Zwanger of nog hormomen van de Utrogestan??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mariska11, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik gebruik deze ronde voor het eerst Utrogestan in m'n natuurlijke cyclus om de luteale fase te verlengen. Aangezien ik op dag 30 nog geen positieve zw.test had (en m'n eisprong op dag 13/14 was), heb ik in overleg met m'n gyn besloten om te stoppen met Utrogestan voor deze ronde om m'n menstruatie op gang te laten komen. Nu heb ik dus op maandagavond de laatste keer Utrogestan ingebracht, maar mijn temperatuur blijft hoog en ik heb nog geen menstruatie. Heeft iemand enig idee of dit nog steeds kan komen door de Utrogestan die nog aanwezig is in mijn lichaam of zou het kunnen dat ik toch zwanger ben maar langzaam HCG aanmaak?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Utrogestan, want ik kan er erg weinig over vinden op internet.

Mijn temperatuur is vanaf m'n ovulatie als volgt:
    13 2-jul
    36,46
    14 3-jul
    36,96
    15 4-jul
    36,89
    16 5-jul
    36,58
    17 6-jul
    36,81
    18 7-jul
    36,67
    19 8-jul
    36,77
    20 9-jul
    36,85
    21 10-jul
    37,03
    22 11-jul
    37,07
    23 12-jul
    36,97
    24 13-jul
    37,04
    25 14-jul
    36,93
    26 15-jul
    37,08
    27 16-jul
    36,89
    28 17-jul
    37,02
    29 18-jul
    36,87
    30 19-jul
    36,89
    31 20-jul
    36,96
    32 21-jul
    36,92

Ik ben benieuwd wat jullie er van denken. Als ik zaterdag nog niet ongi ben, dan ga ik sowieso weer een test doen. Maar wil mezelf niet teveel hoop geven, omdat ik denk dat de Utro dit misschien veroorzaakt en niet een zwangerschap. Maar na een jaar proberen, wil je zooooo graag.

Groeten,
    Mariska

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je hormonen gebruikt, is temperaturen onbetrouwbaar. Dus daar kun je in dit geval niet van uit gaan.

Als je Utrogestan gebruikt, kan het een poos duren voordat je ongesteld wordt. Meestal duurt het een dag of 4-5 nadat je gestopt bent, maar het kan zelfs nog langer duren. Je hebt maandagavond de laatste Utrogestan gebruikt, dus dan zit je nu drie dagen later. Dus er valt nog niet zoveel van te zeggen, helaas. Het kan nog alle kanten op. Ik zou voor de zekerheid zaterdag nog een keer testen.

Succes!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Temperaturen is idd niet echt betrouwbaar met de Utro.
    En het kan best even duren na het stoppen voor je ongesteld wordt (is bij iedereen anders).
    Ik zou idd niet te veel hoop houden, maar misschien hoor jij tot de 'happy few'?

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik gebruik op het moment ook Utrogestan na een IVF behandeling. Ik heb nog aan mijn arts gevraagd, en ook hij zegt dat temperaturen geen zin heeft.

De temperatuur blijft normaal gesproken hoog doordat een zwangerschap het progesteron-niveau hoog houdt. In Utrogestan zit progesteron, dus dat houdt je temperatuur kunstmatig hoog.

En ik ervaar ook dat mijn menstruatie erdoor wordt uitgesteld. Ik ben nu al 4 dagen 'over tijd' vergeleken met mijn normale cyclus, maar heb gisteren negatief getest.

Ik raad je inderdaad aan om morgen weer te testen, dan weet je of het door de Utrogestan of de zwangerschap komt.

Mij gaf het wel rust, om te weten waar ik aan toe ben. Ook al had ik anders gehoopt. Als ik niet getest had, had ik nu het behang van de muur gekrabd van de spanning...!

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Mijn ervaring: utrogestan stelt de menstruatie uit.... (heel gemeen)....
    Mijn ervaring ook toen ik wel zwanger ben geweest (werd helaas mk en andere bleek BBZ): had ik echt al een streepje 14 dagen na mijn ei of punctie!

Maar ik blijf hopen. Want het zijn wonderen waar we in moeten blijven geloven!

xxx

Deel Deze Pagina