menstruatie na 16 dagen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nijntje1979, 13 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    De titel zegt het al, mijn laatste menstruatie begon 16 dagen geleden. Vandaag ben ik wederom ongesteld geworden. Daar klopt toch niks van?

Begin maart heb ik een laparoscopie gehad waarbij een cyste en verklevingen verwijderd zijn. Kan het hierdoor zijn dat mijn cyclus in de war is, en wie heeft dit ook eens gehad?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zou even met het zh bellen die de laparascopie heeft uitgevoerd.

Ben je echt ongesteld of vloei je een heel klein beetje? (spotting).

Succes!

Elmo

3. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey Elmo,

Dank je voor je reactie. Ik ben echt ongesteld.
    Ik kan idd het ziekenhuis bellen die de laparoscopie heeft uitgevoerd... of het ziekenhuis die mijn IUI gaat doen?

1e IUI zou bij volgende cyclus beginnen, dat was eigenlijk over een dag of 10, 14. En is dus nu opeens al. Zou ik dat ziekenhuis ook moeten bellen dan?
    Irritant dit...

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zou eerst het zh van de aankomende IUI bellen.
    MIsschien weten zij ook meer van de dingen die je na een laparascopie kunt verwachten.
    Dan kan je later alsnog dat ziekenhuis bellen?

5. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Nogmaals bedankt voor je reactie, Elmo!
    Ga morgen bellen.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, ik ben benieuwd!
    Ik hoop dat je gauw kunt beginnen!
    Laat je het nog weten morgen?

Groetjes!

7. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hoi Nijntje, ik weet niet of het door de laparoscopie komt, maar ik had na de baarmoederfoto ook opeens mijn menstruatie op de 20ste dag met ontzettend veel pijn gepaard! En veel te vroeg dus.

Ik vroeg het aan de arts in het ziekenhuis en die kon niet zeggen of het door de baarmoederfoto kwam dat het opeens ontregeld was. Ik moest het aankijken en als het zo door zou gaan, moest ze ervoor zorgen dat de periode verlengd zou worden. Ik weet alleen niet hoe.

Ze zei dat ze het heel vreemd vond, want het had met hormonen te maken en een baarmoederfoto moest niets uitmaken.

Ik geloofde er heilig in dat het wel daardoor kwam, want de volgende maand was het weer de oude ritme.

Ik weet niet of je wat aan mijn info hebt.

Groetjes,

8. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Cilianne,

Was het bij jou de eerste cyclus na de HSG? Ik heb na de laparoscopie twee menstruaties gehad, die kwamen ook eerder dan normaal, maar deze keer is het wel heel veel eerder.

Ik heb het ziekenhuis gemaild. Hoop op een snelle reactie.

Gr Nijntje

9. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hoi Nijntje, het was bij mij inderdaad de eerste cyclus na de bmfoto.
    Toch denk ik dat zo'n ingreep van buitenaf je lichaam kan ontregelen. Je zegt ook dat de eerste twee vroeg waren.

Je kan het natuurlijk met de arts bespreken, dan weet je het zeker.
    Bij mij is het de tweede maand meteen goed gegaan. Kreeg mijn oude cyclus meteen terug. Was daar wel blij mee.

Volgens de arts kan het er niets mee te maken hebben, maar waar komt het dan door?

Hopelijk heb je er de volgende maand geen last meer van. Het kan zijn dat je lichaam na een laparoscopie meer tijd nodig heeft. Dat is een echte ingreep namelijk.

Een positief dingetje: Je hebt zo wel een korte cyclus om weer aan de slag te gaan, toch?

Groetjes,

10. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Hihi, ja, met een beetje geluk start morgen ons IUI traject. Twee weken eerder dan verwacht. Dat is dan weer het goede nieuws.
    Hebben morgen een afspraak. Ga dan ook maar eens bespreken of die laparascopie invloed heeft op de lengte van mijn cycli.

Groetjes

11. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Geen snellere start van IUI, integendeel. Extreem korte cyclus is waarschijnlijk het gevolg van een 'restje ei', dat nu als een soort cyste in mijn eierstok zit, bleek tijdens uitgangsecho vandaag. Het goede nieuws is dat ie waarschijnlijk wel uit zichzelf verdwijnt.

Deel Deze Pagina