Ik snap er niets meer van!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Female, 3 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Ik snap er echt helemaal niks meer van met dat UWV enzo... ik ga vanaf volgende week nog maar 3 dagen werken omdat ik heb aangegeven dat het zo echt niet langer gaat... ik ben de hele dag door opgebrand en doe niks anders dan janken en slapen. als het druk is op mijn werk krijg ik ook pijn onderin mijn buik en pijnlijke scheuten in mijn baarmoeder.... ik wil dus ook niet stoppen, alleen minder werken omdat het zo veel te zwaar is... (en het gaat me er niet om dat ik alles betaald krijg, als dit niet zo was zou ik het ook doen)

Alleen hoor ik hier van heel veel mensen alleen het telefoontje van UWV krijgen en c'est tout, van anderen hoor ik de moeilijkste verhalen?!

als ik mijn klachten daar voor moet leggen, is de kans dan ook groot dat ze zeggen: ja dahaag ga maar gewoon weer aan het werk hoor mevrouw...

? zit me toch niet echt lekker... :(

Bedankt liefs

2. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Gewoon eerlijk vertellen wat er met je aan de hand is en dan komt het vanzelf allemaal wel goed. Als jij zegt dt je het niet aankan, dan kan het bijna niet anders dan dat ze je daar gelijk in geven.

Praat anders eens met je VK of dokter, vraag een van hen advies. Als zei zeggen dat je minder moet werken, dan sta je al een stuk sterker. Dan hoef je alleen nog maar aan te geven dat je op aanraden van de vk of dokter minder werkt en dan noteren ze de naam van je vk of dokter. Als ze het dan niet zouden vertrouwen kunnen ze altijd contact opnemen en navragen of je verhaal klopt.

Zo zit ik nu al volledig thuis i.v.m. harde buiken tijdens werk. Mijn gyn heeft gezegd dat ik niet meer mag werken en dat heb ik doorgegeven aan het uwv. Mijn gyn had gezegd dat ze hem mochten bellen als er problemen waren, dus ik maal me niet meer druk.

Vroeg in mijn zwangerschap heb ik heel veel last van misselijkheid gehad en zat ik ook regelmatig ziek thuis. Het uwv belde dan ook en als ik vertelde dat ik zwanger was en misselijk dan was het meteen al goed.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en je nu een beetje geruster kunt zijn, want dat heb je juist nu nodig, rust!

Marian

3. Female

Female Niet meer actief

dankjewel voor je antwoord marian, je hebt me idd wel een beetje gerustgesteld...

het is ook een lastige situatie op mijn werk (lees maar onder zwangerschap 'nu al parttime werk zoeken of straks?')
    ik moet straks weer gaan werken en benieuwd wat mijn baas gaat zeggen, hij zal nl alles op alles zetten om me dwars te zitten en ik heb een sterk vermoeden dat hij ook niet verzekerd is tegen zieke werknemers...

in ieder geval staat mijn besluit vast dat ik nog maar 3 dagen ga werken dat kan nl ook niet anders... moet gewoon sterk zijn vanmiddag

nog bedankt xxx

4. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Als je ziek thuis bent wegens zwangerschap dan kost het je baas niets hoor! Daar hoeft hij/zij niet bang voor te zijn. Er bestaat daar een zogenoemde vangnetregeling voor. Het wordt dus gewoon door het uwv betaald aan je baas.

Marian

5. Female

Female Niet meer actief

nou breekt mijn klomp voor de zoveelste keer, heb het arboadvies bureau gebeld, die zeggen dat de arbo nooit akkoord kan gaan met 3 dagen per week werken, en dat dat waarschijnlijk 5 dagen van 4 uur zullen worden omdat ik maar maximaal 4 uur per dag staand werk mag doen?!?! lekker handig in de horeca! ja ik mocht wel 8 uur werken maar dan moesten 4 uren daarvan zittend zijn... moet ik in een rollende bureaustoel de hoofdgerechten brengen ofzo?! haha :confused:
    is dit niet een beetje overdreven vd arbo?! nou ja we zien wel... xxx

6. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Lekker vaag inderdaad :rolleyes: 8 uur werken in de horeca waarvan de helft zittend gaat niet.

Bij mij doen ze ook gek, ze willen dat ik 8 uur ga werken op een babygroep en dat ik dan geen kids optil maar dan wel de flessen geven en met ze spelen. Begrijpelijk maar 8 uur is wel heel erg veel want zoveel flessen hoef ik niet te geven en spelen op een babygroep is max 30 minuten al veel voor ze. Dus geen aangepaste werkzaamheden.

Je wordt er zo moe van dat de ene a zegt en de ander b. :(

Deel Deze Pagina