Ziekenhuis lapt regels over ivf aan der laars

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lente67, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Gelukkig heb ik er een.
    Maar kk zal altijd alleen blijven. Hoe is dat voor KK?
    Ik tel niet als ik op visite heb en het gaat over kinderen, want ik heb er maar 1.
    Op het schoolplein idem dito: ach jij hebt er maar een.
    Ja gelukkig wel, maar wat had ik kk graag een brusje gegeven.

Ik ben me maar al te goed bewust dat wij al een wonder hebben. En dat ik niet mag zeuren. Want wij hebben er immers een. Maar ja denk ik dan het hadden er dus ook 7 kunnen zijn.
    Ik kan nog niet accepteren dat het over is.

Wanneer trek je die streep. Als ik niet aan de pil gaat, blijft er altijd hoop.
    Maar ga ik wel aan de pil, dan kan het zeker niet meer.

En idd mss toch maar beter de pil, ik word ook ouder en de kans op een gehandicapt kindje ( wat ook absoluut welkom zou zijn als het zo is) wordt ook groter.

En je hebt gelijk een ander kan er niets aan doen en zo'n kindje al helemaal niet.
    maar ik wil ook zo graag en dat doet pijn.

Picknicktafel dat ken ik niet. gaat dat over onze situaties?

2. lente67

lente67 Niet meer actief

Hoi Kaboutertje,

Het feit dat je een kindje hebt maakt de wens niet minder groot en het verdriet als het niet lukt niet minder klein. Probeer je niet te laten raken door de uitspraken op het schoolplein of waar dan ook. Andere kunnen namelijk niet raden wat er in jou speelt en het is aan jou wat je met de uitspraken doet.
    Je verdriet mag er zijn maar probeer daarnaast ook te genieten van je geluk die er ook is. Zelf heb ik op mijn 35e een spiraaltje laten plaatsen toen mijn man en ik samen voor geen kinderen besloten hadden. Nu met deze relatie is dat anders en zal ik zolang de natuur het nog toe laat geen maatregelen nemen om deze kans, hoe klein ook, weg te laten nemen. Doe vooral waar jij je het fijnst bij voelt.

De picknicktafel is een clubje met vrouwen die ik heb 'ontmoet' tijdens een behandeling en vandaar uit zijn we verder gegaan in een algemene club omdat we inmiddels al zo veel lief en leed met elkaar gedeeld hadden. Inmiddels zit een andere vrouw ook in dezelfde situatie, zijn er gelukkig een paar zwanger en andere nog volop in behandeling. Een heel gevarieerd clubje dus maar daarom ook juist heel fijn. We praten over van alles maar ook over onze diepste gevoelens en dat voelt prettig. De een schrijft vaak (ik dus:)) de andere maar heel af en toe maar dat maakt helemaal geen verschil. Iedereen is welkom. Dus als je een keer langs wil komen wees welkom.

3. lente67

lente67 Niet meer actief

Even een update:
    Volgende week vrijdag een gesprek met de arts in het ziekenhuis die de vorige keer beweerde dat de eerste poging ook als poging telt. Ondertussen contact gehad met het VU in A'dam en ook zij zeggen dat een ivf pas telt nadat er één of meerdere eicellen zijn geoogst.
    En... bij Freya is de wijziging van 1-1-2010 nu ook op de site vermeld. Heeft iemand hun toevallig getipt?

In ieder geval weet ik zeker dat het ziekenhuis fout zit en dat helaas ook hier meerdere vrouwen de dupe van zijn geweest. Als ik definitief rond heb dat dit idd. niet als poging had mogen tellen zal ik er nog een topic over openen zodat andere er ook voor gewaarschuwd zijn.

Dus over twee weken weten we meer...

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    spannend hoor meid. hoop dat je nog een keer mag

5. lente67

lente67 Niet meer actief

Lief van je kaboutertje maar ik heb na de eerste afgebroken poging al 3 keer ivf gehad en nu staat er dus nog een rekening open van bijna 1200 euro die dus niet naar mij gestuurd had mogen worden maar via de zorgverzekeraar had moeten gaan maar dat kan niet omdat het ziekenhuis deze poging als nummer 4 heeft geregistreerd en dan mag de zorgverkereraar helaas niet uitkeren. Dit moet dus volgende week recht gezet worden. Maar voor andere vrouwen kan dit net het verschil maken.

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik hoop dat het dat op levert waar je voor vecht meis.
    En wat een dubbelheid wat meningen van artsen pff . wat moeten we daar mee?
    Dek aan je .
    Nogmaals bedankt voor je lieve berichtje in mijn topic.

Het gaat hier aardig goed we hebben een top weekend gehad groot gefeest.
    Maar nu weer in de werkelijkheid Die kijhard is helaas.
    Werk leid goed af .

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis

Oja wat een ei ben ik.

8. lente67

lente67 Niet meer actief

We zijn net terug uit het ziekenhuis en om een lang verhaal kort te houden de arts zag na het lezen van het wetsartikel waar het probleem ligt namelijk dat de wet is aangepast zonder de codes voor de punctie aan te passen. Er zouden namelijk twee codes moeten zijn namelijk 1 voor geslaagd en 1 voor niet geslaagd. Nu onstaat er dus verwarring omdat de verzekeraar een declaratie krijgt over een punctie en niet of deze geslaagd is. Daardoor lijkt het een poging terwijl dit eigenlijk niet zo is. Waarschijnlijk zijn hierdoor duizenden vrouwen door benadeeld en hij ging dit uitzoeken. Nu werd het balletje steeds terug gekaatst tussen de afd. financieën van het ziekenhuis en de zorgverzekeraar met de verzekerde (in dit geval ik dus) helaas als gedupeerde. Gelukkig zag hij nu waar het probleem ligt en gaat dit dus uitzoeken. Hij vond het een uitdaging nu hij zag waar het aan lag maar ook wat voor gevolgen dit heeft vanaf 2010 en de toekomst. Dus meiden die hetzelfde hebben meegemaakt blijf jezelf op de hoogte houden.

wordt vervolgd...

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Lente, wat fijn dat de arts er achteraan gaat!
    Dus als het goed is, hoef jij die 1200 euro niet te betalen.

Begrijp ik het goed dat dit wetsartikel sinds januari 2010 geldt?
    En dat het voor die tijd niet op deze manier gold?
    Doordat er niet is nagedacht over een code voor een punctie waarbij geen eicellen zijn verkregen, zijn nu dus waarschijnlijk heel veel vrouwen gedupeerd zonder dat zij dit zelf weten, schandalig!
    Het is dus wel zo dat als er 1 eicel is gevonden, ook al was hij vervolgens niet bruikbaar, de punctie wel als geslaagd gezien wordt toch?

Voor jou heel vervelend dat dit zo gelopen is, maar voor veel vrouwen die ook een niet-geslaagde punctie hebben gehad, wel heel fijn dat dit nu duidelijk is geworden. Staat het nu ook duidelijk op de Freya site? Want dit is wel echt heel belangrijk om te weten!

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Jeetje....
    Schrik hier toch wel van.
    Hoeveel hebben er dan nog recht op een punctie???
    Dat zullen er wel heel wat zijn.

Wat goed dat je het hebt uitgezocht

11. lente67

lente67 Niet meer actief

Pas als er een rijpe eicel wordt gevonden telt het. Deze arts ingeschat zal hij er zorgvuldig mee omgaan. Ik ben benieuwd want ook hij was van mening dat veel verzekeraars onjuist. Gehandeld hebben. Zo komt er toch iets goeds uit voor alle andere vrouwen

[QUOTE=Doortje25;10445347]Lente, wat fijn dat de arts er achteraan gaat!
    Dus als het goed is, hoef jij die 1200 euro niet te betalen.

Begrijp ik het goed dat dit wetsartikel sinds januari 2010 geldt?
    En dat het voor die tijd niet op deze manier gold?
    Doordat er niet is nagedacht over een code voor een punctie waarbij geen eicellen zijn verkregen, zijn nu dus waarschijnlijk heel veel vrouwen gedupeerd zonder dat zij dit zelf weten, schandalig!
    Het is dus wel zo dat als er 1 eicel is gevonden, ook al was hij vervolgens niet bruikbaar, de punctie wel als geslaagd gezien wordt toch?

Voor jou heel vervelend dat dit zo gelopen is, maar voor veel vrouwen die ook een niet-geslaagde punctie hebben gehad, wel heel fijn dat dit nu duidelijk is geworden. Staat het nu ook duidelijk op de Freya site? Want dit is wel echt heel belangrijk om te weten![/QUOTE]

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Van harte! Wat goed dat je het uitgezocht hebt. Kan het nog zo zijn dat alleen jouw ziekenhuis de codes niet goed hanteert? Of bestaat er maar 1 code en móet dit een alarmbel zijn voor alle ziekenhuizen in nederland?

13. lente67

lente67 Niet meer actief

Dank je Merah:) Waarschijnlijk is het laatste het geval en ik denk dat dit nog een heel staartje zal krijgen. Voor ons maakt het niet uit omdat ik na de eerste mijn 3 behandelingen heb gehad omdat ik na de eerste dus navraag had gedaan en dankzij Menzis goed geïnformeerd was maar voor andere vrouwen kan het gunstige gevolgen hebben en dan is deze ellende niet voor niets geweest.

Deel Deze Pagina