ziekenhuis gebruikt andere flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Draak, 18 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draak

Draak Bekend lid

31 mrt 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    Hallo Allemaal,

We hoorde van de week van het ziekenhuis dat zij andere flesvoeding gebruiken dan dat wij zelf willen gebruiken.
    Zij gebruiken nutrilon en wij Hero (frisio) deze heb ik bij mijn zoontje namelijk ook gebruikt en eigenlijk gewoonte dat ik die weer gekocht heb.
    Maar nu vraag ik mij af..
    Hoe erg is het als de kleine zometeen als ze geboren is in het ziekenhuis andere voeding krijgt dan dat ze thuis gaat krijgen..
    Anders moet ik de voeding meenemen als ik daar heen ga..
    Het is namelijk zeker dat ik in het ziekenhuis beval heb nl. medische indicatie.

Alvast bedankt voor t antwoorden :)

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Geen enkel probleem.

Ziekenhuis hier gebruikte ook andere voeding, wij hadden eerst etos en later jumbo fv.

Het enige is dat als jij h.a. voeding wil en gaat geven ze dit in het ziekenhuis ook moeten doen, anders heeft het geen nut meer. Maar bij standaard voeding is er geen enkel probleem.

3. Draak

Draak Bekend lid

31 mrt 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    Thanks!!
    En waarom zou je h.a voeding willen geven??
    Hahaha.. ik ben er een leek in.. bij mn zoontje heb ik me der helemaal niet in verdiept omdat ik toen zijn voeding moest ophalen bij de apotheek omdat hij speciale voeding kreeg ivm zn vroeggeboorte..dus dan volg je dat trouw op:p

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Hier ook geen problemen mee ervaren. Ziekenhuis gebruikte hero en thuis zijn we kv gaan gebruiken.

En idd ha voeding moet meteen vanaf fles 1 gegegeven worden anders heeft het geen nut meer. Dus daar zou ik wel even naar informeren.

5. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    H.A voeding geef je als je denkt dat je kindje niet goed tegen lactose of melkeiwit kan. Dus als er iemand dichtbij in de familie daar ook last van heeft.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Speciale voeding ivm vroeggeboorte heeft natuurlijk zijn redenen en dat hoor je ook op te volgen ;)

In principe is standaard voeding goed. Welk merk maakt dan ook weinig uit, alles in nl is goed gekeurd.
    Men komt er wel een beetje op terug, maar h.a. voeding bevat kleinere eiwitdeeltjes dan standaard voeding. Die eiwitdeeltjes, daar kan een baby allergisch op reageren. Dus als er bij jezelf, de biologische vader of in de directe familie allergien voorkomen kan het handig zijn om h.a. voeding te geven. Daarmee zou je de kans op een allergie voorkomen. Echter zodra je 1x een standaard fv hebt gegeven haal je dit voordeel weg.
    Tegenwoordig zijn de eiwitten in standaardvoeding ook kleiner dan vroeger en daardoor verschillen de meningen over de h.a. voeding.

7. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Wij hebben de voeding wel meegenomen, kregen het advies ook in het ziekenhuis om dit te doen als je andere voeding wilde gebruiken. Dus gewoon een pak in de ziekenhuistas gedaan en dit heeft ze vanaf het begin gehad.

8. Ballon

Ballon Niet meer actief

Dat is niet mijn ervaring hoor. Hier in het zh gestart met Hero. Toen thuis standaard kruidvat. Waren wij niet helemaal tevreden over, toen over gestapt naar H.A. En echt een wereld van verschil.. hier heeft ha dus later nog wel wat gedaan..

9. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier geen ervaring met net na de geboorte, onze dochter werd opgenomen toen ze 4 maanden was. Ik heb toen wel ons eigen merk meegenomen, ik wou het risico van krampjes niet nemen.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dat kan, maar dan heb je niet h.a. gebruikt waar het in eerste instantie voor bedoelt is. H.a. is ter voorkoming van kea.
    Door kleinere eiwitten is het wel makkelijker verteerbaar. Dat heeft nutrilon omneo-comfort namelijk ook en deze is gericht op krampjes. (Deze is trouwens ook goedkoper dan nutrilon h.a., wat ik zo online zie)

H.a. heeft geen nut na standaard voeding ten opzichte van voorkoming kea.
    H.a. helpt ook niet bij kea.

11. Draak

Draak Bekend lid

31 mrt 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    Hee meiden,

Bedankt, zo ver ik weet zijn er geen allergieën in de familie dus kan ik gewoon de standaard gebruiken..
    Ik ga nog even overleggen met partner of we een zak meenemen naar t ziekenhuis.. ik zie ook wel wat meiden gewoon thuis weer overstappen..
    Bedankt iig allemaal voor t antwoorden 😁

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina