creditcard:hoe gebruiken

Discussie in 'De lounge' gestart door Gazy, 10 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gazy

Gazy Niet meer actief

rabocard om precies te zijn..

maar nu ben ik helemaal gestrest! over de zeik gewoon.. We gaan over een week met vakantie. En ik wil heel graag voor de zekerheid dit ding mee. We gaan met een kleintje op pad, je weet het gewoon niet. Het geeft me een fijn zeker gevoel.

ze hebben ons 2x de pin toegestuurd maar we ontvangen hem niet.
    zij geven aan dat het gaat om een geautomatiseerd systeem dus als we hem niet via de post krijgen kunnen ze niks voor ons doen.
    Dus ik heb alweer een klacht ingestuurd etc etc.

Maar nu komt mijn volgende vraag, als er een pin bij deze rabocard zit, moet ik die dan ook overal gebruiken of kan ik ook bijvoorbeeld tanken en met creditcard betalen zonder de pin te gebruiken

Hoe gebruik ik dit ding? wel vond ik dit, maar nu ben ik nog niet echt wijzer waar dit wel en niet is?
    https://www.rabobank.nl/particulieren/advies/vakantie/betalen_op_vakantie/?cam=pa-betalen-algemeen&afb=wintervakantie_zonder_creditcard&lok=particulieren.advies.vakantie&pos=onderwerp

2. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik heb er ook 1 van de rabo en als ik hem gebruik moet dat altijd met de pin tegenwoordig. Eigenlijk net als met de pinpas.
    Eventueel tijdelijk rood staan op je betaalrekening nog een optie anders?

3. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Tegenwoordig kun je toch ook je gewone rabo bankpas gebruiken voor de tolwegen? Dit las ik laatst in zo'n nieuwsbrief van hun. Toen dacht ik waar heb ik dan die rabocard nog voor nodig. Ik wil m gaan opzeggen. Kost toch ook best wat per jaar geloof ik?

4. sjors75

sjors75 Niet meer actief

helaas heb je altijd je pin nodig. Laat ze het adres eens controleren waar ze de pin naar toe sturen

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Op mijn rabocard zit dezelfde pincode als op de betaalpas van de gekoppelde rekening. Maar je kunt idd tegenwoordig overal in europa gewoon je betaalpas gebruiken. Op tolwegen, bij tankstatins etc.

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    4,05 euro per kwartaal. Het gebruik van de wereldpas voor de tolweg is wel afhankelijk van de uitvoerder van de tolwegen. Het kan namelijk zijn dat die er niet aan mee doet. Hetzelfde geldt voor parkeergarages. En dan heb je er dus niks aan. Ik weet niet of je dat ergens op kan zoeken.

Je kunt altijd al je wereldpas gebruiken voor tolwegen, maar dan duurt het langer omdat je je pincode moet intoetsen. Het voordeel van de creditcard is, is dat dat niet nodig is. En met de wereldpas hoeft dat nu dus ook niet meer. Tenzij het stukje hierboven.

TS ik zou ook vragen waar ze die pincode dan naartoe sturen, alhoewel het mij logisch lijkt dat het naar hetzelfde adres is als waar de Rabocard naartoe gestuurd is.

7. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Je kan toch contant betalen als een gewone pinpas niet werkt? Of kan dat al niet meer?

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ja hoor dat kan ook nog steeds.

9. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Wij hebben ook de Rabo en daar hebben wij bij tolwegen geen pin hoeven invoeren. Als wijnen hier verder gebruiken wel altijd.

10. vivianbraak

Wij hebben ook de Rabo en daar hebben wij bij tolwegen geen pin hoeven invoeren. Als wijnen hier verder gebruiken wel altijd.

11. vivianbraak

Ik bedoel als wij hem hier gebruiken dan moeten wij wel altijd een pin invoeren

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Dat kan wel ja, alleen is de rij voor cash altijd wat langer en duurt het veel langer. En als je bankpasje niet werkt, is het best vervelend als je dan bij het poortje achteruit moet, om de cash rij op te gaan zoeken. De creditcard gaat er in, er weer uit en je rijdt zo door. Zo handig en snel! Hier geen pin voor nodig. In winkels en met tanken e.d. wel.

13. Gazy

Gazy Niet meer actief

ok dat kan ik dus nog na gaan vragen of er dezelfde pin opzit.
    hoe wat waar we hem voor nodig zijn, weet ik nog niet precies. Ik weet alleen dat ik me een stuk prettiger voel als hij het doet.

het adres heb ik ze nog een keer gemaild. Wat kan ik er nog meer aan doen?

14. Soit

Soit Niet meer actief

bij de tolwegen geen pin invoeren zegt mij man, verder wel overal, tanken, winkels etc.

Hier gaat ie altijd mee, met limiet van 5000. Als er echt wat is, de auto totall loss, of 1 van ons komt in het ziekenhuis terecht of iets dergelijks... Kan altijd gebeuren dat je grote bedragen moet betalen/ voorschieten, dus ik vind het een geruststelling!

Deel Deze Pagina