Hallo allemaal, Ik heb januari het afgelopen jaar een telefoonabonnement afgesloten maar dat was nog met leasecontract. Nu heb ik inmiddels een andere telefoon dus deze telefoon ligt hier maar te liggen. Hij is gewoon goed maar ik vond hem niet fijn. Nu wil ik deze verkopen maar mn man zegt dat dat niet kan ivm dat leasecontract? Wie weet of dit wel of niet kan? Groetjes Chila
Dat zou best eens kunnen wat je man zegt, ik dacht namelijk dat je aan het einde van de looptijd de telefoon weer moet inleveren. (De telefoon wordt geen eigendom) Maar ik zou je contract er even op nalezen of de provider bellen. Dan weet je het zeker.
Dat klopt. De telefoon is nu niet van jezelf en deze moet je inleveren, of je kunt hem voor een bepaald bedrag over kopen geloof ik.
Je kan hem pas verkopen als je hem hebt overkocht van je provider. Die prijs word berekend op het moment dat je contract afgelopen is. Je betaald dan een ?% van de dagwaarde op dat moment. Je zou hem op zich nu wel kunnen verkopen maar goed je weet niet wat je toestel waard is.
Je kunt hem wel verkopen, dan moet je aan het einde aangegeven dat je hem overkoopt. En dat bedrag betalen wat hij op dat moment nog waard is. Wel lijkt het mij slim om dan eerst met hi(althans neem ik aan) te bellen om te vragen wat het overname bedrag zal worden.. Anders kan het zijn dat je er verlies op loopt en dat is zonde
Het toestel is idd niet van jezelf. Ik zou het risico niet lopen om m te verkopen.. Ik had een 1jarig contract met een htc one S Ze staan voor 100euro op Mp maar moest ff een dikke 200euro betalen als ik m wilde houden. Amahoela, mooi terug gestuurd! Have fun with it! Laat m lekker liggen verstoffen en stuur m aan het einde van je contract terug. Wel zonde zeg, je betaald er waarschijnlijk wel flink voor...