Hebben jullie ook meegekregen dat ze de alimentatie gaan veranderen? Dat veel mensen dat dus niet meer gaan krijgen. Wat vinden jullie hiervan? Ik ben net alleenstaand, dus schrik hier wel van. wel
Ik weet niet wat ze precies willen doen, maar ik vind dat kinderalimentatie moet blijven hoor. Je kinderen blijven je kinderen. Partneralimentatie mogen ze van mij ik veel gevallen eens wat beter bekijken op z'n minst. Als ik kijk naar wat mijn stiefvader aan zijn ex moet betalen, alleen omdat zij makkelijk wil leven..
Kinderalimentatie word ook afgeschaft of maar een paar jaar. Ligt er ook weer aan of je getrouwd was en hoe lang je getrouwd was.
Ik vind die partner alimentatie toch al iets vreemds. Een vriendin van mij ging 5 jaar geleden zelf bij haar man weg en toen ging hij ook partner alimentatie betalen. Ik vond dat zo'n vreemd gegeven. Kinderalimentatie zou niet mogen verdwijnen.
Wat ik hoorde in het nieuws ging het alleen over partneralimentatie. 3 jaar getrouwd krijg je niks is me nog bijgebleven. Ik heb de partneralimentatie altijd al belachelijk gevonden. Voor kinderen vind ik totaal anders, die heb je samen.
Gaat idd om partner alimentatie. Tot 3 jaar getrouwd vervalt het recht op partneralimentatie, van 3 tot 15 jaar max 5 jaar en langer dan 15 jaar max 10 jaar. Wat mij betreft mogen ze het in zijn geheel afschaffen, vind het echt een onzin regeling ...
Zover ik heb begrepen ging het inderdaad alleen om partner alimentatie. Ik heb partner alimentatie ook nooit begrijpen, en zou er zelf ook nooit gebruik van willen maken mochten wij gaan scheiden. Dit omdat ik prima voor mijzelf kan zorgen. Kinderalimentatie is een ander verhaal, ik vind dat je de kosten van kinderen samen moet delen. Maar ik vind ook dat bij co ouderschap de man geen alimentatie hoeft te betalen omdat je de zorg 50/50 doet, kosten zoals kleding,sport, school etc.heb je dan samen te delen.
Beide.. En het is geen onzin.. Ik ken een stel waarbij de man thuis is gebleven bij de kinderen en zo niet een eigen carriere kon hebben ( zij is arts...veel weg) Daar hadden ze toen beide voor gekozen. Na 15 jaar was de koek op en gingen ze uit elkaar. Hij had niks en zij natuurlijk wel haar inkomen. Dan vind ik het wel logisch dat er eerst alimentatie is voor de niet werkende partner. Want zo hebben ze beide van de deal kunnen genieten. Ik vind wel dat de partner die het geld krijgt wel moet zorgen dat hij/zij snel werk vindt zodat ze in hun eigen onderhoud kunnen voorzien. Om het als onzin te bestempelen is erg kortzichtig en vanuit een eigen referentiekader bekeken ( zoals gewoonlijk hier op het forum...geeft niks maar het is wel een beetje vervelend soms) Misschien voordat je ergens over oordeelt eerst de feiten naast elkaar leggen. Gelukkig zijn er beleidsmakers die dit wel goed afwegen ( dat is in dit geval ook gedaan want er wordt rekening gehouden met verschillende situaties) ( Islah...ik heb jou geqoute maar heb het niet over jou )
ik zou tot een jaar partner alimentatie een prima idee vinden, zodat de minst verdienende ( of degene die thuis bleef) een baan kan zoeken en alles in werking kan zetten . verder vind ik het overbodig.
Ach ... Mijn ouders zijn gescheiden en tot de scheiding was mijn moeder thuis. Na de scheiding is ze gaan werken. Dus mijn referentiekader is eigenlijk precies spot on... Ze heeft nooit partneralimentatie gehad... En nooit gewild ook.
Ik vind het ook niet slecht. Jarenlang gaat ook nergens over, maar die 5 jaar vind ik prima. Met daarin een soort van afspraak dat als de ontvangende partner een baan heeft en daarmee in eigen levensonderhoud kan voorzien, deze stopt. Het is immers niet altijd even makkelijk werk te vinden. Daarbij kies je vaak samen voor een bepaalde levenswijze (dagen thuis fulltime werken vs partime) en vind ik niet dat als jij de partner bent die minder heeft gewerkt voor het gezin, je gelijk de nadelen daarvan hebt na een scheiding. Ook hier zou het niet nodig zijn, mijn salaris is niet veel, maar met kinderalimentatie en evt toeslagen zou ik het zeker redden tot ik meer uren zou kunnen werken.
Ik vind het ook zeker geen onzin, maar periodes van 5 tot 10 jaar partneralimentatie vind ik wel te veel. Als je een langere periode bij elkaar bent en bv samen is afgesproken dat een van de twee thuis blijft, lijkt het me niet meer dan normaal dat na een scheiding sprake is van partneralimentatie. In die periode kan de ander bijscholen, CV opbouwen etc. en zo hopelijk weer aan het werk. Maar nogmaals, dan denk ik aan een periode van maximaal 5 jaar bij langer dan 10 jaar samen. Vrouwen grote verliezer bij scheiding Oh, eens met Fortunae Strijkkraal, de grap is dat ieders referentiekader spot on is, want gebaseerd op de eigen ervaringen etc. ... dit betekent alleen niet dat je hierop altijd beslissingen moet nemen die algemeen gelden.
Dubbel, in bepaalde situaties mogen ze het van mij afschaffen. Ik huurde na de scheiding een woning en toen ik hier uitging, kwam er een andere vrouw. Ze werkte niet, dus we hadden het over toeslagen. Hier had zij geen recht op want ze kreeg een mega bedrag aan partner alimentatie. En het kwam er min of meer op neer dat mevrouw niet wou gaan werken, want ze kreeg genoeg. Nou geef die maar een schop onder haar kont en laat haar werken. Er zijn ook vrouwen die het inderdaad nodig hebben, maar ik ben dan van mening dat ze wel zo snel mogelijk eigen inkomsten moeten regelen zodat het kan vervallen. Als ik kijk naar mijn situatie, mijn ex man moest mij ook een fors bedrag aan partner alimentatie. En ook aan kinder alimentatie. Ik heb de partner alimentatie geweigerd, hij zou financieel kapot gaan. Daarnaast kinderalimentatie ook flink laten verlagen. Sommige ex vrouwen buiten hun man flink uit. Dus in die gevallen vind ik het prima
Ik ben het er volledig mee eens als het gaat om stoppen of verlagen partner alimentatie. Ik kan dan ook moeilijk begrijpen dat mensen afhankelijk van een ander willen zijn. Zowel in een relatie als erna.