Welk nummer is speciaal voor jou?

Discussion in 'De lounge' started by Lovely83, May 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik heb even wat oude muziek op mijn telefoon gezet en kwam een nummer tegen wat ontzettend veel voor me betekend.
    Mijn beste vriend heeft het me 11 jaar terug laten horen, ik verborg een enorm geheim voor hem maar met dit nummer liet hij mij weten dat hij ervan af wist. Mede door dit nummer en zijn hulp heb ik de kracht gevonden er iets aan te doen.

JOE-I UNDERSTAND - YouTube

Hebben jullie nummers die echt speciaal voor je zijn?

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nah echt speciaal niet... maar ik vind avond, van boudewijn de groot wel een heel mooi en goed nummer

3. Jel

Jel Niet meer actief

Kindje Elly Zuiderveld - YouTube

Kindje, van Elly Zuiderveld.
    Hierbij moet ik direct denken aan mijn overleden dochtertje. :( Vind het mooi gezongen met mooie woorden.

4. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    No onevan alicia keys. Dit was een hit toen mijn vriend en ik verliefd op elkaar werden. :)

5. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    De nummer waar ik van moet huilen:

Hoe zeg ik jou- Alain Clark, dat nr draaide ik zwart toen ik zwanger was van mijn dochter.

Wia buze- De roos, bij de crematie van mijn oma. Ik heb niks met nederlands/groningstalige muziek maar dit nr doet iets met me.

6. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Eric clapton met tears in heaven. Dat is gedraaid op de crematie van mijn overleden zoontje :(

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

das ook supermooi idd

8. Cjb

Cjb Actief lid

Nov 26, 2011
    209
    0
    0
    celine dion - mama ( goodbye's the saddest word) vertaalt - YouTube

Dit nummer werd gedraaid op de begrafenis van mijn overgroot moeder en mij oma.. Kan het liedje nog steeds niet luisteren zonder te huilen! Ik zou het liedje ook op de begrafenis van mijn moeder draaien en zo wil ik ook dat dit liedje bij mij ooit gedraaid zal worden. Dit liedje heeft veel waarde in onze familie!

9. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Marco Borsato - Dochters (officiële videoclip) - YouTube

Ben ik vast niet de enige in. Voor mij is het speciaal omdat het een hit was toen onze dochter geboren werd en ik toen ze in het ZKH lag steeds maar in m'n hoofd had: "Wat is ze mooi..." En mijn grootste wens was dat het vervolg "... en wat staat de tijd haar goed" ook van toepassing zou worden.

Lange tijd heb ik het nummer niet kunnen horen zonder tranen in m'n ogen te krijgen.

Verder word ik altijd blij van Robert Leroy - Het Is Weer Vrijdag! - YouTube Dit wordt vaak gedraaid aan het eind van de Gouden Uren op vrijdag (radio 2). Helaas vanochtend niet, maar nu heb ik het toch even gehoord :p..

10. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

Nov 28, 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    papa van stef bos. 9 van de 10 zinnen slaan op mij en mijn vader. ben dus echt zijn evenbeeld!

11. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Een nummer van Live, over leven en dood... en voor mij van grote betekenis in de tijd dat m'n vader overleed en 8 jaar later de geboorte van Dennis;

"Lightning Crashes"

lightning crashes, a new mother cries
    her placenta falls to the floor
    the angel opens her eyes
    the confusion sets in
    before the doctor can even close the door

lightning crashes, an old mother dies
    her intentions fall to the floor
    the angel closes her eyes
    the confusion that was hers
    belongs now, to the baby down the hall

oh now feel it comin' back again
    like a rollin' thunder chasing the wind
    forces pullin' from the center of the earth again
    I can feel it.

lightning crashes, a new mother cries
    this moment she's been waiting for
    the angel opens her eyes
    pale blue colored iris,
    presents the circle
    and puts the glory out to hide, hide

Live - Lightning Crashes (2000-05-21 - #6) - YouTube

Dan 'het' nummer van m'n vriend en mij;
    IOS meer van jou - YouTube

En dan een liedje dat werd gedraaid op de begrafenis van m'n zwager (eerste man van m'n zus die overleed op z'n 26e) en daarna ook nog eens op de crematie van m'n vader. Ze waren allebei enorm fan van The Cats. ;)
    The Cats - Vaya Con Dios - YouTube

Oh ja, en In Nije Dei van De Kast, ook een nummer dat in onze familie een speciale betekenis heeft.

12. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

May 25, 2011
    1,534
    0
    36
    Friesland
    Pff heel veel nummers... Als ik in een enorme dip zit draai ik Elvis met If I can dream. Kan ik heerlijk meebleren en knap ik van op.
    Als ik het echt helemaal niet meer zie zitten draai ik Acda en De Munnik met Als het vuur gedoofd is. Dan heb ik onwijs medelijden met mezelf en snap ik het hele nummer precies!

Maar verder is muziek sowieso wel belangrijk voor me, ik kan echt niet zonder en kan heel blij worden van een goed nummer. Dat trekt me dan weer een beetje uit de put hahaha of maakt me juist nog vrolijker dan ik al ben!

13. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    hoe ik lopen moet van guus meeuwis

14. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

Nov 28, 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    dat nummer van live is idd ook erg mooi!!

15. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    dochters - marco borsato, Toen dat nummer uit kwam ging ik op mezelf wonen, en Nou heb ik zelf een dochter. What doesn't kill you - Kelly clarkson (als ik 't goed Heb) heb een hersen infarct gehad, ben daar goed uit gekomen en voor zo ver 't kan, hersteld. :)

16. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
  17. Within

Within Niet meer actief

Ik heb je lief - paul de leeuw + lyrics - YouTube

Dit is het liedje van mij en mijn man. Als ik er weer helemaal doorheen zat zette hij dit liedje op en zong het voor me :) We hebben het ook gedraaid op onze bruiloft tijdens het tekenen.

En voor mij persoonlijk;

Within Temptation - Stand My Ground - YouTube

Met dit nummer heb ik WT leren kennen, het is nog steeds een nummer wat ik draai als ik in een dip zit. Het heeft mij uit een diep dal getrokken - en door hun heb ik mijn man en vrienden om me heen.

18. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,141
    1,832
    113
  19. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

Van de nieuwste cd superstar van madonna moet ik van huilen als ik äan myn wondertje noäh denk. Madonna mother and father dan huil ik en denk ik aan mynouders die my slecht hebben behandeld vroeger

20. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    wat een mooie nummers allemaal...

voor mij is When you say nothing at all van Ronan Keating speciaal, want dat is het nummer van mij en mijn man.

Ook het nummer I'll stand by you heeft een speciale betekenis, voor een hele hele goede vriend.

En tja, er zijn zoveel mooie nummers.

@Within, dat nummer vind ik ook geweldig van Within Temptation. Al hun nummers draai ik grijs, heerlijk!

Share This Page