ziekelijk overgewicht!! Help!

Discussie in 'De lounge' gestart door Donja62, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    Hai

Ik ben afgelopen half jaar tien kilo gegroeid en ben nu 135 kilo bij 1.78!!! Veel te zwaar. Ik wil graag zwanger worden wat niet lukt. Hoewel mn cyclus regelmatig is, zit mn gewicht me mogelijk toch in de weg?!
    Bij mn vorige zwangerschap was ik zo;n 20 kilo lichter.
    Ik ben best wel geschrokken, ik had al maanden niet op de weegschaal gestaan (vermijdgedrag).
    Nu heb ik volgende maand een afspraak met de gynaecoloog ivm zwangerschapswens. Hoe val ik zsm zoveel mogelijk af? Anders gaan ze me niet eens onderzoeken! (Vanaf BMI 40).
    Ga ook nog met vakantie, maar goed geen ijs voor mij!
    Bah baal zo van mezelf en geef mezelf de schuld van het uitblijven van een broertje of zusje voor onze kleine meid!
    Tevens steeds weer aan het piereken of ik niet ziek ben. Ben hypochonder. Was laatste tijd rustig. Nu heb ik onlangs een verhaal gehoord over vrouw die niet zwanger raakte en eierstokkanker had! Betrek het al weer helemaal op mezelf....Kortom gaat niet zo lekker.

Nou ja, hou op met dit gezeur...

Dames met tips/ ervaringen??

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Als je echt wilt. Weinig calorieën eten. Kleine porties per dag. Geen brood of pasta en geen frisdrank. Daarnaast minimaal 2 uur per dag super stevig beweging. Dus niet alleen wandelen maar echt zweten. En water drinken. ...

3. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Als een broertje of zusje je echt alles waard is dan moet je je leven echt drastisch om gaan gooien nu. Met alleen het ijs laten staan op vakantie kom je er zeker niet. Maak zsm een afspraak met een diëtiste of weightwatchers oid en zet de knop om. Je hebt een fantastisch doel om naar te streven. Daarnaast heb je al een kindje dat ook graag nog lang van mama wil genieten en je brengt je eigen gezondheid op deze manier ontzettend in gevaar. Veel succes met afvallen!!

4. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Oké naast het feit dat te dik zijn niet betekend dat je gelijk ernstig ziek bent weet je zelf waarschijnlijk ook wel waar het mis is gegaan. Je kunt nu gaan lijnen door niks te eten enz enz maar dat is ook echt niet gezond! En je wilt nu een gezond lijf. Dus mijn advies...ga naar weightwatchers en doe er echt iets aan! Werkt geweldig!

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

Val blijvend af, langzaam... En niet te snel crashen!!!!
    Zeker nu... Straks ben je op het punt een poging tot zwanger te kunnen raken en ga je weer meer eten tijdens de zwangerschap wat zal gaan resulteren in explosieve gewichtstoename... wat voor beide niet goed is dan.

6. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Onder begeleiding gaan afvallen. Zeker niet crashen want daa leer je niet mee je levenswijze te veranderen..

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Idd geen ijs en alle snoep weg daar voor al af blijven.
    Elke dag flesje water thee koffie .
    Fruit geen bananen zit veel zet meel in .
    Portie aan passen , geen toetjes.
    Komkommer cherry tomaten .
    Cornflakes , havermout ik lus het niet.
    Kipfilet op brood , minder vlees .

Succes

8. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb nooit zulk overgewicht gehad als jij dus dat moet lijkt me heel moeilijk.
    Sport je? Zo niet zwemmen is een hele goede sport je gebruikt al je spieren maar tegelijk ben je licht in het water en geeft dat minder weerstand dan de sportschool en is minstens zo effectief.
    Verder eet geen zond. Niks geen snoep meer kopen. Probeer calorien te tellen en niet meer dan 1800 tot 2000 kalorien op een dag te eten.
    Vind je het tellen lastig neem weightwatchers kost 15 euro per maand en werkte voor mij fantastisch. Al wilde ik van 72 naar 60 kilo en ben 173 dus geen overgewicht. Maar ken ook mensen die wel van 100 kilo naar 70 zijn gegaan.

Ken je het programma secret eaters op TLC kijk het maar eens. Heel leerzaam. En er zijn zoveel mensen die dat hebben.

En qua afmetingen is het vrij simpel groente fruit en sla mag onbeperkt. Dressing maak ie heel makkelijk zelf met wat olijfolie en azijn of yoghurt en azijn en wat kruidjes. Qua koolhydraten aardappels en graan neem nooit meer dan wat vergelijkbaar is met het formaat van je knuist. En probeer minder vlees te eten. Vervang het door vega burgers en soja. Heb je zin in een tussendoortje pak fruit of een klein handje amandelen.
    Er is veel over op internet te vinden wat heel gezond is.
    Werkt niks laat je bloed en schildklier een keer nakijken. Misschien is het iets medisch.

Heel veel succes!

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus. Je moet het niet zien als een 'dieet', maar een heel andere levensstijl die je zal moeten aannemen, bij voorkeur doet je hele gezin daar aan mee. Ga naar de huisarts, diëtiste en eventueel WeightWatchers en vraag zoveel mogelijk hulp want 50 kilo afvallen zonder enige steun of hulp is haast onmogelijk. Heel veel sterkte en succes, houd vol! :)

10. Ramona1982

Ramona1982 Bekend lid

26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    eet patroon gaan wijzigen en desnoods hulp zoeken door te beginnen naar de dokter te gaan

11. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Zoek begeleiding.. Huisarts/diëtiste! Voordeel van een diëtiste is dat je een stok achter de deur hebt en daar op de weegschaal zult moeten staan, tenminste dat heb ik in mijn omgeving gezien, goed mijn best doen, want ik moet dan op de weegschaal.. Het is een kwestie van je hele levensstijl omgooien en dat lukt je alleen nooit.. De eerste kilo´s lukt je vast zelf, maar daarna wordt het moeilijker en dan lijkt het mij heerlijk dat je wat steun/hulp hebt..

Ps; snel afvallen is HELEMAAL (sorry schreeuwerig) niet goed!

Heel veel succes!

12. sjak

sjak Niet meer actief

Ik kom uit een "dikke" familie. Mijn moeder heeft eens een maagverkleining gehad en een gastro bypass. Beiden niet aan te raden trouwens! Zij is de eerste keer flink afgevallen met modifast, wel onder begeleiding van een diëtist.
    Ik ben wel van mening dat te dik zijn een soort ziekte is... Anorexia is een eetstoornis dat gezien wordt als ziekte, maar over-eten/obesitas is altijd 'anders'... Het grootste probleem (bij mijn moeder toen) was het hele foute eetritme en soort voeding. Voordat je echt goed af kan vallen en belangrijker nog, op gewicht blijven, moet daar vaak het meeste aan verandert worden.
    Mijn zus noemt het een eetverslaving. Maar afkicken kan niet, want zonder eten ga je dood.

Ik wil je heel veel sterkte toewensen en vraag goede hulp hierbij!

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Moeilijk. Ben zelf ook te zwaar 105 bij 162. Met beide was ik over de honderd kilo met zwanger raken. Het kan wel als je te zwaar bent maar ideaal nee. Bij de jongste meteen suiker in de zwangerschap.

Maar om af te vallen is er meer nodig dan alleen gewichtsverlies en dat is een knop om zetten, je levenspatroon veranderen. Veel heeft te maken met regelmatig eten en op tijd eten. Snel afvallen zal niet gaan lukken. Je levenspatroon veranderen kost veel meer. daar je kan je begeleiding voor krijgen mocht je er voor openstaan.

Weetje ik begin er niet aan. waarom niet omdat ik er niet achter staat als je er niet achter staat kun je wel 1000 keer afvallen. Maar kom je er niet. Dus zou ik jou geval als je echt wilt voor professionele begeleiding gaan. En idd grote kans dat de gyn je niet gaat helpen.

Sterkte en succes.

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik persoonlijk heb een maag verkleining laten doen ( gastric sleeve ) qua afvallen gaat dat heel goed maar ook met deze operatie zul je je leven om moeten gooien. Het is niet zo ( wat veel mensen denken ) dat je dan lekker gewoon kan blijven eten en drinken wat je wilt, ook ik moet gewoon ondanks mijn operatie opletten met wat ik eet. Denk dat jij dat sowieso zal moeten doen, of je dat alleen doet of met een diëtiste ik denk dat je je levensstijl echt moet veranderen. En zoals hier eerder al gemeld is, je moet er zelf echt voor de volle 100% achter staan want anders werkt geen enkel dieet of levensstijl verandering. Je moet zelf even goed uitzoeken wat het beste bij jou past, bij de ene werkt namelijk een shake dieet het beste en bij de andere juist de weight watchers weer. Tis dus maar net wat jij wilt.

Succes met je beslissing.

15. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik ben afgelopen 5 maanden ruim 20kg afgevallen met weightwatchers icm elke dag een uur stevig wandelen of fietsen. Ik had een BMI van bijna 32 en nu 24.

Overigens zei mijn gyn dat als je overgewicht een belemmering zou zijn om zwanger te worden je ook een onregelmatige cyclus zou moeten hebben of zelfs helemaal niet zou menstrueren, maar zwanger zijn met zoveel overgewicht is natuurlijk ook alles behalve goed. En bovendien gevaarlijk ook nu al.

Maar die knop moet om. Ik heb afgelopen 2 jaar 3x eerder een poging gedaan en toen was die knop nog niet om en ging het voor geen meter. Ik weet het aan mijn leeftijd (bijna 40) en had me er al bij neergelegd dat het niet meer ging lukken om op m'n oude gewicht te komen. Maar nu blijkt dat als je echt gemotiveerd bent het wel lukt. Het is mij namelijk best makkelijk afgegaan. Ik heb er natuurlijk wel hard voor gewerkt maar toen ik dat deed vlogen de kilo's eraf!

Suc6!

16. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Ik begrijp precies hoe je je voelt. Ook hier ernstig overgewicht 115 kg bij 176 cm.

Ik weet dat ik een emotie-eter ben. Afgelopen drie jaar twee sterfgevallen in de nabije omgeving mee gemaakt en met dat verlies heb ik het nog steeds erg moeilijk. Verder een dochter met ernstige gedragsproblemen die me bijna overspannen maken. Dus op zwakke momenten ga ik eten. Ik haal al expres geen chips en koekjes in huis doordeweeks. Alleen in het weekend hebben we een chippie en lekkere koekjes.

Maar helaas stopt het snaaien niet als er geen chips in huis is. Ik plunder dan gewoon de koelkast. Werk ongegeneerd een heel pakje boterhambeleg achterover. Een half blok kaas of crackers met leverpastei. En als dat er niet is, grijp ik een lepel en eet een halve pot pindakaas op (om het vervolgens later van misselijkheid weer uit te spugen...)

Ook hier al ruim 3 jaar bezig voor nr. 3. Met de andere twee zwangerschappen was ik ook te zwaar (rond 105 kg) en ben ik tijdens de zwangerschappen alleen maar afgevallen omdat ik zo misselijk was.

Ik weet dat ik af moet vallen voor mijn eigen gezondheid, en als ik in de spiegel kijk dan walg ik van mezelf, maar ik krijg die knop niet om...

Heel veel succes!

17. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag

+1!

18. petrova

petrova Actief lid

Om op een BMI van minder dan 40 te komen (en dan ga ik er even van uit dat ze met een precisie van 0,5 meten) moet je 10 kilo afvallen.

Het lijkt me niet gezond krampachtig te gaan proberen in die ene maand 10 kilo af te vallen. Het zou kunnen dat als je nu gezonder gaat eten er opeens vrij 'gemakkelijk' veel afgaat maar forceer het niet door extreem weinig te gaan eten.

Lijkt mij een beter plan om die afspraak te verzetten naar een later tijdstip als je toch al weet dat ze je met je huidige BMI niet onderzoeken...

19. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga je ervan uit dat je verminderd vruchtbaar bent? Het hoeft een zwangerschap nlk. helemaal niet in de weg te zitten hoor. Ik was bij beide kinderen ook veel te zwaar en ik was na 1 ronde al zwanger en vlekkeloze zwangerschappen gehad en bevallingen. Ik ben nu heel veel afgevallen trouwens maar nogmaals het hoeft een zwangerschap niet in de weg te staan.

20. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen. Ik weet zelf hoe moeilijk het is. Zelf was ik 108 bij 1.66m vlak voor mijn zwangerschap.
    Voor mijn zwangerschap was ik in 2,5 maanden tijd ongeveer 10 kilo afgevallen met atkins/southbeach variant. In de basis koolhydraatarm.
    Helaas heb ik nog niet de moed bij elkaar kunnen rapen om weer te beginnen. Hoewel een foto van mij laatst me nu wel over de streep heeft geholpen.

En even voor de goede orde, het stigma dat dikke vrouwen opgelegd krijgen tijdens een zwangerschap is ook niet fijn.
    Men gaat er standaard vanuit dat je last krijgt van suiker, hoge bloeddruk en allerlei andere voorkomende zaken.
    Ik heb een perfecte zwangerschap gehad, geen suiker, geen HB en ook geen andere problemen.
    Ik had ook gemengde gevoelens bij alle testen. Op zich is het fijn om zo goed gecontroleerd te worden, maar niet leuk dat men standaard doet bij vrouwen met ernstig overgewicht. Ik heb nooit klachten gehad en vrouwen in mijn omgeving die absoluut geen overgewicht hadden kregen deze problemen dus wel.
    Ik wil absoluut geen overgewicht stimuleren, maar ik wil wel aangegeven dat lekker in je vel zitten het allerbelangrijkste is.

Deel Deze Pagina