Wie ook Mesa/Pesa/Tese?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door KateK, 31 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    #1 KateK, 31 aug 2009
    Laatst bewerkt: 31 aug 2009
    Hallo allemaal,

Ik wilde graag weten wie er allemaal met behulp van Tese/Mesa/Pesa zwanger 'moeten' worden of zwanger zijn geworden.
    Ik heb hier op het forum wel wat dingen gelezen, maar ik ben benieuwd naar het aantal stellen wat hierop aangewezen is.
    Daarnaast zijn er natuurlijk maar een kleine selectie ziekenhuizen die deze methode mogen uitvoeren. Ik zit met een heleboel vragen en wellicht jullie ook. Misschien is het fijn als we elkaar kunnen (onder)steunen en elkaar als klankbord kunnen gebruiken.

Ik kon niet echt een topic vinden die hier voornamelijk over ging, dus vandaar dat ik deze maar ben gestart.

Veel liefs en veel succes!

Muppet80

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hey meis,
    wij kennen elkaar al.
    Wij gaan nu voor de 2e tese en dan gelijk ook icsi.

3. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    Hoi !

Ook wij kennen elkaar al ;)

Hier ook afwachtend op Pesa/ Tese ( nog niet helemaal duidelijk )..

Wat voor vragen heb je precies ?? ik zou zeggen stel ze , misschien dat we t een en ander kunnen beantwoorden, of misschien dezelfde vragen hebben ??

liefs Kipjes

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hey dames, welkom. Ik ken jullie inderdaad :D leuk dat we nu een select groepje vormen. Voor mij iig wat overzichtelijker.
    Denk steeds dat wij de enigen zijn die dit overkomt. Het bied mij steun en houvast te weten dat er meer stellen zijn die dit moeten meemaken.

Misschien dat ik gaande weg behoefte heb aan ervaringen van ziekenhuizen, medicatie etc. Ik moet het in mijn hoofd allemaal nog even ordenen en als ik iets heb dan gooi ik het hier wel in de groep.

Mijn vriend vroeg me vanmiddag hoeveel stellen hier op het forum eigenlijk zwanger zijn geworden van Mesa/Pesa/Tesa. Ik kon hier eigenlijk geen antwoord op geven omdat ik in de andere forums wel dames met ICSI zie die zwanger zijn, maar van T/P/M eigenlijk niet..

Daarnaast zijn wij een beetje huiverig wat betreft het effect van het gebruiken van een onrijpe zaadcel op het vruchtje/kindje wat het gaat worden, T/P/M is nog zo nieuw.. zijn er al effecten bekend of weten ze al of deze kinderen gezond zijn of niet?

Zijn jullie lid van Freya? Ik zag vandaag een poster hangen. Ik vraag me ook af of dat een beetje discreet in de bus valt. De hele buurt hoeft het niet te weten zeg maar..

Nou zie je wel, de vragen komen langzamerhand wel naar boven.
    :)

Ladies ik ga ff douchen en dan op bed, morgen weer vroeg.

Liefs Muppet80

5. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    #5 kipjes, 31 aug 2009
    Laatst bewerkt: 31 aug 2009
    Hoi Muppet,

Jullie zijn idd niet de enige , wij dachten destijds ook dat het niet veel voorkwam omdat we er weinig over hadden gehoord.
    Maar hier kunnen we samen op het forum onze ervaringen delen..
    Dat scheelt wel vind ik ! dan kun je lekker je verhaal kwijt ...

Hoeveel stellen er zwanger zijn geworden weet ik ook niet, maar als ik het goed zeg dan wordt Mesa/Pesa/Tese in combinatie gedaan met ICSI, dus vandaar dat die stellen dan zwanger worden door ICSI ..

Elif kan je daar meer over vertellen geloof ik ;)

Over de gevolgen van m/p/t is geloof ik alleen bekend dat het op korte termijn geen gevolgen heeft, maar op de lange termijn is hier niets over bekend.( weet dit niet zeker hoor )
    Je kunt wel veel info vinden door de behandelingen te Googlen !

Nou meid, sterkt met het verwerken van alle info die je hebt gekregen.. ennuh je weet ons te vinden bij vragen he !

Dikke knuf Kipjes..

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je zal hier dezelfde dames krijgen als in het andere topic hoor :p
    Heb nog niet alles gelezen nu, zal morgen even bijlezen.

7. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    Denk dat je gelijk hebt Dreamer ;)
    We hebben elkaar allemaal al gevonden hihi :D

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hey meis,
    maak je echt niet te druk erover, jette werkt al jaren met tese, pesa en mesa.
    Zelfs toen ze hier nog geen icsi deden, was dat in jette al jaren!
    jette heeft de allereerste icsi poging van de wereld gedaan en die vrouw wat daaruit is geboren is ook alweer einde 20.
    Wat mij heel erg opviel was dat genk!! wel naar volgroeide zaadcellen had gezocht en er zelfs 8 had gevonden.
    Dus ze vinden wel volgroeide zaadcellen.
    jette echter werkt idd ook met onvolgroeide dit gaf ons eigenlijk nog meer moed!
    Meiden het is niet om jullie te zeggen ga naar een ander ziekenhuis.
    Maar als jullie een beetje het gevoel hebben wat moeten we, dan ga anders gewoon voor een gesprek naar jette, en dan bij prof tournaye.
    In nederland werken ze nu wel met tese maar zij zijn natuurlijk een stuk verder.
    Ik heb op internet ook verhalen gevonden mensen die in nijmegen waren geweest.
    nee geen zaadcellen en in jette jawel hoor!
    Die mensen hebben nu een kindje van hun eigen.
    Laat je absoluut niet te snel van de kaart vegen door hun!
    Als er nog vragen zijn , hoor ik ze wel ;)

liefs Elif

9. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    waar is dat dan elif?

10. s1986

s1986 Niet meer actief

Hee
    Wij hebben een mesa gehad helaas zonder resultaat. De laatste optie word tese 21 september gaan we naar belgie voor een intake gesprek. Daar zijn er geen wachtlijsten vandaar belgie.

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    S1986; jeetje wat heftig. Veel succes in Belgie meid.. ik duim voor jullie dat de tese wel wat opleverd!

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Over de gezondheid is idd nog niet heel veel bekend.
    Wel is bekend dat kinderen die via IVF worden geboren, 50% meer kans hebben op een afwijking!
    Echt een schrikbarend hoog percentage dus.
    Voor ons was dit wel een reden om verder te kijken dan de TESE.
    En dan is dat onderzoek nog gedaan met 'gewone' zaadcellen.
    Dus niet zaadjes gevonden met MESA/TESE.
    Ik kan me voorstellen dat onvolgroeide zaadjes nog meer kans op afwijkingen geeft.

Ik wil niemand afschrikken, maar het is wel iets wat je in je overweging mee kan/moet nemen.

Liefs Dreamer

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    In brussel. als je ziekenhuis jette , brussel zoekt vind je het via google;)

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Een stukje wat ik net gevonden heb:

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ach ja meid, we zullen wel zien.
    Ik ga me er nu niet over druk maken.
    zou manlief ook helemaal niet willen.
    maar ken al 3 mensen waar het wel goed bij is gegaan

16. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    tja wij hadden dat ook al bedacht.. wel jammer, maar wel realistisch.. hoe is het verder met jullie> Wat een rot weer!

Deel Deze Pagina