ziekelijk overgewicht!! Help!

Discussie in 'De lounge' gestart door Donja62, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Herkenbaar..
    Ik weet niet hoe het verleden bij jou is geweest m.b.t. eten/aankomen/afvallen/mentale toestand, maar ik heb na jaren nu eindelijk de stap gezet om naar een centrum voor eetproblemen en eetstoornissen gegaan om mijn probleem bij de kern aan te pakken.
    En daar wordt obesitas zeker wel als een serieuze eetstoornis/eetprobleem gezien.

Hartstikke leuk 'die knop omzetten', en bij veel mensen zal dat kunnen werken. Ik heb die knop de afgelopen 10 jaar 5 keer om kunnen zetten, maar na een verandering in mijn leven (zowel positief als negatief) viel ik toch weer terug.

Dus TS, kijk wat bij jou het probleem is en ga daar mee naar de huisarts. Bespreek samen met hem wat je wilt, wellicht is begeleiding via de huisarts voldoende, misschien een dieetist of in een ander geval zoiets als wat ik doe.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Dieet zou niet helpen of tijdelijk. Niet doen dus. Je zult je leven compleet moeten veranderen en op een manier die je vol kunt houden. Bijv 3 x per dag eten op vaste tijden en 2 tussendoortjes. Een keer wat lekkers mag maar probeer dan lichter beleg op je brood te doen. Verander brood voor een goede muesli met noten. ( een zonder suiker)
    Verder geen fris maar bij trek in zoete drank bijv ranja :) en koffie etc mag maar doe er geen suiker in. Door alleen drinken krijg je tegenwoordig al snel 1500 kcal binnen zonder dat je het doorhebt maar wordt niet meegerekend. Beter 1 kilo per week dan 5 omdat wat er snel af gaat ook weer snel aankomt.

Succes

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn man heeft zijn leven compleet omgegooid nadat hij 101 op de Weegschaal zag. 3 cijfers voor de coma was genoeg om de knop te vinden rn te draaien. Er komt geen fris meer in huis, geen redbull en geen bier. Verder gemaksdag (eten bestellen) ipv 1x per week 1x per 2 weken. Ook gaat de fiets mee naar het werk ipv de auto. Na paar maanden woog hij nog 78 kilo. Ondertussen schommeld hij al 9 mnd tussen de 80 en 85 kilo. Prima dus

4. Esselte

Esselte Niet meer actief

krijg straks een dikke lading over me heen denk ik..
    voordat jullie allemaal commentaar hebben..
    het hoeft niet.. ik weet het wel!! Maar ieder zn ding toch?
    Respecteer mijn mening

als ik jou was.. zou ik cambridge gaan doen..
    Het is inderdaad een 'crash dieet'
    Maar dat is zoooo slecht hoor ik mensen nu al denken
    wantt je krijgt maar 500 calorieën per dag binnen..
    dat klopt. Maar voor de 1 werkt het wel en de ander niet.
    Cambridge bestaat uit een dieet van 3 producten per dag
    daaruit kan je kiezen : pap, soep, shake, reep enz
    buiten dat alleen water en thee.
    Ze hebben ook spul voor in je water. Daar zitten geen calorieën i
    en dan heb je toch een ander smaakje.

Ik viel de eerste week al 4 kilo af..
    maar nou komt het
    Als je niet gemotiveerd bent. .heb je het er zo weer aan.
    ik ben van 83.8 naar 73 gegaan..
    en voelde me super.
    maar ik kan verleiding slecht verslaan dus ben ondertussen weer 80 denk ik
    ik durf nie op de weegschaal.
    maar nu een positief verhaal..
    ik ken iemand in myn omgeving die was ook te zwaar..
    die is maarliefst 30 kilo afgevallen.
    Die jongen is zo gemotiveerd en wil het er nooit meer bij hebben.
    hij drinkt nogsteeds veel water..
    eet zo min mogelijk vet.. met speciale gelegenheden neemt ie wel wat
    maar bescheiden.. en als ie wel ff zichzelf laat gaan is ie savonds
    of de volgende morgen alweer in de sportschool te vinden.
    hij is dan ook Gewichtsbehouder van het Jaar.
    en dat kun jij ook!!!!!
    Ik vind het knap dat je de knop om zet
    het is hardstikke moelijk.. maar je kan het!
    Om de eerste boost te geven zou ik cambridge doen
    En als je dan je goed in je vel voelt..
    ga je goed afbouwen. En het eten weer opbouwen
    En ik zou je dan adviseren om naar een diëtist te gaan.
    gaat een stuk minder snel maar die gaan jou leren goed te eten..
    sommige eten juist te weinig of te eenzijdig.
    denk dat je veel van zo iemand leert

nogmaals.. ieder zn mening en dat respecteer ik.
    en ik weet dat er veel zullen zyn die dit niet zouden adviseren maar
    ik heb goede verhalen van cambridge
    Cambridge helpt.. als je er zelf ook maar wat voor doet..
    of beter gezegt : er voor laat.

Ik wens jou heel veel suc6.
    Ik durf de stap niet te zetten
    Ik heb een diëtist in me contactenlijst gezet
    Maar heb nog geen moed gevonden.

Ik hoop dat je doet wat je zelf wilt.
    Ik moet er nog wel bij zeggen het kost 50 euro per week.
    Maargoed het werkt. Dus voor mij was t t waard
    Normaal ben ik dat ook kwijt aan boodschappen.

Sterkte en heel veel suc6
    Doe waar je zelf achter staat anders word het zo moeilijk.
    Liefss
    Marielle

5. Esselte

Esselte Niet meer actief

Wat is je doel.. wat is je streefgewicht?

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mijn broer doet nu voor de 2e keer een dieet door geen aardappelen, frieten, bananen, brood, en al die dingen niet te eten. Vlees wel maar aardappelen enz,... Niet. Geen idee hoe dat dieet heet.
    Maar bij hem zie je al resultaat na 2 weken dus dat werkt wel echt en hij gaat gewoon kebap enz eten :) maar dan zonder brood, frieten of sauzen.

Alleen als je met dat dieet stopt en weer gaat eten zoals normaal dan kom je die kilo's wel weer zo aan.

7. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou alle suikers laten staan, en gaan sporten met een personal trainer, als je zo graag zwanger wilt worden moet dit toch wel een motivatie voor je zijn. Succes!

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

500 kcal per dag? Serieus? Ja, daar val je vast van af, maar kijk er niet van op dat je op de lange termijn problemen met je gezondheid krijgt :( Lijkt me een enorme aanslag op je lichaam en organen.

9. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    SUPER advies voor iemand die zwanger wilt worden!;)

10. Esselte

Esselte Niet meer actief

Je kan uiteraard ook kiezen voor cambridge 800.. 1000 of 1200 calorieën!
    Is misschien een betere optie ;)
    Dan eet je toch wat er bij

11. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ik vind het knap hoe hier veel mensen zitten die zelf denken het beste eetadvies te geven, zoiets hoort een professional te doen die weet hoe haar specifieke situatie is en op basis daarvan SAMEN met haar kan kijken wat de beste optie is..

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Nou echt :( Tenzij je niet te zwaar tilt aan darm -en schildklierproblemen, verbranden van spiermassa ipv vet en weet ik veel wat nog meer, is dit inderdaad een top advies.

13. soeza

soeza Niet meer actief

Omdat het vaak ook een kwestie van logisch nadenken is...
    niet snoepen, maar gezond eten en bewegen :)

(al zou ik in geval van ts wel naar een dieetist gaan omdat ze echt veel kilo's kwijt wilt)

14. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Cambridge zou ik nou ook niet bepaald aanraden...als je standaard te weinig calorieën binnen krijgt gaat je lichaam zich aanpassen door je stofwisseling te verlagen etc...schiet je dus geen drol mee op ;)

Ik zou je eerst eens aanraden om naar je huisarts te gaan voor hulp bij het afvallen.

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Als het allemaal zo makkelijk zou zijn zoals jij het hier nu neerzet dan waren er niet zoveel mensen met overgewicht geweest.

Het heeft niet alleen maar met gezond eten en bewegen te maken, vaak zit er ook nog een psychische gedeelte wat veranderd moet worden.

16. soeza

soeza Niet meer actief

Dat snap ik :) daarom zei ik ook dat in geval van ts ze beter gewoon hulp kan zoeken bij het afvallen, want dat is heel lastig om alleen te doen...
    Maar ik bedoelde meer mensen die maar roepen dat ze af willen vallen, maar ondertussen wel blijven snoepen en niet willen bewegen (wat dus in geval van ts niet is!)

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Precies.

18. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik wil toch ook graag zeggen dat Cambridge 500 voor mij wel gewerkt heeft. Ik zeg niet dat het het beste is voor TS, maar ik wil het toch verdedigen. Het heeft mij geholpen om ruim 40 kilo kwijt te raken, om zwanger te worden en om mezelf een stuk beter te voelen over mijn doorzettingsvermogen en mijn uiterlijk. Ik ben nu ruim een jaar verder en nog steeds op een goed en gezond gewicht en sport nu dagelijks.

Zeker wanneer je "maar" 10-15 kilo kwijt wil, zijn andere diëten wellicht een betere optie. Maar bij groot gewichtsverlies zoals bij mij, is dat HEEEL erg moeilijk vol te houden. Dan kan een shakedieet juist de motivatie bieden om vol te houden omdat het snelle resulaten levert. Daarna heb ik in samenwerking met een diëtist een gezond eetprogramma opgebouwd en ben ik gaan sporten om het lichaam goed te (onder)houden.

Het was hier zelfs mijn huisarts die mij adviseerde dit dieet te volgen. Volgens haar konden er lichamelijke klachten ontstaan, maar de vraag was of deze opwogen tegen de lichamelijke klachten die ziekelijk overgewicht konden veroorzaken en de onvervulde kinderwens waar ik mee zou achterblijven als ik niet zou afvallen.

Kortom: schrijf een shakedieet zoals Cambridge niet zomaar af omdat het ongezond kan (!) zijn. Voor sommige mensen is het kiezen tussen twee kwaden omdat een regulier dieet om wat voor reden dan ook, geen optie is.

19. Imensa

Imensa Niet meer actief

Met alles respect.. Maar je hebt aan de lijve ondervonden hoe het jojo effect is van cambridge.. En alsnog ga je het aanbevelen??
    Nogmaals,.. Alle respect voor je mening hoor,.. Maar het is gewoon ónmogelijk je streefgewicht jaren lang vast te houden (laat staan de rest van je leven) op 500 kcal/dag,.. Niet alleen doordat je honger gaat krijgen.. Dát is mentale overwinning en doorzettingsvermogen.. Dat zal idd de ene meer dan de ander hebben,.. Maar medisch gezien is 500kcal de rest van je leven gewoon NIET verantwoord!!
    En áls je dan toch gaat verhogen (zij het langzaam) dan ga je hoe dan ook aankomen.
    Hoe zeer ik óók tegen een shakedieet ben... Ik zou dat ten alle tijden nog boven cambridge verkiezen doordat de kcal inname hoger is,.. En het jojo effect, hoewel het er wél is, minder is dan bij cambridge of andere 500kcal diëten.
    Nogmaal.. Stel de gezondheid van jou én je kindje voorop, val langzaam maar blijvend af door niet te crashen maar gewoon clean te gaan eten en lekker wandelen (en uiteindelijk sporten).
    Als ik voor mijzelf mag spreken zou ik gezondheid altijd verkiezen boven zo spoedig mogelijk zwanger zien te raken met de nodige risico's van dien.

20. petrova

petrova Actief lid

Ik weet trouwens niet wat voor testen ze doen voor een zwangerschapswens bij overgewicht, maar als je zo'n crashdieet aan het doen bent op het moment dat je getest wordt kan ik me voorstellen dat de uitslag niet geheel betrouwbaar/goed is?

Kan me bijv. voorstellen dat je, stel dat je inderdaad 500 cal per dag eet (omdat je zo snel mogelijk wil afvallen), op dat moment best onvruchtbaar zou kunnen zijn. Net zoals iemand met anorexia onvruchtbaar kan zijn omdat het lichaam begrijpt dat het niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt om een zwangerschap te kunnen ondersteunen.

Is eventjes hypothetisch hoor, want het fijne weet ik er ook niet van, maar als ze inderdaad je vruchtbaarheid gaan testen zou ik dat persoonlijk niet willen riskeren. Dus niet op het moment dat je naar de gynaecoloog gaat midden in een crashdieet zitten.

Deel Deze Pagina