ziekenhuis bevalling maar wil thuis:-(

Discussie in 'De bevalling' gestart door MamaDenise, 16 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik moet in het ziekenhuis bevallen aangezien wij 4 hoog wonen en geen lift hebben.
    dat zei mn VK.
    nu heb ik al een paar dagen geen tof gevoel daarbij.
    hiet ben ik op eiger terrein,mn eigen spullen,eigen dingen en gewoon de bekende geluiden van hier buiten en het gebouw.
    ik ben als de dood voor ziekenhuizen :oops:
    zelfs al voor de echo moet ik naar het ziekenhuis en wil ik het liefst de echokamer in en daarna snel weer weg.
    vreselijk vind ik ziekenhuizen!!!
    hoe kan ik dot het beste met de VK overleggen?
    ik schaam me best voor mn ziekenhuis-angst!!!!
    als ik er nu alleen al aan denk dan krijg ik het al benauwd zeg maar :(

Liefs,Denise

2. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik denk dat je gewoon thuis mag bevallen hoor, alleen denk ik wel dat stel dat het straks niet goed gaat met de geboorte en je moet alsnog naar het zieknhuis het niet echt fijn voor jou en je kleine zal zijn om al die trappen naar beneden te moeten lopen.
    Ikzelf heb wel voor het ziekenhuis gekozen het is me eerste en ik weeet nog niet echt wat ik ervan moet gaan verwachten en het is wel een veilige plek voor als er iets fout gaat..
    Maar ja daar gaan we natuurlijk niet van uit! ;)

xxx Marijke

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Misschien is een kraamhotel iets voor je? Er zijn aanvullende verzekeringen die dit vergoeden.

4. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    mn VK in het ziekenhuis zei dat het niet mogelijk is om thuis te bevallen met 4 hoog en geen lift!
    mochten er complicaties komen dan krijgen ze mij haast niet beneden en als ik wel beneden kom kan het gevaarlijk zijn voor het kindje :confused:
    dus ziekenhuis is gewoon wel de bedoeling voor mij.
    er zitten wel soort hotelkamers op de kraamafdeling van het ziekenhuis.
    ik wil zowiezo dan ook daar mn kraamtijd doorbrengen ivm visite over de vloer enzo en dat is knap lastig op 4 hoog!
    gelukkig zien die kamers er totaal niet ziekenhuisachtig uit haha!
    tis gewoon maf dat ik me daar nu ineens druk om ga maken.
    bijna 15 weken zwanger en opeens ga je toch denken over alles enzo.
    ik ga gewoon met mn VK het erover hebben ivm mn soort van ziekenhuis-angst :oops:
    schaam me er gewoon voor :oops: ook stom eigenlijk he!!

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Als je het uitlegt/vraagt mag je misschien wel een kijkje nemen op deze kamers. Misschien dat het je angst een beetje wegneemt. Zou toch jammer zijn als je je bevalling angstig in moet gaan, als het allemaal mee blijkt te vallen.

6. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ja dat zou zeker jammer zijn!
    ik hoop van mn bevalling een mooi moment te kunne maken die ik de rest van mn leven bij me mag houden.
    we willen nog 1 of 2 kindjes na dit kindje als hij/zij wat groter is en dan wil ik toch wel positief kunnen terug kijken op de eerste bevalling!!!
    ik ga inderdaad gewoon de rondleiding vragen.
    weet ik een beetje hoe de kamers zijn,en wat me een beetje te wachten staat!

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Is het een idee om misschien bij eventueel familie thuis te bevallen? Is toch een stuk vertrouwder dan een kraamkamer in het ziekenhuis.

Groet van Kiki

8. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    is misschien wel een idee om gewoon bij mn moeder thuis te bevallen.
    zal het eens op tafel gooien het idee!!
    slim van je kiki!!! :D
    kheb immers heel mn leven zowat in het huis van mn moedr gewoond en het is hartstikke vertrouwd!
    ik zal het eens met mn vriend en moeder verleggen :D

9. keizerin

keizerin Niet meer actief

Misschien wil ik ook wel bij me moeder bevallen zeker als ik nog geen ander huis heb.
    Ik wil graag thuis bevallen maar hier is het te klein en ik vind een ziekenhuis ook helemaal niks,het is vaak zo kil.
    Ik denk dat me moeder het ook wel leuk vind als ik bij haar thuis beval of in ieder geval als ze erbij is.

10. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    mijn moeder is er zowiezo bij of ik nu thuis of in het ziekenhuis beval.
    helaas heb ik ook wel eens paniekaanvallen en ik denk dat het aan de ene kant alleen daarom al gunstig is om in het ziekenhuis te bevallen.
    ppfff moeilijk hoor!!
    gelukkig hoef ik niet deze week te bevallen,dat scheelt weer :)

11. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Een vrouw van de zwangerschapsgym van ons eerste kindje is namelijk ook in haar eigen ouderlijk huis bevallen. Vandaar, 't is hartstikke vertrouwd, maar je moet het wel willen. En je moeder ook. Bovendien heb je dan eigenlijk een uitnodiging voor je moeder om ook bij de bevalling te zijn, en het is maar net de vraag of je dat wilt.

In sommige culturen is het juist gebruikelijk om alleen met vrouwen om je heen te bevallen en dat hoeft dan niet perse thuis te zijn.

Gelukkig hoef je niet binnen nu en 2 weken te beslissen wat je gaat doen en je kunt er samen met je vriend en moeder nog uitgebreid over hebben.

Succes.
    Groet van Kiki

12. Ilona1982

Ilona1982 Nieuw lid

17 apr 2006
    1
    0
    0
    Het is inderdaad zo dat als je onverwachts naar het ziekenhuis moet het me niet prettig om dan nog al die trappen af te moeten.
    En ik ben van mijn zoontje ook onverwachts naar het ziekenhuis moeten gaan omdat hij in het vruchtwater had gepoept.
    Maar ik heb er totaal geen moeite mee gehad om in het ziekenhuis te bevallen.

Succes met kiezen!!

Groetjes Ilona.

13. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    het is het kraamhotel die in het ziekenhuis zit geworden!! :D
    kon zelf kiezen haha!
    mn bedje is ook al reserveerd en alles is helemaal geregeld!!!
    voel me echt een stuk fijner bij die gedachte!!!!
    ben weer helemaal gerustgesteld en blij :D

14. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    :) fijn meis weer een zorg minder
    maar wat raar dat hij je verbood om thuis te bevallen
    ik ben ook thuis bevallen en had ook geen lift en woonde ook 6 trappies hoog :)

we hebben het er niet eens over gehad hihi is niet eens bij me opgekomen het te vragen zelfs

maar fijn dat je alles al geregeld heb nu lekker verder genieten van je zwangerschap

15. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    mn VK zei tegen me dat het niet mag om thuis te bevallen als we geen lift hebben enzo.
    wij moeten 7 trappen op en af(ppff haha) maar jij 6 en je mocht wel thuis!!
    vind het aan de ene kant nog wel jammer dat ik niet huis kan bevallen maar bij ooit een volgende wil ik zeker weten thuis bevallen!
    we zijn toch op zoek naar ene koopwoning,gewoon in een normaal huis ;)
    maar het kraamhotel is een mooie vervanging voor thuis en geeft me toch een geruster gevoel!

16. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Wat vervelend zeg dat je niet thuis mag bevallen?
    En dat alleen omdat er geen lift is. Maar wel gek geen lift en 4 hoog wonen? Meestal zit er dan wel een lift bij.

17. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    nja het zijn gebouwen van 55 jaar ofzo en we hebben dus de pech dat er geen lift in zit.
    was vroeger niet overal blijkbaar! :(
    mja dr zijn erge dingen dan geen lift hehe

18. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Hehe... weet je... even niets met de bevalling te maken... Maar ik ben al kapot als ik met boodschappen + maxi cosi met een kind van 5 kilo naar boven moet... En ik woon maar twee hoog... Volgens mij krijg jij een goeie conditie ;)

19. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Hee leuk denise ik ga ook bevallen in het kraamhotel :)

Deel Deze Pagina