Ziekenfonds vergoeding

Discussie in 'De lounge' gestart door Tjilpje, 30 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na al die jaren de hoogste van het hoogste betaald te hebben aan het ziekenfonds met mijn stelling... je zal het maar nodig hebben, vast het beste betaalden wij ons scheel aan het ziekenfonds... tand plus verzekering optimaal de top zeg maar. Maar zeg nou zelf het is niet meer te betalen:$.

Maar goed, ik heb mij er eens in verdiept en schrok toch wel dat er bij een gewone basis verzekering geen vergoeding zit voor een beugel, mocht je kind deze nodig hebben. (ik heb er drie met scheve tanden);).

Ik kon maar 1 stap achteruit, anders verviel de vergoeding helemaal.

Maar ik bedacht mijn direct hoe zit het met al die kinderen waarvan de ouders financieel aan de grond zitten? en deze extra aanvullig niet kunnen betalen?Is dit al lang zo? dat het niet gewoon in een basisverzekering zit?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    dat is al een tijd zo hoor. en mensen die financieel aan de grond zitten die zullen zo'n verzekering niet hebben. tenminste, de mensen die ik ken iig niet. die kinderen krijgen geen beugel omdat het niet te betalen is. mijn ouders hadden er vroeger ook het geld niet voor en wij hadden ook iets scheve tanden. jammer dan. kan er niet mee zitten. het is maar cosmetisch en veel kan er nog op latere leeftijd verbeterd worden.

hier heeft er 1 ook scheve tanden maar ze is nog te jong voor een beugel. ik neem dus ook alleen een verzekering voor beugel wanneer dit nodig is. dat ene jaar wachttijd maakt dan ook niet meer uit.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.168
    113
    Ja, kinderen worden niet groot door alleen maar liefde, zoals ik hier nog weleens lees ;)

Volgens mij is het al jaren zo dat dit niet zo is. En vroeger, toen we nog ziekenfonds en particulier verzekerd waren, hadden mijn ouders ook al een flinke spaarpot nodig voor onze beugeltjes.
    Dus ja, ik houd er nu al wel rekening mee dat ik straks een paar duizend euro voor beugels (en in ons geval ook brillen/lenzen) kwijt ben per kind.

4. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Dat komt en kwam voor. Ik kan me herinneren dat tijdens het wisselen van mijn voortanden de snijtanden gelijk eventjes getrokken werden, want dan groeide het goed terug. Nu zijn mijn boventanden daardoor gelukkig wel netjes alleen mijn ondertanden zijn wel ietsje scheef.

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.004
    113
    Dit staat er in mijn polisvoorwaarden:

Vergoedingswijze
    Basis> De kosten voor orthodontie in geval van een zeer ernstige ontwikkelings- of groeistoornis van het tand-kaak-mondstelsel waarbij specifieke behandeling nodig is, wordt vergoed als tandheelkundige zorg in bijzondere situaties.
    Startfit> Geen vergoeding
    Extrafit> Geen vergoeding
    Benfit> Tot 18 jaar max. € 1.365 voor de duur van de verzekering
    Optifit> Tot 18 jaar 100%
    Topfit> Tot 18 jaar 100%, vanaf 18 jaar max. € 500
    Superfit> 100%

Deel Deze Pagina