het ligt er wel een beetje aan wat voor een kraamverzorgende je krijgt, ik maak er in ieder geval geen probleem van als er geen klossen onder het bed staan, bij sommige bedden gaat het gewoon echt niet.. En vroeger moest de kraamvrouw 10 dagen op bed liggen, en moest je bed elke dag verschoont worden, nu doen we niet veel meer aan bed. alleen je baarmoeder wordt gecontroleerd, temp laat ik de vrouw altijd zelf doen, en sjah hechtingen dan ga ik altijd half op bed zitten, dan zie je het beter.. en mencintai je hoeft echt niet de hele dag op je bed te liggen hoor, we advieseren wel altijd om goed je rust te houden, dus in ieder geval wel 's middags even te rusten.. En owh ja de klossen zijn er niet alleen voor ons hoor, die zijn er ook voor jezelf, zodat je zelf makkelijker uit bed komt, als je bijvoorbeeld hechtingen heb ben je minder mobiel en kom je dus lastiger uit je bed, en dat geldt ook voor een keizersnede dan is het helemaal lastig om je bed uit te komen.... Kratjes volstaan ook maar willen soms wel eens doorzakken... (Al 4 keer gehad in gezinnen)
Trouwens de kraamhulp gaat bij je op bed zitten als ze je hechtingen controleer, ze gaat echt niet tussen je benen doorbuigen om te kijken..bij mij in ieder geval niet. Dus al staat je bed niet op klossen of verhoogd, die onderzoeken doe ze denk ik toch wel hoor. Wij nemen alleen de controles van de kraamhulp, ik vond het de eerste x helemaal niets, ze was superlief maar ik hou niet van vreemde die dingen overnemen in mijn eigen huis. Mijn mannetje is 3 weken vrij, en mijn schoonmoeder en moeder zullen bijspringen in het huishouden. Hopelijk zal deze bevalling en herstel net zo lopen als de eerste x, dan ben ik na 3 dgn al buiten met de hond . Mocht het niet zo zijn, dan heb ik altijd de moeders
Tijdens de intake heeft men gezegd dat een extra matras voldoende was. Ga er vanuit dat men weet waarover men het heeft. Aangezien ik een klein wijfje ben zijn de klossen echt geen optie. Heb nu al hevige problemen om het bed in en uit te komen. Manlief krijgt zijn matras dus na de onderzoeken gewoon weer terug. De kraamhulp hoeft niet op de knietjes om te kijken of ik de baby goed aanleg want ze mag rustig op het bed zitten. Op de knietjes lijkt me ook niet erg handig aangezien mijn bed al 50 cm hoog is. Dan zou ze wel erg laag zitten lijkt me.
ik vraag me alleen af, waarom zou je het NIET doen? Als zij daardoor toch prettiger werkt, waarom doe je de kraamverzorgster dat plezier dan niet? Ik vind het ook prettig dat er aan mijn gezondheid word gedacht op de werkvloer. Dus waarom zou je dat voor de kraamverzorgster niet doen?
Dat vraag ik me ook eigenlijk af... Ik bedoel, het is een kleine moeite. En de opmerking dat je dan je bed niet meer in of uit komt, snap ik niet zo. Dan zet je een voetstap-dingetje neer. Probleem opgelost. Ja, ik kom ook met moeite mijn bed in en uit. Mijn benen raken wanneer ik op de rand zit de grond niet. Maar na enkele dagen krijg je er handigheid in. En na een week weet je niet beter meer.
Als je bed niet op klossen staat mag de kraamverzorgster inderdaad weigeren je bed te verschonen. Ik doe het ook niet meer. ALs het bed niet op klossen staat is het jammer maar ik denk aan mijn rug. Toen ik niet zwanger was deed ik het wel maar nu echt niet meer.
Waarom zou je het niet doen... Nou misschien is niet iedereen erg lang? Ik vind het maar niets dat ik dalijk een op/afstapje naast mijn bed moet zetten omdat ik anders niet in of uit mijn bed kom... Toen ik een ks had gehad vond ik het maar al te fijn om mijn ziekenhuis bed op laagste stand te hebben zodat ik nog enigzins uit bed kon komen (thuis had ik zonder klossen al niet uit bed kunnen komen zonder hulp). Het is dus ook iets waar ik veel over denk, en ik zie echt op tegen die klimpartijen! Bed verschonen dat moet mijn man dan maar doen. En met bv, bij Sam kwam de kraamverzorgster op het bed erbij zitten. (de overige controles heb ik ivm ziekenhuis ook nooit gehad).
De controles doe ik inderdaad wel gewoon als het bed niet op klossen staat. Desnoods ga ik op het randje van t bed zitten als ik last van mn rug krijg. Maar het bed verschonen ben ik mee gestopt als het bed niet op klossen staat. En eigenlijk als je het aan de mensen uitlegt waarom niet, dan hebben ze er ook wel begrip voor.
Een kraamhulp is er om het jou en je baby het na de zin te maken, jullie te ondersteunen en informatie te geven.. dus waarom zou je het haar lastig maken? even wat klossen eronder en klaar.. hun hoeven niet ten koste van andermans keuze hun rug naar de klote te helpen.. want stel ze hebben 2 gezinnen per dag die geen klossen onder hun bed hebben? dan lopen ze niet lang meer.. dus komop zeg!
Ik zelf snap echt wel waarom het voor een kraamhulp belangrijk is.. maar als ik dalijk echt een opstapje nodig heb om in mijn bed te komen dan gaan de klossen er echt onderuit.. (en tja.. dan maar niet verschonen, maar dat is iets wat ik wel weet dat dat dan waarschijnlijk niet gedaan wordt en dat vind ik ook logisch!) Ik ga niet mijn nek breken (ben nogal een kluns). En misschien is dit onterechte angst hoor, maar dat moeten we nog uitproberen, want ik ga het in eerste instantie wel proberen (overigens is ons bed ook net geen 70cm, dus vandaar mijn angst) en misschien vind ik het wel fijn, maar ik weet van het ziekenhuis dat ik juist het lage bed handig vond om uit te stappen.
nou, ik ben zelf ook niet erg lang (1.61 een kleintje dus) en bij mijn eerste zwangerschap heb ik inderdaad een beetje uit bed moeten klimmen.... Maar klimpartijen is echt een beetje overdreven hoor! Een krukje en het is opgelost. Heb ik trouwens niet eens gehad. Als ik daar de kraam en de verloskundige een plezier en meer werkgenot door bezorg, dan heb ik dat er wel weer voor over. Het draait niet alleen om mij.....Vind het ook belangrijk dat de kraam een prettige werkomgeving bij ons heeft.
Grote foto hier. Lousy foto van een onopgemaakt bed, maar even voor het idee. Zo zien de klossen onder het bed er dus uit. Ze zijn godsallemachtig hoog, maar absoluut niet wiebelig. (En ja, wegens mijn vreselijke zwangerschapssnurken slapen wij hoofd aan voeten. Romantiek ten top. )
Inderdaad moet je, ook als je in het ziekenhuis bevalt, je bed op klossen hebben. Het is aan jou of je hier gehoor aangeeft of niet. Zelf doen wij het niet. Ons bed staat al vrij hoog en met m'n 1.61 m moet ik nu al met een 'hupje' in bed springen. De kraamhulp vond het de vorige keer niet nodig dat wij met ons hoge bed ook nog eens klossen eronder zouden zetten en zij was zelf vrij lang.
wil hier niemand voor het hoofd stoten maar vindt dat een aantal dames zich wel erg aanstellen hoor... "je bed inklimmen" .. nou nou dat is erg.. het zal allemaal wel meevallen.. en we zijn nog jong he!
Ik had het zelfde idee ... kom op zeg je bent toch geen 50cm? of wel? Je hebt of gaat een nieuw leven op de werled zetten en loopt ondertussen te miepen dat je bed zo hoog is..
Mijn bed is nu rond de 50 cm hoog en ik heb elke keer als ik uit bed moet helse rug pijn. Daarnaast heb ik last van bandenpijn in mijn lies. Zodra ik me alleen al omdraai in bed dan krijg ik al een pijnsteek van hier tot en met tokio. Dan heb ik nog niet eens over de pijn van het normaal opstaan. Ik moet soms gewoon een paar minuten naast mijn bed staan om bij te komen. Dus zeg me niet dat ik me aanstel en dat ik blij moet zijn dat ik een leven op de wereld ga zetten. Ik hoop echt dat het bij jullie allemaal wel mee blijft vallen en dat jullie niet elke nacht vergaan van de pijn. Maar laat het me maar weten als jullie rond de 35 weken zwanger zijn.
Ik heb af en toe ook weleens een steek ofzo.. Ik vindt dat je wel erg overdrijft.. zwanger zijn is nou niet bepaald iets waarvan je kan zeggen oh wat gaat dat pijnloos allemaal... En of je bed nu 50 cm is zonder trappetje.. of 70 cm met trappetje.. de steken zal je dan waarschijnlijk toch wel houden.. jah ik kan begrijpen dat het pijnlijk is maar probeer jezelf niet gek te maken met elk pijntje in details te beschrijven en ervaren.. je banden worden heel wat opgerekt en als jij bv niet meer uitgestrekt durft te lopen of je gewoon even uit te rekken waardoor je banden meerekken dan denkt jouw lichaam.. oh de banden zijn nog te kort dus gaan ze nog meer rekken.. das heel natuurlijk.. succes met je zwangerschap en probeer er ondanks je pijntjes van te genieten! groetjes..
Off topic: Nou ja ik negeer de berichten maar even dat iemabd zich aan stelt ivm pijn heerlijk is dat altijd dat anderen dat zo makkelijk kunnen zeggen.. On topic: Hoop thuis te bevallen..maar t bed moet hoe dan ook inderdaad verhoogd voor na de bevalling... Wij verhogen ons bed met een matras, mag van de VK en mag van de kraamzorg. Klossen kunnen niet onder os bed, en kennissen zijn door de kratjes heen gezakt omdat het bed te zwaar was haha dus die gok neem ik niet Zie mezelf op het moment supreme al door die kratjes zakken Wij zetten de kinderwagen eerst even op onze kamer neer. Geen ruimte meer om het ledikant daar neer te zetten..en de VK en lactatiedeskundige gaven aan dat dat heel goed kon voor de eerste tijd tot de borstvoeding goed op gang was gekomen. Dus we zullen wel zien hoe het gaat..hihi k hou me wel aan de regels in ieder geval
Jij hebt ook af en toe een steek. Ja, dan weet je gelijk hoe ik me voel en natuurlijk dat ik ontzettend zit te overdrijven. Hoop dus dat jij precies de zelfde kwalen krijgt als ik en net zo veel pijn. Heb namelijk niet af en toe een steek. Was het maar waar.