Ziekenhuis aborteert verkeerde helft tweeling.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Tamale, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik lees toch wel verschillende reacties over hoe het kan dat mensen zo'n beslissing maken...

2. adi

adi Niet meer actief

Ben ik de enige die er helemaal niks van begrijpt?

Wilden zij een keizersnee uitvoeren bij een vrouw, 1 baby weghalen, dan dichtnaaien, en dan vrolijk verder zwanger laten wezen van de 2de baby???
    Zo werkt dat helemaal niet! Dus klopt er iets niet aan het bericht.

Er zijn zeer hoge uitzonderingen bekend waarbij bij de bevalling maar 1 baby komt, en de ander nog een paar dagen blijft zitten. Dat kan alleen als de vliezen van de 2de baby niet breken, en daarna wordt de vrouw onder zware anti biotica gezet omdat ze blijft liggen met volledige ontsluiting en dat gevaarlijk is voor zowel de moeder als de baby.

Laat staan dat ze de baarmoeder openmaken en weer dichtnaaien terwijl er nog een baby in zit...

In Nederland wordt aan meerlingouders vaak afgeraden om een nekplooimeting e.d. te doen, want bij de afwijking bij 1 van de kinderen, moet je kiezen. Of allemaal laten zitten, of allemaal weghalen.

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

#23 Vlinder84, 25 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2011
    Helemaal met je eens. Wat een domme opmerkingen lees ik hier zeg, vreselijk :x Het is al erg genoeg dat dit gebeurd is, zonder dat onwetenden zich er tegenaan bemoeien en laten weten wat zij zouden doen in een dergelijk geval. Wat ongelooflijk arrogant om te stellen dat je weet wat je zou doen. Mensen hebben geen idee voor welke keuze deze mensen gestaan hebben daar mag heel wat meer respect voor zijn! Ik wens dit soort mensen heel veel wijsheid en hoop dat jullie nooit voor een verschrikkelijke keuze als deze komen te staan. Maar mocht dat wel gebeuren, dan hoop ik dat je mensen treft die met je meeleven ipv net zulke domme opmerkingen te maken.

Overigens is het zo gegaan: de ene baby had geen kans op leven en bracht mogelijk het leven van de andere baby in gevaar (komt vaker voor bij tweelingzwangerschappen). Daarom is besloten dat een van de baby een dodelijke injectie toegediend zou krijgen. Geen fijne manier, maar er is geen andere manier die veilig is voor het andere, gezonde kind. Overigens is doodgaan nooit fijn, dus of het kind nu door langdurige weeen sterft, kort na de geboorte of nu, dan kies ik als ouder liever nu (en ja, dat zeg ik omdat ik zelf voor de keuze heb gestaan!) zodat het kind niet langer hoeft te lijden. Toen bleek dat ze het verkeerde kind hadden geïnjecteerd, hebben ze besloten tot een keizersnede. Ze moesten er immers nu allebei uit.

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hier, dit bedoel ik dus. Jij vind dat die mama het nog maar even vol moet houden? Jij hebt geen idee van het verdriet, de angst, de verwarring noch van het medisch advies dat zij hebben gekregen. En dan kom jij met je boerenwijsheid: ik kan die beslissing echt niet begrijpen. Wat denk jij wel niet?! :x

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dit dus!
    Ik vind het ook maar een vaag verhaal hoor.
    En hoe kun je spreken over aborteren als het kindje al 32 weken is?
    Dan kan zo'n kindje al levensvatbaar zijn. :(

6. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    wat ik niet snap is dat ze niet allebei de kinderen gewoon hebben laten komen.
    32 weken dan had het ""goede"" ( niet gemeen bedoelt) het waarschijnlijk wel kunnen redden.
    Want deze ingreep is toch vele malen risico voller.

Nu ik zelf een prematuurtje heb zou ik zelf sneller voor die methode kiezen.
    Neemt niet weg dat ik het heeeeeel erg vind voor de ouders ik zou er niet aan moeten denken.

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oh jeetje ik zit gewoon te jankennu :(

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Oh my dit is idd vreselijk nieuws. Helaas heb ik dit dus van dichtbij meegemaakt. Vriendin van mij was ook zwanger van een tweeling(meisjes) 1 ervan had ernstige afwijkingen. En kreeg ook die injectie, maar dat is dus fout gegaan. Het vloeistof was in het vruchtwater terecht gekomen waardoor beide meiden zijn overleden bij de 29ste week :( zo erg

Deel Deze Pagina