 1 wee van 3 uur , dit was na 28 uur gewone pijnlijke weeen , toen ze men vliezen gebroken hadden

5. sepherine

sepherine Niet meer actief

Hier ook na de weeenstorm ruggeprik door paniekaanval en al zo l1ng in arbeid was dit de beste en veiligste keuze

6. Lillith

Lillith Bekend lid

Mar 29, 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Bij een weeenstorm heb je sterke ontsluitingsweeen met niet of nauwelijks tijd ertussen. Je hebt dan geen tijd tussendoor om even op adem te komen.

7. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Hier had ik een weeën storm, de weeën bleven maar komen zonder pauze ertussen ik kon inderdaad niet meer even op adem komen. Vond de weeën met een paar minuten ertussen nog wel te doen maar dit vond ik echt vreselijk.

8. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Bij mijn eerste heb ik een weeënstorm gehad. Ik had maar 1 wee en die duurde maarliefst 4 uur. Bij mijn tweede bevalling wel weeën met pauze er tussen gehad, maar vond mijn eerste bevalling achteraf gezien fijner. Net of je dan meer went aan de pijn en in een roes komt door de weeën storm. Bij mijn tweede bevalling dacht ik bij elke we 'neeeee daar komt er weer 1'.... bij mijn eerste had ik simpelweg geen 5ijd om dat te bedenken.

9. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Dec 5, 2008
    2,577
    0
    0
    Hoorn (noord-holland)
    Een weeënstorm is een wee waar geen einde aan lijkt te komen.
    Geen tussenpauzes maar een continue pijnlijke samentrekking.

Ik begon op een gegeven moment gewoon te hyperventileren hoorde ik achteraf. Kreeg allemaal tintelingen in mijn handen en gezicht wat door een verkeerde ademhaling kwam omdat ik de weeën niet meer kon opvangen. Een pijnlijke niet zo leuke ervaring. Maar wel een super mooi meisje voor terug gekregen :D wat het allemaal toch weer goed maakt ;)

10. Gism0w

Gism0w Bekend lid

Nov 15, 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Als je meer dan 6weeën per 10minuten hebt spreek je over een weeënstorm. Niet echt prettig! Heb bij mijn horror bevalling 3x zo'n weeënstorm gehad. Eerst thuis (van 03.00u tot 13.00) Reden genoeg om naar het ZH te gaan voor pijnbestrijding. Daar gingen ze mijn vliezen nog breken en kreeg ik er ook nog eens wee opwekkers bij omdat ik nog steeds maar 3cm onsluiting had. Gevolg daarvan was de volgende weeënstorm! Daarna werd het toch een spoed KS. Tijdens zo'n weeënstorm is het moeilijk Ruggeprik zetten.....

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,792
    18,977
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik deed geloof ik 15 uur over de eerste 4 cm ontsluiting. De andere 6 volgende in en half uur. Dat noem ik een weeënstorm. Ik wist echt niet meer waar ik het zoeken moest.

12. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mmm, ik was geneigd te zeggen dat ik dan gewoon snel bevallen ben. In elk geval van de tweede.
    Het stukje van Tupp brengt me aan het twijfelen Bij de eerste verging ik bij 4 cm van de pijn. Wilde een ruggeprik, terwijl ik altijd gezegd heb: Dat nooit.
    Na een kwartier zei de vk: 'Sorry, maar de ruggeprik gaat niet door, u hebt 9/10 cm ontsluiting...'
    Toch was dat geen 'wee aan 1 stuk' in die tussentijd.

13. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,792
    18,977
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik geloof dat ik ook wel wat pauzes had tussendoor. Dat waren dan precies de momenten dat ik me realiseerde dat ik doodging. ;) Maar de weeën waren èrg heftig en duurden duidelijk langer dan de pauzes tussendoor.

14. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

Feb 12, 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij leer ik ook weer wat nieuws, bij een weeeen storm hoeft de ontsluiting dus helemaal niet snel te gaan?

15. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Haha Tupp, dat was ook precies wat ik dacht toen.
    Ik had te veel zwangerschapsboeken gelezen en 'wist' dat je bij de eerste ongeveer een cm ontsluiting per uur zou moeten hebben. Dus toen ze zeiden dat ik er nog maar 4 had, dacht ik dat ik nog 6 uur zou moeten.
    'Dan ben ik allang dood' dacht ik toen. Vandaar dat ik toch voor de ruggeprik wilde gaan. Maar ja, die ging dus niet door...

16. Gism0w

Gism0w Bekend lid

Nov 15, 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Klopt ook helemaal! Lees mijn vorige post maar ;)

17. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    ;) Ik moet toch een beetje lachen om je stukje hier boven hoor..
    Ik had dat na een paar uur onregelmatige weeën die ineens omsloegen in een weeën storm. Ik had toen 5 cm. Ik dacht, dit nog 5 uur.. dan ben ik dood. ;) Nu kan ik er om lachen, maar toen niet. Nu ik jou dit ook zie schrijven moet ik er ook een beetje om lachen. Stom eigenlijk dat je dan zo gefocust ben op wat de ´boekjes´ zeggen.
    Maar eigenlijk ook in het ziekenhuis hoor, want ze zeiden tegen mij ook, nou gaat nog wel duren hoor, je hebt nu nog maar 5 cm en het is je eerste bevalling.
    Na een klein half uurtje smeekte ik mijn man om een ruggenprik, werd er door het verplegend personeel een beetje kribbig gedaan van, je bent net begonnen, nou even kijken hoe ver je bent dan. Ohw 9 cm alleen nog een randje.
    Achter af bezien vraag ik me wel af, als ik had geweten dat het zo snel ging, of ik er dan beter mee had kunnen dealen. Nu dacht ik ook steeds, nog 5 uur, nog 5 uur..

Ik heb ook nog wel een vraagje voor de iedereen.. vind je hopelijk niet erg?
    Mijn persweeën gingen ook zo razendsnel op elkaar. Na de eerste werd er gezegd, kom maar op adem, nu heb je heel even pauze, maar echt niet hoor. al mijn persweeën zijn ook in 1 ruk achter elkaar gekomen..
    Nu ben ik wel benieuwd of dat dan normaal/standaard is na een weeën storm de persweeën ook als weeënstorm komen?

Ik wist trouwens ook niet dat bij een weeënstorm de ontsluiting niet snel hoeft te gaan. dat lijkt me dus helemaal erg :(

18. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Dec 5, 2008
    2,577
    0
    0
    Hoorn (noord-holland)
    Pleak
    Mijn persweeen gingen ook achter elkaar door. Heb er vanaf 7 cm ontsluiting heel wat (weg )moeten zuchten en met 9 cm kon ik niet meer en begon mijn lijf ook gewoon te persen. De eerste wee hoofd geboren 2de wee was ze eruit. ( in nog geen 2 minuten tijd geboren)
    Dus mijn ervaring is dat het wel kan maar er nooit zo over na gedacht betreft dat het een persweeenstorm was

19. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Op adem komen tijdens pers-weeen? Dat is ook nieuw voor mij!
    Ging als een bezetene, met de nodige schade, zo bleek achteraf. Viel ook niet tegenop te puffen.

En wat betreft het dealen: als ik had geweten dat ik binnen 4 uur een kind in mn handen zou hebben, dan had ik niet eens een ruggeprik overwogen. Zat echt met die zwangerschapsboeken in mn hoofd.
    Bij de tweede binnen twee uur bevallen, maar door de ervaring had ik al rekening gehouden met een snelle bevalling. Was ook prima te doen, al blijft pijn natuurlijk pijn...

20. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Dat klopt.

Ik heb bij mijn ingeleide bevalling 15 uur weeen gehad. De eerste 2 uurtjes waren gewoon weeen en daarna kwam er geen pauze meer tussen. Ja, af en toe een halve minuut of zo. Terwijl mijn baarmoeder wel 10 minuten aan een stuk samenstrok.
    En na die 15 uur had ik nog maar 4 cm ontsluiting :( het werd uiteindelijk een keizersnede...

Merah heeft verder wel antwoord op haar vraag, toch?;)

Nog gefeliciteerd overigens! Wie had dat een paar jaar geleden gedacht he ;)

Share This Page