Heb mijn ziekenhuis tas al een tijdje klaar maar twijfel toch nog over een paar dingen. Ik zie op geen van de lijsten kraamverband staan. Moet ik een hele pak meenemen of is een paar genoeg? Ook zie ik een badjas op de lijsten. Mijn badjas is veel te groot en te dik dus dan neem ik maar een badlaken en een handdoek voor mijn haren dacht ik. Ik twijfel ook wat ik met de föhn ga doen. Ik heb krullen en gebruik altijd een diffuser. Zou ik die wel meenemen? Dit zit er in mijn tas: pyama big shirt kleding voor de terugweg sokken ondergoed (voedings bh) 2x badlaken handdoek toiletspullen een pak kraamverband paar voedingscompressen fototoestel voor de baby wikkeldoek deken 2 setjes kleding 2 x rompertjes 2 x muts sokjes billendoekjes luiers Is dit zo'n beetje compleet? Wie heeft eventueel een aanvulling?
Moet je op medische indicatie bevallen of poliklinisch? Handdoeken, kraamverband, billendoekjes en luiers kregen wij van het ziekenhuis gewoon.. Ik had nog in mijn tas: telefoonlader schoon shirt voor mijn man flesje drinken voor ons beiden snelle jelle ontbijtkoeken rolletje dextro energie Badslippers is ook handig (ik had ze aan want het was nog redelijk warm begin september) Ik had trouwens wel twee verschillende maten babykleertjes bij, 50 en 50/56, was maar goed ook want 50 paste niet..
Je bevalt ook in het ziekenhuis neem ik aan??? Zlef stop ik nog het volgende in de tas: - muntje voor een rolstoel - pantoffels - slippers - dextro (voor tijdens de bevalling) - lippenbalsem (ook voor tijdens de bevalling) - iets kleins te eten voor mijn man, zoals een liga o.i.d. - boek/tijdschrift voor mijn man voor tijdens de bevalling - opladers voor fototoestel en telefoon - benodigde papieren (wie te bellen, bevalplan etc.) Verder: zoogcompressen, kraamverband, luiers en billendoekjes hebben ze als het goed is gewoon in het ziekenhuis. Net als flesvoeding (al zie ik dat jij borstvoeding gaat geven). Badjas is ook voor als je je bed even uit wil. Maar als je een beetje een goede pyama hebt en nog een vest of zo, dan red je je daar ook wel mee. Denk er ook aan een maxi cosi, jasje/wikkeldeken mee te nemen voor als je gelijk na de bevalling weer naar huis kan (en je dus niet een nachtje hoeft te blijven)
kraamverband en handdoeken hadden ze hier in het ziekenhuis. Badjas is wel lekker als je een stukje wil lopen op de afdeling. Maar een warme trui +broek voldoet ook wel.. Slippers of sloffen is ook fijn. Fohn zou ik niet doen als je niet van plan bent langer dan een paar uur na de bevalling te blijven. Wel als je nu weet dat je 1a2 nachten moet blijven.. Verder wat kleingeld voor drinken/eten/parkeren. Wat liga's alvast in de tas, een flesje drinken voor je man. Een briefje met de nummers van de mensen die je wil bellen. Ook verzekering, en andere dingen die je moet informeren. Dan kun je die bellen vanuit het ziekenhuis als je er iets langer moet blijven liggen. Luiers en doekjes hadden ze daar genoeg. Vergeet je niet de maxicosi
Ik ga poliklinisch bevallen. Hoef verder geen eten en drinken mee te nemen omdat alles daar aanwezig is Er is een soort van een open bar... Bad slippers heb ik helemaal niet aan gedacht. En schone shirt voor mijn man. Ik ga ook maar dextro aanschaffen Als ik dan ook de handdoeken en zo uit de tas haal hoef ik maar een tasje mee te nemen . Ik heb nu een kleine trolley voor mijzelf en een klein tasje voor ons baby Bedankt voor de tips.
Extra batterijen voor de fotocamera!!! Of de oplader ervan!!! Favoriete muziek voor jezelf (mocht er een cd-speler oid aanwezig zijn) of bijvoorbeeld een MP3 speler. Iets te lezen voor jezelf? Ik heb dat leesvoer zelf niet nodig gehad, geen gelegenheid voor gehad, maar ook geen zin in. Bij mij paste alles in de weekendtas en ik had de kleertjes voor frummel in een kleine koffertje (echt zo'n lief kinderkoffertje)
Ow ja opladers zijn ook super handig. Telefoonnmumers en verzekeringspapieren heb ik in mijn portemonnee. Muntje voor de rolstoel is ook handig. Heeft mijn man al in de auto klaar gelegd maar misschien ook handig om in de ziekenhuistas een muntje te hebben. Lippenbalsem is ook wel handig. Heb nu al veel droge lippen
Kraamverband e.d. krijg je van het ziekenhuis dus hoef je niet mee te nemen. Ik was zelf heel blij dat ik mijn badjas mee had. Daaronder had ik alleen maar een dun nachthemd en zodoende was het dus niet te warm. Wat ik verder handig vond om bij me te hebben (los van de standaard dingen): - mijn toilettasje met een paar make up-jes. Hierdoor zie ik er toch net wat toonbaarder uit op die eerste foto's - mijn eigen hoofdkussen: die is tot aan de deur van de operatiekamer (spoedkeizersnede) met me mee gegaan - muesli-repen: tijdens de bevalling kreeg ik namelijk niks te eten terwijl ik ontzettend behoefte had aan wat te snoepen. Mijn fohn had ik niet mee, maar als je enigszins twijfelt zou ik hem zeker meenemen. Beter wat teveel dan wat te weinig mee toch? Oh ja: mocht je al flesjes in huis hebben voor het geval borstvoeding niet lukt (of als je dat überhaupt niet van plan bent) dan zou ik die ook meenemen, anders went je baby straks eerst aan het flesje van het ziekenhuis en moet hij daarna omschakelen naar jouw fles.
Föhn zat ik echt niet op te wachten toen ik net bevallen was. Ik was blij dat ik na het douchen weer in mijn bed lag. Volgens mij heb ik niet eens mijn haren gekamd na het wassen.... Wat ik wel handig vond was een leeg spa-flesje met zo'n drinktuit. Handig om te spoelen na het plassen. Ik kreeg eerst een beker van het ziekenhuis om te spoelen maar dat ging er regelmatig naast en ik kon niet goed richten.
tip: denk aan kleren die je na de bevalling op weg naar huis aan kunt doen. Gewone (niet positie) kleren zul je nog niet passen, dus houd het makkelijk, joggingpak ofzo. En kies voor een donkere kleur dat scheelt met vloei-ongelukjes hihihihi ohja, en voor geval je toch langer moet blijven: niet alleen muntje voor rolstoel, maar ook voor een kluisje, wellicht moet er een ander muntje in? en mede met oog hierop had ik voor mijn kindje 3 setjes kleertjes mee ooooh, ik krijg er weer helemaal zin in!! zo spannend, zo'n bevalling!
ons werd verteld dat het wel handig is om iets van eten voor je man/vriend mee te nemen (nu nog niet in je tas stoppen uiteraard) omdat als het nachtwerk wordt en hij krijgt trek dat het winkeltje dan dicht is en dat wat er in de automaten zit, je holle kies nog niet eens kan vullen (weet niet of het bij jullie ook zo is?)
Hahaha ja he. Ik vond het ook een luxe. Het wordt ook in de nacht indien nodig gewoon aangevuld werd ons verteld. En we hebben sowieso beschuitjes in de bevallingskamer. Als die op is mogen we gewoon om een nieuwe vragen. Ik heb besloten om toch maar wel een fohn mee te nemen. Met een normale fohn ontploft mijn haar en met natte haren in deze kou lijkt mij echt niet fijn. Ik heb al twee setjes maat 50 maar ga denk ik ook 1 setje maat 56 in de tas doen. Ik ben zelf erg klein (1,54) en met groei echo bleek die gemiddeld te zijn dus verwacht geen grote baby maar je weet het maar nooit.
In het zotel in Hengelo. Het is een kraamzorghotel in het ziekenhuis. Bij complicaties kan je gelijk naar een verloskamer in het ziekenhuis. Je kan eventueel ook je kraamtijd daar blijven. Ik wil wel lekker naar huis hoor maar wel fijn om te weten dat als je normaal weg zou moeten en je hebt daar geen puf voor dat je kan blijven. Eerste nacht mag je man zelfs gratis bij je blijven slapen.
Even mijn persoonlijke ervaring: WEL - Flesje water! (echt.. dat was mijn meestgebruikte item! DORST! en die inieminieglaasjes van het ziekenhuis lessen dan geen dorst ) - Labello (ziekenhuis-arco-lucht is erg droog.) - Dun shirt die makkelijk was met borstvoeden.. (had ik helaas maar 1 van) - Iets dat over je billen valt bij het lopen over de gang (dunne kamerjas, of lange nachtpon, badjas = VEEL te warm) - EN badslippers voor in de douche, EN slippers voor gewoon (sloffen = VEEL te warm) - Fototoestel - Telefoon met internet - je toiletspullen en kleding - Vergeet haarelastiekjes en speltje voor losse plukjes niet! - GROTE onderbroeken (geloof me, die gaasbroekjes van het ziekenhuis wissel je het liefst zo snel mogelijk in ) - Een dun spagettibandjes-truitje voor tijdens de bevalling... ik wilde niet helemaal bloot! Maar heb het snel heet. maar shirtje kan makkelijk omhoog voor blote borst voor de baby zonder dat je een stoffenwinkel onder je kin hebt - Iets waar je van opknapt.. snicker, dextro, gevulde koek.. ik vond eierkoeken erg fijn. - OPLADERS! van camera en telefoon.. - kleerdjes voor baby.. NIET - Kraamverband (hebben ze daar!) - Badjas, sokken, sloffen, trui e.d. Het is echt wel warm op de kraamkamers! - tijdschriften e.d... leuk.. maar tijdens de weeen verveel je je echt niet, en wil je eerder je ogen even sluiten dan lezen! ze zijn allemaal mee heen en terug gesjouwd.
inderdaad opladers bij mij met stip op 1! Heb al 2 keer na de bevalling met een lege telefoon gezeten.. erg irritant.