Ziekenhuis tas klaarzetten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tilia, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tilia

Tilia Lid

8 okt 2012
    18
    0
    0
    Het is ook een hele uitgebreide lijst, de bedoeling ligt er ook achter dat je eigen voorkeur kan bepalen wat je wilt meenemen en wat niet. Die van mij is uiteindelijk ook kleiner. Sommige dingen staan er in, die goed zijn om te vragen of uit te zoeken; zoals het eten. Mijn ZH regelt dat bijv enorm goed ook voor mijn partner. Maar omdat niet elk ZH het zelfde is, heb ik alle dingen in deze lijst geplaatst die ik tegen kwam. En dan weet je in ieder geval welke dingen er kunnen plaats vinden voor jou en vooral ook je man.

Waar je goed zulke vragen kunt stellen is bij de receptie vd gyneacologie. En mijn ZH heeft eens in de maand een langskom avond voor aanstaande ouders. Kun je de kamer alvast zien waar je gaat bevallen en word je volledig geïnformeerd.

En beter goed geïnformeerd, dan op het laatste moment er mee te zitten en het niet meer goed te kunnen oplossen..

Toitoi allemaal, dankjewel voor de leuke reacties en ook de wat gespitste ;)

2. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Haha, ik zat al te denken, zoveel shit heb ik niet eens bij me op vakantie. Het lijkt mij al vreselijk om zo'n hutkoffer in m'n huis te hebben staan, en daar heb ik ook helemaal geen ruimte voor. Maar ik snap wel dat er handige dingen tussen zitten.

3. LaNina

LaNina Actief lid

22 jun 2012
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een goede lijst! Door de lap tekst lijkt het in het eerste opzicht erg veel. Maar de meeste dingen die er op staan zijn echt niet overbodig. Leuk dat de moeite hebt genomen om dit met ons te delen. Je zult er menig aanstaande mama ( en papa ;) ) een plezier mee doen.

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik vind het logisch wat er op de lijst staat! Misschien kan je (als je verwacht langer te moeten blijven) nog wat spullen voor je man meenemen, zoals tandenborstel en wat scheerspullen en misschien een lekker zittende trainingsbroek? Straks ben je 3 dagen bezig. Ook voor de man is het fijn om wat extra schone kleding en wat toiletartikelen bij zich te hebben, zeker als hij ook een nachtje blijft. Zo is mijn buurvrouw 2 jaar geleden ook bevallen. Mijn buren zijn op een woensdagochtend vroeg naar het ziekenhuis gegaan. Donderdagavond is de baby geboren en buurman was midden in de nacht thuis. Lijkt me toch wel fijn dat je als man zijnde je ook wat op kan frissen.

5. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Ik ben nog niet zwanger helaas, maar heb de lijst in word opgeslagen... Heb nu al lichte dementie (fijn hormonen spuiten hahahaha) ben bang dan nog erger ;), dus vind het een handige checklist...

Overigens wil ik thuis bevallen, maar er komt hier wel een vluchttas klaar te staan, want mijn moeder is met spoed naar het ziekenhuis gemoeten omdat er in het vruchtwater gepoept was, hun hadden niks klaar staan, mijn vader is hiervoor terug gemoeten naar huis... En zo ook mijn schoonvader...

Dus thanks voor het uitzoeken :D

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Handige tips!
    Geloof dat ik zelf een ietsje minder uitgebreid assortiment mee zou nemen.....maar fijn om te lezen wat handig is!

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    enne als je wat langer moet blijven... Manlief, buurvrouwlief, papa/mamalief weten ook wel ongeveer de weg in huis, die kunnen evt later nog wat brengen

8. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Nou ik ben er dus wel heel blij mee. Ik zal heus niet alles overnemen, maar er zitten echt goede tips bij. Ik moet langer blijven dus zal meer klaarzetten dan iemand die zo weer buitenstaat. En ik zit er absoluut niet op te wachten dat iemand anders heel veel na kan brengen!
    Ook wil ik mijn man zoveel mogelijk uit handen nemen, die moet dan al genoeg regelen.

9. mariama

mariama Lid

21 mrt 2008
    55
    0
    0
    Super bedankt Tilia, kan niet misgaan.

10. vief

vief Actief lid

19 aug 2012
    115
    0