ziekenhuis goes

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mazz, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
  2. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    pfff ja waardeloos. Is al de 2e keer dat ik zoiets lees. Leuk dat fuseren....

Van waar kom je uit zeeland?

Je mag zonder medische indicatie ook in het ziekenhuis walcheren bevallen, alleen helaas niet meer thuis...

3. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
  4. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    http://extra.volkskrant.nl/opinie/artik ... de_snelweg!

er staat dat het 23 minuten duurt om daar te komen. maar in de zomer verdriedubbelt het aantal mensen zo een beetje (wegens tourisme) en duurt het wel 23 minuten om middelburg uit te komen....

Langs de snelweg bevallen..? op de stoep voor het ziekenhuis?

even een vraag... ik lees dat thuis bevallen niet mag om dat de ambulance niet snel genoeg ter plaatse kan zijn..... maar is het niet zo dat als je in het ziekenhuis wil bevallen jij er langer over doet daar te komen dan een eventuele ambulance. Of bekijk ik het nu verkeerd.

5. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    pfff ik kom uit Goes, ik ben thuis bevallen. Op den duur wilde de kleine er niet uit en zei de verloskundige; we moeten naar het ziekenuis, hoor je mij; NEEEEEEE. Toen kwam de kleine snel hihi.

6. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Dan woon je dus net in het gedeelte wat niet meer thuis mag bevallen. Balen zeg...

Ja daarom mag je dus niet meer thuis bevallen. Omdat als er complicaties zijn en je helemaal naar Goes moet, het te lang zou duren als de ambulance ook nog eens naar je huis moet komen (jou er in moet krijgen) en vervolgens naar Goes moet rijden.

Als je niet medisch bent, mag je in Vlissingen bevallen (Ziekenhuis Walcheren). Mocht er dan iets misgaan, dan lig je zo in een ambulance.

Het is echt superslecht geregeld. Buiten de files die kunnen ontstaan moet je ook denken aan de bruggen die open kunnen en al die stoplichten...

Echt waardeloos vind ik het...

7. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik woon in Middelburg en werk als receptioniste in ZH Walcheren in Vlissingen.
    Het is echt té belachelijk voor woorden wat ze allemaal aan het doen zijn...niet meer bevallen in Vlissingen, maar de zorg voor bijvoorbeeld chirurgie verbeterd...snap jij het of snap ik het? :(

Wij wonen hier nu bijna 2 jaar, komen oorspronkelijk uit Dordrecht, en ik ben in staat om maar door te rijden naar Dordrecht als mijn bevalling begint!

Zeker in de zomer is het een ramp met de verkeersdrukte met alle toeristen...en dan woon ik nog aan de "goeie" kant van het kanaal, dus wij zijn eigenlijk binnen 3 minuten op de snelweg.

Er zal wel weer eerst iets moeten gebeuren, voordat het terug gedraait wordt of andere maatregelen.
    Je moet er toch niet aan denken dat er iets met je baby gebeurd omdat je niet optijd in het ZH aankomt omdat het te ver weg is... :confused:

8. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Ja precies het is echt belachelijk!

En dan die kamervragen...hoop geblabla. Er is actie nodig.

Ik betaal niet voor niets elke maand netjes mijn zorgverzekering.

9. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    zeker weten! belachelijk, ze kunnen vast wel besparen op iets anders.

Zoals chirurgie blijkbaar zoals Ginny zei blijkbaar....
    Volgens mij kan je daar wel voor ergens anders heen

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik woon in Zeeuws Vlaanderen, daar is het eigenlijk standaard dat je in het ziekenhuis bevalt. Achteraf ben ik daar godsgruwelijk blij mee, eigenwijs als ik was en toch liever thuis wilde zijn. Maar goed.

Dat je in het ziekenhuis MOET bevallen, nou ja okee. Maar dat het zo lang rijden is en soms zo slecht bereikbaar, dat is echt asociaal. Ooit geprobeerd om Goes in te komen om rond 8 uur 's ochtends? Ben je een half uur bezig! Je zal maar naar het ziekenhuis moeten omdat het net ff iets sneller gaat dan gepland! :evil:

Blijkbaar tellen zwangere vrouwen net iets minder mee, dan vrouwen die hun neus willen laten verbouwen ofzo? Hier is het ook zo, ze vertellen je gewoon bij de info avond dat je weer terug naar huis kan als je minder dan zoveel cm ontsluiting hebt. Nu woon ik vlakbij, maar als je bijv. in Breskens woont is het even 40 minuten rijden, als je geluk hebt! Echt niet leuk!

11. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ik woon zelf in Noord-Beveland, ik MOET ook in het ziekenhuis bevallen.
    Alleen de rit naar het ziekenhuis zie ik zo tegenop, had ik bij Keano ook.
    Met flinke weeen in de auto zitten, en dan ook nog drukte op de weg bah bah, zou liever thuis bevallen.
    En zeker als ik zo die verhalen hoor, dan ben ik bang dat ik straks het ziekenhuis ook niet haal. Keano is in minder dan 4 uur geboren.

Liefs, misspuma

12. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Dit ga je niet menen...
    Ik woon dan wel niet in de provincie Zeeland, maar dit is te erg voor woorden....

Ik hoop zo dat er niks ergs gebeurt met een moeder en (ongeboren) kind die op weg zijn naar t ziekenhuis, vanwege dit gezeik...

13. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ja het is hier echt een achtergesteld gebied hoor! :confused:
    Ik kom zelf uit de Randstad en sinds we hier wonen, lijkt het wel of we terug de tijd in zijn gegaan....zo richting middeleeuwen ofzo :confused:

We zijn deze kant op gegaan ivm werk/eigen zaak van m'n partner, maar zodra het kan met z'n werk, dan verhuizen we mooi weer terug naar Dordt!

Deel Deze Pagina