@ Kitana dat friemelen snap ik niet zo, wat bedoelde je daar mee? Ben dus in het zh bevallen, maar ben eveneens echt keurig met rust gelaten hoor. Steeds 1 vk erbij die (uiteraard) zo nu en dan je ontsluting checkt maar geloof me dat doet ze ook als je thuis bent hoor! Het is echt niet zo dat je, als je in het ziekenhuis bevalt, er constant zes man aan je hemd lopen te trekken ofzo.
ik heb altijd geroepen dat ik thuis wilde bevallen en ik heb het geluk gehad dat het kon. mijn redenen waren: lekker in mn eigen omgeving, ik kon onder de douche wanneer ik wilde (kon in het zh niet volgens een vriendin), ik kon doen en laten wat ik wilde (voor zover dat mocht van de vk) en ik had niet het gesleep met mezelf en spullen terwijl ik weeen had. nu is mijn bevalling erg snel gegaan en ik ben uiteindelijk alleen maar boven gebleven. ik heb 1keer gedoucht (nog voordat mn vliezen braken) en verder heb ik alleen maar rondjes gelopen rond mn bed en zowat dubbelgevouwen tegen het bed aan gestaan. dus al die prettige dingen die ik had bedacht waren niet nodig. verder vond ik het super relaxt om thuis te bevallen. heerlijk rustig, geen mensen die constant binnen komen om te kijken hoe het gaat. en toen de vk er was bleef ze ook echt alleen voor mij (wat in het zh wel eens anders is) wat betreft in het zh komen zonder auto: overleg het met de vk, misschien dat zij jullie dan kan brengen. een ambulance doen ze volgens mij alleen als het grote spoed is. en ander iemand in je omgeving vragen om te rijden. het allerbelangrijkste is dat je bevalt op een plek waar jij je prettig voelt en waar je vertrouwen in hebt. succes met je keuze. liefs doris
Het ligt ook aan je bevalling hoor. Ik had geen moeite met naar het ziekenhuis gaan, ik had intussen 6 cm ontsluiting maar voelde me nog prima. Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen waren de weeën zo heftig dat ik niet eens meer in staat was om te douchen etc., ik kreeg helemaal niks meer mee van mijn omgeving dus of ik nu thuis lag of daar, geen enkel verschil voor mij. Alleen maar een fijn gevoel dat alles bij de hand was. Ik was in elk geval erg blij dat ik in het ziekenhuis was en zou het volgende keer (die er waarschijnlijk niet komt) zeker weer doen.
Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen (medische indicatie). Eigenlijk heb ik dit "m'n hele leven" al in mijn hoofd geprent --> ziekenhuisbevalling. En de laatste maanden heb ik al vaak genoeg met de benen wijd bij de gynaecoloog gelegen, dus ja, 't is net of ik het ziekenhuisgebeuren al een beetje gewend ben. 't Lijkt me idd. niks om thuis aan het bevallen te zijn en dan halverwege naar het ziekenhuis te moeten! Ik vertrouw die mensen in het ziekenhuis wel! Daar zit ik niet over in.
Ik wou perse in het zieknhuis bevallen, mocht er iets mis gaan zaten we gelijk goed. Moet er ook niet aan denken om met persweeen nog naar het ziekenhuis te moeten zeg Ik ben ook niet dol op het ziekenhuis, maar wat heb ik toen genoten. Na de bevalling mocht ik nog een nachtje blijven ivm kraamzorg (savonds bevallen) en toen lag ik in een heerlijke verstelbare bed met mijn zoon naast me en de hele kamer ook nog voor me alleen ook.